eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKatastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostra
    da.pl!nemesis.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!no
    t-for-mail
    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Date: Tue, 11 Aug 2009 21:48:40 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <h5si2m$3f7$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <5...@n...onet.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de> <h5k4du$cnl$1@achot.icm.edu.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de> <h5pqq5$k28$2@news.interia.pl>
    <h5q4sb$108$1@news.interia.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h5rsqr$ero$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Reply-To: t...@n...mp.pl
    NNTP-Posting-Host: duu23.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1250020246 3559 83.22.28.23 (11 Aug 2009 19:50:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Aug 2009 19:50:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1b3pre) Gecko/20090513
    Fedora/3.0-2.3.beta2.fc11 Thunderbird/3.0b2
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:568952
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Nie zapominaj tez o tym, ze zwykle dzialaja silniki, tak bylo
    >> w przypadku kiedy samolot rozbil sie o pow. oceanu, z powodu zle
    >> dzialajacych czujnikow cisnienia statycznego.
    >
    > Który samolot, w którym przypadku? W tych działających silnikach nadzieja.

    Byl tak wypadek, ze chyba boeing 767 lecial z zaklejonymi czujnikami
    cisnienia statycznego. Piloci interpretujac wskazania przyrzadow lecieli
    co raz nizej, az zaryli skrzydlem o wode. Co prawda wtedy tez lecieli
    wolno (samolot byl na granicy przeciagniecia), ale z kolei uderzajac
    skrzydlem w wode samolot zrobil cos w rodzaju cyrkla, wtedy predkosc
    musisz liczyc jako predkosc liniowa z korekta na odleglosc
    skrzydlo-kadlub. Sporo tego wychodzi. Innym razem w Am. poludniowej tez
    tego typu samolot centralnie przywalil w gore.

    >>> Toż to prawie prędkość dźwięku. Tylko ten topolew, co ostatnio spadł
    >>> w Iranie, wyrżnął w ziemię tak niefortunie, że zrobił krater niczym
    >>> meteoryt. Ale zwykle tak nie jest.
    >> Ale skrzynke projektujesz na najgorsze warunki, a nie typowe.
    >
    > No właśnie nie. Pomijam nawet to, że nie ma czegoś takiego jak "typowa
    > katastrofa". 11 września 2001 nikt nie miał nawet nadziei na odnalezienie
    > skrzynek. Wcześniej nie zdarzyło się, by zatankowany na maksa 767 rąbnął
    > z prędkością rejsową w prostopadłą przeszkodę. To prawda, ale po tym
    > incydencie też nikt nie bierze tego pod uwagę przy projektowaniu.
    > Projektuje się, by osiągnąć jak najwięcej przy jak najgorszym scenariuszu.

    Nie wypowiadam sie jak sie projektuje takie urzadzenia. Trzebaby
    przegladnac przepisy. Niemniej jesli z obliczen wychodzi, ze
    przeciazenia osiagaja np. 3000g to niesadze, ze skrzynki projektuje sie
    na mniejsze. Nawet jesli w wielu katastrofach takie przeciazenia nie sa
    osiagane. No ale to tylko nasze gdybanie.



    --
    Inteligentny dom - http://idom.wizzard.one.pl
    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: