    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Thu, 8 Sep 2011 10:59:17 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Karta muzyczna
    <4e662dcf$0$3499$65785112@news.neostrada.pl>
    <4e66333e$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
    <4e663918$0$3508$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1109062225290.696@quad>
    <4e66a666$0$3487$65785112@news.neostrada.pl>

    On Wed, 7 Sep 2011, Tom01 wrote:

    > Syntezator falowy to nadal syntezator. Jeden z elementów wielofunkcyjnego
    > urządzenia zwanego kartą dźwiękową. Nie powiedziałem nigdzie, że musi być
    > PCM. :)

    Wręcz przeciwnie - jedynie PCM wyłšczyłem z rozważań, jako mogšcy
    generować roznoszšce się zakłócenia. Protestowałem wobec wymienienia
    wszystkich INNYCH syntezatorów jako elementu *wpływającego*
    na tor dźwiękowy.
    Jeszcze raz: podkreślałem iż chodzi o to, że obecność lub nieobecność
    syntezatora jest *bez znaczenia* dla rozważań nad jakością toru
    "prostego" odtwarzania gotowego obrazu dźwiękowego (.wav, również
    w postaci odtworzonej z treści zakodowanej typu .mp3).
    Możesz mieć kłopoty z przekonaniem obecnych, że coś co jest PRZED
    mikserem będzie miało wpływ na dźwięk odtwarzany z toru OBOK,
    separacja "wsteczna" (wpływ wyjścia na wejście) byle układu
    z jednym tranzystorem jest za duża.
    Wymienianie syntezatora obok elementów które mogą mieć wpływ na
    jakość sygnału toru dźwiękowego jest więc typową manipulacją
    polityczną ;> na zasadzie "więcej wymienię to poważniej wygląda".
    Sensu w tym nie ma - była mowa o jakości ".wav" i tylko o tym!
    No to poprotestowałem sobie
    :]

    > Nawiązując do jej budowy, wzmacniacze z obiema koncówkami i przedwzmacniaczem
    > w jednej skrzynce w nomenklaturze audiofilskiej nazywane są "integrami", więc
    > dlaczego o wiele bardziej złożona blokowo karta, jest w mniemaniu P. Artura
    > urządzeniem do "jednego celu". Realizuje ona masę rzeczy, które w normalnym
    > torze audio zajmuje kilka osobnych urzadzeń, nie jedno.

    Wyraźnie zaznaczyłem że do pozostałych składników karty uwag *nie*
    zgłaszam! Tylko ten nieszczęsny syntezator... (o który zresztą poszedł
    oddzielny spór :), i tam także nie mam uwag do Twoich uwag)
    Problem ustalenia czy "słyszalnie lepszy dźwięk" to obiektywnie lepsze
    odtwarzanie (bądź też subiektywnie lepszy odbiór zmodyfikowanej
    a więc zniekształconej treści) również jest oddzielne od "bezznaczenia"
    istnienia lub nieistnienia syntezatora.
    A wymieniłeś go razem z przedwzmacniaczami.

    pzdr, Gotfryd