-
Data: 2009-09-11 14:36:51
Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
Od: "Przemek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
> Wiesz - statek porusza się dosyć wolno i jak raz na kwadrans przekaże
> swoją pozycję, kurs i prędkość armatorowi to w zasadzie wystarczy. I nie
> ma jakiegoś powszechnego ogólnoświatowego systemu przekazywania tych
> danych - to się załatwia na poziomie armatora. System powszechny czyli
Ależ mylisz się.
> AIS działa lokalnie - każdy statek rozgłasza swoją pozycję, identyfikator,
> kurs i prędkość na falach długich i statki będące w
~160MHz to długie? :)
Poza tym nie tylko pozycję i kurs (w zasadzie to heading, a nie kurs), także
wiele innych informacji statycznych, ale my tu nie o tym.
> pobliżu (czyli te dla których informacja ta jest istotna nawigacyjnie)
> wiedzą co sąsiad akurat robi. Ale ze środka oceanu informacji AIS nie
> odbierzesz na lądzie - to zostaje na środku oceanu, wszystkie stroniczki
> internetowe pokazujące ruch statków pokazują go w obszarach przybrzeżnych,
> tam gdzie nasłuch AIS z lądu pozwala śledzić ruch i wrzucać go w sieć.
Nie mówie o AIS'ie, a o opartym na satelitach LIRT.
Przem
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.09 14:41 Przemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=