  • Data: 2011-09-16 01:05:09
    Temat: Re: Karta muzyczna
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 20:32:26 +0200, Tom01 napisał(a):

    (ciach...)
    > Opisałem swoje laickie wrażenia. Inaczej mówiąc, różnicę można porównać
    > że jest większa niż między MP3 i dobrym CD.

    Przy obecnych przesterach przy produkcji CD-Audio? To IMVVVVVVHO może mocno
    zależeć też od tego jakiego rodzaju muzyki słuchasz, jak zrobiona była płyta
    CD i jak, czym i w jakim bitrate zakodowano owe MP3. Nie mam jakiegoś
    wypasionego sprzętu ani oprogramowania, ale zdarzało mi się, że
    własnoręcznie zrobione MP3 w 320 kbps grało lepiej, niż dorwane FLAC z tej
    samej podobno płyty ripowane (odsłuch na tym samym sprzęcie). Też byłem
    zdziwiony.

    > Nie jest ważne ile, tylko jak. To tylko specyfikacja układu
    > przetwornika. Tak jak 16,7 miliona kolorów na monitorze.

    I nic nie zależy od tego, co elektronika w owym monitorze z tym sygnałem
    wejściowym zrobi? :)

    > Profesjonalne karty z pewnością są lepsze niż popularne, przecież to
    > jest oczywista oczywistość. Nie mówimy jednak o profesjonalnych tylko
    > "lepszych" konsumenckich.

    W takim razie mówimy o sytuacji raczej takiej: kodek na płycie vs. osobna
    karta. I na mój skromny gust, to ja wolę takiego X-Fi Xtreme Gamer, niż
    kodek Realteka na płycie. Zastrzel mnie, ale same bajery które mi daje
    oprogramowanie do owego X-Fi pozwala na lepsze zamaskowanie niedoskonałości
    źródła, a sama karta lepiej odfiltrowuje zakłócenia niż to, co daje kodek na
    płycie.

    Swego czasu chłopaki z PClab.pl robili bardzo rozbudowany test różnych kart
    dźwiękowych - zintegrowanych i wpinanych na PCI. Integry jakoś zachwycająco
    bardzo nie wypadały AFAIR. Ale kłócić się nie mam zamiaru. :D

    (ciach...)

    [ Doświadczenie i alkoholizm zawsze zwyciężą młodość i entuzjazm. ]
    [ (JoeMonster.org) ]