eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKatastrofa Airbusa - czarne skrzynki ... › Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
  • Data: 2009-09-11 14:36:51
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "Przemek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
    > Wiesz - statek porusza się dosyć wolno i jak raz na kwadrans przekaże
    > swoją pozycję, kurs i prędkość armatorowi to w zasadzie wystarczy. I nie
    > ma jakiegoś powszechnego ogólnoświatowego systemu przekazywania tych
    > danych - to się załatwia na poziomie armatora. System powszechny czyli

    Ależ mylisz się.

    > AIS działa lokalnie - każdy statek rozgłasza swoją pozycję, identyfikator,
    > kurs i prędkość na falach długich i statki będące w

    ~160MHz to długie? :)
    Poza tym nie tylko pozycję i kurs (w zasadzie to heading, a nie kurs), także
    wiele innych informacji statycznych, ale my tu nie o tym.

    > pobliżu (czyli te dla których informacja ta jest istotna nawigacyjnie)
    > wiedzą co sąsiad akurat robi. Ale ze środka oceanu informacji AIS nie
    > odbierzesz na lądzie - to zostaje na środku oceanu, wszystkie stroniczki
    > internetowe pokazujące ruch statków pokazują go w obszarach przybrzeżnych,
    > tam gdzie nasłuch AIS z lądu pozwala śledzić ruch i wrzucać go w sieć.

    Nie mówie o AIS'ie, a o opartym na satelitach LIRT.
    Przem

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: