  • Data: 2011-09-15 22:45:09
    Temat: Re: Karta muzyczna
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 21:02:33 +0200, Mateusz napisał(a):

    (ciach...)

    > IMHO w analogowym dzwieku róznica między karta na plycie a najtanszym
    > X-fi jest kolosalna. Róznice między X-fi a X-fi są juz mniejsze.

    Swego czasu, kiedy przesiadałem się na płytę z nForce 4 Ultra, który - z
    tego co można było wyczytać - kodek dźwiękowy miał w sumie też dość
    porządny, to sobie wpadłem na pomysł, że to będzie moja główna karta
    dźwiękowa. Jak usłyszałem jak toto gra (ale naprawdę - bez szału - na jakimś
    średniopółkowym zestawie 4.1, MP3 własnoręcznie ripowane do 320 kbps z płyty
    audio) w te pędy pakowałem do budy starego Live 5.1.

    Teraz mam zestaw X-Fi Extreme Gamer, na płycie siedzi któryś z Realteków HD
    Audio (ALC885, ALC889A lub ALC890). W sumie Realtek wystarcza - w pracowym
    komputerze mam tylko takiego, dźwięk idzie przez słuchawki, ale jednak - w
    pracowym kompie wystarczy, że podepnę dysk USB do przedniego panelu i już mi
    po słuchawkach siejezakłóceniami podczas transferu (słuchawki też w przedni
    panel wpięte - w tył normalne głośniki 2.1, używane wtedy, jak w biurze
    pustki). Poza tym, mnie się osobiście podobają te bajerki z X-Fi z
    crystalizerem, ,,przesuwaniem" dźwięku przód / tył. Przy zestawie głośników
    5.1 typu Creative T6100 z efektu jestem naprawdę zadowolony. :) Ale ja mam
    drewniane uszy, a najchętniej słucham Armina van Buurena czy Above & Beyond,
    żadnej obróbki dźwięku nie robię. :D

    Z całego rozwiązania jest jeszcze dodatkowy plus - słuchawki i mikrofon do
    Skype'a mam cały czas wpięte w integrę na płycie. Jak się zdarza pogadać -
    wystarczy sięgnąć po nie, założyć na uszy i pacnąć w ,,odbierz" połączenie.

    (ciach...)

    [ Serce jest zakładnikiem, powiada stara mądrość. Lepiej go nie oddawać. ]
    [ (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]