-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
Date: Wed, 9 Sep 2009 22:31:42 +0000 (UTC)
Organization: : : :
Lines: 29
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
References: <5...@n...onet.pl> <h5kkge$ull$1@achot.icm.edu.pl>
<h5mb8v$tkp$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
<h87g5i$hgm$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
<h898am$m4m$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-207-247.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1252535502 29424 87.205.207.247 (9 Sep 2009 22:31:42 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Sep 2009 22:31:42 +0000 (UTC)
X-User: zzxxccvv
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:571053
[ ukryj nagłówki ]Pan Przemek napisał:
>> Nie chodzi mi o sensowność pomysłów, tylko o to, że kasa w tym przypadku
>> nie jest aż tak ważnym argumentem.
>
> Pamiętaj, ze statek, mimo całości kosztów z nim związanych, nie jest
> jednostką taką jak samolot. Normalny samolot w ramach Europy potrafi
> dziennie na jednym siedzeniu "przelecieć" kilka osób. Statek w tym czasie
> jest szcześliwy jak dotrze z jednego portu do drugiego, a jak napisałem,
> koszt obsługi skrrzynki jest jednym z elementów. Nie wiem jak jest w
> samolotach i nie chcę się licytować, natomiast w samolotach panują inne
> warunki niż na statkach i np. statkowa skrzynka nie musi byc odporna na
> przeciążenia kilku G, wystarczy, że będzie odporna na ciśnienia. Znalezienie
> miejsca wypadku załatwia EIPRB.
Dlatego też pomysł wyciągania wniosków na temat skrzynek lotniczych na
podstawie informacji o skrzynkach morskich od początku ne wyglądał mi
dobrze.
> I właśnie w tym porównnaniu widzę koszty utrzymania skrzynek samolotowych
> jako znacznie wieksze niż statkowich, nadal uważajac, że statkowe nie sa
> wcale pomijalne w eksploatacji jednostki.
Samoloty to w ogóle drogie są i dużo w nich drogich systemów. Ale ponieważ
uwijają się jak pszczółki, zarabiają na siebie. Milion wte czy wewte, nie
robi wielkiej różnicy.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.09.09 05:51 Przemek
- 10.09.09 11:34 Jarosław Sokołowski
- 10.09.09 14:19 Dariusz K. Ładziak
- 11.09.09 14:36 Przemek
- 11.09.09 14:41 Przemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=