    From: Michal Zalewski <l...@e...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Kiedy ktoś zrobi porządekz IRCnetem ?
    Date: Sun, 28 Apr 2002 02:41:32 +0000 (UTC)

    On Sat, 27 Apr 2002, Przemysław Maciuszko wrote:

    > IRCOP? Ciekawe. Powiesz nam jak to wydedukowałeś i co tu nazywasz monopolem?

    Chodzi o to, zeby sobie ponarzekac, wtedy wszystkim bedzie lepiej.
    Oczywiscie, IRCNet cudny nie jest, podobnie Usenet i wiele innych
    ogolniedostepnych uslug, ale takie plakanie jest wybitnie pozbawione
    sensu, wiekszosc populacji woli ogolnodostepny "akademicki" Internet
    rzadzony przez grupke nudzacych sie adminow, nawet jesli coraz trudniej
    utrzymac w nim wzgledny porzadek i, sila rzeczy, coraz wiecej niewinnych
    ludzi nawija sie przy okazji walki ze szkodnictwem. Komercjalizacja nie ma
    nic wspolnego z interesem klientow, jakoscia czy bezstronnoscia.
    Komercjalizacja prowadzi do dazenia do wyzszych zyskow nizszymi kosztami,
    i tylko czasem, bardzo sporadycznie, do rzeczywistego wzrostu jakosci
    uslug. Przynajmniej do czasu, gdy nie wkraczaja do akcji regulacje
    rzadowe, ale i one beda dyktowane przez biznes w kazdej kwestii w ktorej
    tylko mozna ustapic nie powodujac wielkiej afery.

    Owszem, niektorym sie wydaje, ze dziki kapitalizm to piekny swiat w ktorym
    klient jest najwazniejszy, zas podejrzane "komunistyczne" uklady, ludzie
    robiacy cos i najwyrazniej nie bioracy bezposrednio za to pieniedzy, to
    cos zlego. Co z ludzmi, ktorzy pisza darmowe oprogramowanie na uczelniach?
    Jedni robia to calkiem dobrze, inni sa fatalni. Wszyscy wydaja uczelniane
    pieniadze, poniewaz, jak wiadomo, efektywnosc pracownikow umyslowych
    zalezy od tego, ile czasu gapia sie na cos konkretnego w monitor siedzac w
    biurowym fotelu, i admin, ktory przez caly dzien gapi sie w konsole
    serwera www jest duzo wydajniejszy od tego, ktory czasem przelacza sie na
    konsole serwera irc lub pisze pare linijek wlasnego projektu. I nic nie
    znaczy to, ze ten sam pracownik, jesli ma jakis sluzbowy projekt,
    najprawdopodobniej spedzi nad nim cala noc w domu lub zostajac w pracy.
    Nie, po prostu admin, ktory zajal sie czymkolwiek innym na chocby krotka
    chwile dostarczyl mniej... erm, administracji, i zmarnowal nasze pieniadze
    z podatkow.

    Proponuje rozejrzec sie po komercyjnych chatach, oprogramowaniu
    zarzadzanemu przez duze firmy typu AOL, roznych messengerach i tak dalej -
    jak wysmienicie owe uslugi sa swiadczone, jak ktos sie przejmuje jednym z
    10 milionow klientow, jaki poziom merytoryczny przedstawiaja. Mysle, ze
    najwieksza zbrodnia jest branie samego siebie i rzeczy, ktore sie robi,
    zbyt powaznie. IRC nie jest tak wazny dla waszego zycia. Usenet tez nie.
    Jesli czujecie sie lepiej placac za usluge, napewno znajdzie sie ktos, kto
    wezmie od was pieniadze. Jednakze przychrzanianie sie do czegos, co nie
    podoba sie wam z czysto subiektywnych powodow na zasadzie "kto za to
    placi? ja place, pan placi, spoleczenstwo!" jest zalosne.

    _
    Michal Zalewski [l...@b...bindview.com] [security]
    [http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
    =-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
    http://lcamtuf.coredump.cx/photo/