-
31. Data: 2019-12-17 00:49:49
Temat: Re: Kapcie
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
<p...@g...com> 5...@g...co
m
: ostro ruszyć choć 105 kucy
Nie kuce są ważne, ale Nm...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/
-
32. Data: 2019-12-17 00:50:21
Temat: Re: Kapcie
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"sirapacz" qt8ken$30br8$...@p...wsisiz.edu.pl
> Mocy super dużo nie ma - 105KM/1300kg ale diesel
> więc łatwo (za łatwo) zerwać przyczepność przy
> ostrym ruszaniu (no chyba, że suchy asfalt).
Wolnossący czy z turbiną?... [bądź dwiema?...]
Teraz jeszcze są wolnossące na wybiegu?
Chyba rzadko...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/
-
33. Data: 2019-12-17 06:14:18
Temat: Re: Kapcie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 17.12.2019 o 00:49, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> : ostro ruszyć choć 105 kucy
>
> Nie kuce są ważne, ale Nm...
Ale na kołach a nie na silniku. Czyli na jedno wychodzi.
--
Shrek
-
34. Data: 2019-12-19 03:51:53
Temat: Re: Kapcie
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Shrek" 5df86429$0$17344$6...@n...neostrada.pl
>> : ostro ruszyć choć 105 kucy
>> Nie kuce są ważne, ale Nm...
> Ale na kołach
Owszem.
> a nie na silniku.
Te silnikowe przekładają się na kołowe. ;)
> Czyli na jedno wychodzi.
Kuce są wartościowe na wysokich obrotach.
Tylko na wysokich! -- im wyższe, tym więcej kucy,
aż do wyskoku poza synchronizację układu, gdzie
,,elastyczny'' metal (zawory, krzywki, popychacze
itd...) nie wyrabia się, przez co silnik nagle
traci swe kucyki...
Zaś maksymalny moment siły uzyskujesz w konkretnych
(zwykle wąskich -- chyba zwłaszcza w Dieslu) obrotach
,,średnich'', o ile nie masz V8 (czy V16) z płaską
charakterystyką...
-=-
Można założyć mniejsze koła (mniejszej średnicy) by zwiększyć kopa.
[ale trzeba uważać, bo wyrywanie dziur w asfalcie może być zabronione...]
-=-
https://i.wpimg.pl/730x0/m.autokult.pl/wykres-gotowy
-210763-6e815150a8a.jpg
płaska -- dobra!
https://warsztat.pl/img/artykuly/56464_moment-obroto
wy-i-moc-silnika-a-jego-obcia_1.jpg?dta=1488171380
przeciętna
https://d-mf.ppstatic.pl/art/56/v9/6n6prlwkso4w04kgs
ok44/449f756ba02ac-d.1200.jpg
niemal ;) osiągalna i dobra zarazem
-=-
Ogólnie spalinówka z posuwiście ruchomym tłokiem to wydajnościowa porażka.
Mazdy miewają Wankla -- ponoć są trudności w uszczelnieniu; nie wiem, jak
z nim jest, ale chętnie poczytam...
https://www.youtube.com/watch?v=02CxLwG9M1I
trochę nudno gada... (ale też gada o uszczelnieniu)
[praca, praca i wyyydech...
jasne -- każdy hardo pracuje,
a gdy wydycha, okazuje się,
że jedynie chlał... później
oczywiście ssanie... co to
za praca przy takim ssaniu i wydechu?...]
Dobre niby są dwuprzepływowe turbowentylatorowe -- ale są duże. ;)
(samolotowe i helikopterowe; ciekawe, dlaczego takich nie ma pociągowych czy
okrętowych)
Tam łopatki turbiny stale są optymalnie napędzane gazami spalinowymi...
Tłok:
- w korbowodowym pionie nie daje nic
- w 90 stopniach też nie daje nic
jest tylko jedna chwila (co by nie pisać 'moment')
gdy tłok dobrze daje, ale to kompromis... Wydajność
nawet idealnego silnika z posuwistym tłokiem nie
może być duża... Ideału nie ma -- efekt widzimy
w kieszeni...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/
-
35. Data: 2019-12-19 06:32:16
Temat: Re: Kapcie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 19.12.2019 o 03:51, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> Te silnikowe przekładają się na kołowe. ;)
Przez skrzynię biegów. Co powoduje, że ważna jest jednak moc i
przełożenie a nie niutki na wale silnika.
> Kuce są wartościowe na wysokich obrotach.
> Tylko na wysokich! -- im wyższe, tym więcej kucy,
> aż do wyskoku poza synchronizację układu, gdzie
> ,,elastyczny'' metal (zawory, krzywki, popychacze
> itd...) nie wyrabia się, przez co silnik nagle
> traci swe kucyki...
>
> Zaś maksymalny moment siły uzyskujesz w konkretnych
> (zwykle wąskich -- chyba zwłaszcza w Dieslu) obrotach
> ,,średnich'', o ile nie masz V8 (czy V16) z płaską
> charakterystyką...
Bez znaczenia - jak dobrze wachlujesz albo masz automat liczy się moc,
nie moment. Jak ktoś nie wierzy to niech się sprawdzi z motocyklem.
--
Shrek
-
36. Data: 2019-12-19 09:59:59
Temat: Re: Kapcie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
> Bez znaczenia - jak dobrze wachlujesz albo masz automat liczy się moc,
> nie moment. Jak ktoś nie wierzy to niech się sprawdzi z motocyklem.
Hmm, czyli masa nie ma znaczenia?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
to znaczy, że coś przeoczyłeś." Ed Murphy
-
37. Data: 2019-12-19 17:33:16
Temat: Re: Kapcie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 19.12.2019 o 09:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
>
>> Bez znaczenia - jak dobrze wachlujesz albo masz automat liczy się moc,
>> nie moment. Jak ktoś nie wierzy to niech się sprawdzi z motocyklem.
>
> Hmm, czyli masa nie ma znaczenia?
Oczywiście, że ma. A konkretnie stosunek masy do mocy. Natomiast podobno
bez niutków na silniku słabo idzie. A szlifireki mają tyle momentu co
kot napłakał.
--
Shrek
-
38. Data: 2019-12-19 18:26:06
Temat: Re: Kapcie
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, December 19, 2019 at 5:33:21 PM UTC+1, Shrek wrote:
> Oczywiście, że ma. A konkretnie stosunek masy do mocy. Natomiast podobno
> bez niutków na silniku słabo idzie. A szlifireki mają tyle momentu co
> kot napłakał.
Patrzenie na sam moment (zwlaszcza maksymalny) sensu nie ma. Moc i moment to zwiazane
ze soba wartosci,
Moc=Moment * obroty
Wartosc momentu w szlifierekach nie wyglada powalajaco, ale maja znacznie wyzsze
obroty niz silniki samochodowe, wiec moc wychodzi juz calkiem sensowna ;)
-
39. Data: 2019-12-19 19:48:21
Temat: Re: Kapcie
Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>
WS w
<news:e8fb5aef-91be-47e7-8568-b078478f4364@googlegro
ups.com>:
> On Thursday, December 19, 2019 at 5:33:21 PM UTC+1, Shrek wrote:
>> Oczywiście, że ma.
Typowy pisiur. Co ódowadnia poniżej
>> podobno
CBDU j to sie zielony stwór zna na tematach, w których coś mlaska.
> Wartosc momentu w szlifierekach nie wyglada powalajaco, ale maja znacznie
> wyzsze obroty niz silniki samochodowe, wiec moc wychodzi juz calkiem
> sensowna ;)
NTG ;P
--
'Tom N'
-
40. Data: 2019-12-19 20:06:36
Temat: Re: Kapcie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 19.12.2019 o 18:26, WS pisze:
> Patrzenie na sam moment (zwlaszcza maksymalny) sensu nie ma. Moc i moment to
zwiazane ze soba wartosci,
> Moc=Moment * obroty
>
> Wartosc momentu w szlifierekach nie wyglada powalajaco, ale maja znacznie wyzsze
obroty niz silniki samochodowe, wiec moc wychodzi juz calkiem sensowna ;)
Przecież ja to wiem. Tłumacze tym co mówią, że dizel to rwie asfalt bo
ma moment. Dopóki masz sensowną skrzynię i kierowce liczy się w zasadzie
tylko moc. Kierowca za pomocą skrzyni przerobi to na moment na kołach.
--
Shrek