  • 31. Data: 2011-04-25 18:58:08
    Temat: Re: Kara grzywny dla kierowców po alkoholu - szok
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Zamiast mierzenia stężenia alkoholu wolałbym prosty pomiar szybkości
    > reakcji, bo ten parametr bezpośrednio się przekłada na poziom ryzyka.

    A co powiesz o reakcji fizycznej na zagrożenie? Czy kierujący (z dobrą
    reakcją np. rzędu 0,4 sek.) pod wpływem alkoholu może skutecznie ominąć
    przeszkodę czy wyjść z tarapatów gdy podczas ułamków sekund zmieniają
    się warunki otoczenia? Nie masz wrażenia, że będąc pod wpływem alkoholu
    stajesz się bardziej kuloodporny? ;)

  • 32. Data: 2011-04-25 21:48:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Apr 2011 07:58:50 +0200, jerzy.n wrote:
    >Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    >
    >"...Ponad tysiąc pijanych kierowców w Wielki Piątek i Wielką Sobotę
    >Więcej...
    >http://wyborcza.pl/1,75248,9490193,Ponad_tysiac_pij
    anych_kierowcow_w_Wielki_Piatek_i.html#ixzz1KVmI9By3
    ..."
    >Cos chyba w tej skuteczności jest , nie można założyć ze pijani sami sie
    >zgłaszają na dmuchanko w probierz ...

    Zlosliwie zakladajac ze polowa to rowerzysci, ktorzy sami pod patrol
    podjechali, to wychodzi 250 trafionych samochodow.

    Jak na wielka mobilizacje policji w calym kraju .. to chyba kiepski
    wynik. Przejechalem wlasnie z 500km i widzialem jednen patrol, jak
    wypoczywal na poboczu.

    Ale tak prawde mowiac - moze to i dobrze, bo zadnego jadacego
    zyzgzakiem tez nie spotkalem, to po co maja ludzi niepokoic ..

    J.

  • 33. Data: 2011-04-25 21:49:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Apr 2011 00:05:37 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >Rzeczywistość odpowiada: ani duża kasa, ani utrata prawka, ani szansa na
    >więzienie do ludzi nie przemawiają.

    Z tym ze do tej pory byla raczej mala kasa.

    J.

  • 34. Data: 2011-04-25 21:56:35
    Temat: Re: Widzisz trzeźwego kierowcę na drodze? - UCIEKAJ!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Apr 2011 17:51:48 +0200, Adam Płaszczyca wrote:

    >Zazwyczaj jedyny świadek, który mógłby o tym coś powiedzieć nie żyje.

    Ale czasem trudno zaprzeczyc faktom - np rowerzysta jechal droga z
    pierwszenstwem.

    J.

  • 35. Data: 2011-04-26 00:00:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 18:58:08 +0200, Filip KK napisał(a):

> [...]
    > przeszkodę czy wyjść z tarapatów gdy podczas ułamków sekund zmieniają
    > się warunki otoczenia? Nie masz wrażenia, że będąc pod wpływem alkoholu

    Powiem tyle, że zrozumiesz jak Ci turbina ostygnie, czyli za dwie godziny.

    --
    ___________ (R)

  • 36. Data: 2011-04-26 00:03:51
    Temat: Re: Widzisz trzeŸwego kierowcę na drodze? - UCIEKAJ!
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 21:56:35 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale czasem trudno zaprzeczyc faktom - np rowerzysta jechal droga z
    > pierwszenstwem.

    Tak? A kto to widział?

    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2011-04-26 08:46:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-25, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Może lepiej więc skupić się nie na tym, żeby ludzie nie jeździli po pijaku,
    > a na tym, żeby nie powodowali tym jeżdżeniem zagrożenia?
    > Na przykład - w stanie wskazującym możesz jechać z prędkością nie większą
    > niż 1/2 dozwolonej.

    I akurat tego przepisu by ktoś przestrzegał? Bajki...

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 38. Data: 2011-04-26 08:48:10
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z tym ze do tej pory byla raczej mala kasa.

    AFAIR parę tysięcy grzywny można dostać od jakiegoś czasu. Właśnie
    jesteśmy po weekendzie z rekordową ilością złapanych kierowców po
    alkoholu....

  • 39. Data: 2011-04-26 09:16:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > AFAIR parę tysięcy grzywny można dostać od jakiegoś czasu. Właśnie
    > jesteśmy po weekendzie z rekordową ilością złapanych kierowców po
    > alkoholu....

    Aha, jak rekordowo to już tylko o alkoholu się pisze?
    W ten weekend doszło do 379 wypadków (35/468) - w zeszłym
    roku 292 wypadki (27/394). Jaki udział w tym mieli 'pijani'?

  • 40. Data: 2011-04-26 09:22:50
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > I akurat tego przepisu by ktoś przestrzegał? Bajki...

    Przypuszczam, ze jesli ktos jest "upity" 2-3 piwami, to jedzie bardzo,
    bardzo zachowawczo. Sam z siebie.Zwroc uwage na poswiateczna statystyke.
    zatrzymano prawie 1900 osob "pijanych". Jesli napicie = wypadek, to
    powinno byc 1900 wypadkow. (A zatrzymano moze z 10% wszystkich spitkow)
    Wypadkow bylo 390. Niestety nie wiem, ale sadze, ze "pijani" spowodowali
    (nie UCZESTNICZYLI: SPOWODOWALI) pewnie ponizej 5%. Tu statystyka milczy.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl