-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
eostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5deb9cd8$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<5dec2f20$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<qt83av$2vd1o$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<5df7b9db$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<qt8ken$30br8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<5df7d903$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<5df8186e$2$552$65785112@news.neostrada.pl>
<5df86429$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Kapcie
Date: Thu, 19 Dec 2019 03:51:53 +0100
Organization: Aleuania-Pueruania
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 82
Message-ID: <5dfae5e2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.151.39.26
X-Trace: 1576723938 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 83.151.39.26:1440
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668598
[ ukryj nagłówki ]
"Shrek" 5df86429$0$17344$6...@n...neostrada.pl
>> : ostro ruszyć choć 105 kucy
>> Nie kuce są ważne, ale Nm...
> Ale na kołach
Owszem.
> a nie na silniku.
Te silnikowe przekładają się na kołowe. ;)
> Czyli na jedno wychodzi.
Kuce są wartościowe na wysokich obrotach.
Tylko na wysokich! -- im wyższe, tym więcej kucy,
aż do wyskoku poza synchronizację układu, gdzie
,,elastyczny'' metal (zawory, krzywki, popychacze
itd...) nie wyrabia się, przez co silnik nagle
traci swe kucyki...
Zaś maksymalny moment siły uzyskujesz w konkretnych
(zwykle wąskich -- chyba zwłaszcza w Dieslu) obrotach
,,średnich'', o ile nie masz V8 (czy V16) z płaską
charakterystyką...
-=-
Można założyć mniejsze koła (mniejszej średnicy) by zwiększyć kopa.
[ale trzeba uważać, bo wyrywanie dziur w asfalcie może być zabronione...]
-=-
https://i.wpimg.pl/730x0/m.autokult.pl/wykres-gotowy
-210763-6e815150a8a.jpg
płaska -- dobra!
https://warsztat.pl/img/artykuly/56464_moment-obroto
wy-i-moc-silnika-a-jego-obcia_1.jpg?dta=1488171380
przeciętna
https://d-mf.ppstatic.pl/art/56/v9/6n6prlwkso4w04kgs
ok44/449f756ba02ac-d.1200.jpg
niemal ;) osiągalna i dobra zarazem
-=-
Ogólnie spalinówka z posuwiście ruchomym tłokiem to wydajnościowa porażka.
Mazdy miewają Wankla -- ponoć są trudności w uszczelnieniu; nie wiem, jak
z nim jest, ale chętnie poczytam...
https://www.youtube.com/watch?v=02CxLwG9M1I
trochę nudno gada... (ale też gada o uszczelnieniu)
[praca, praca i wyyydech...
jasne -- każdy hardo pracuje,
a gdy wydycha, okazuje się,
że jedynie chlał... później
oczywiście ssanie... co to
za praca przy takim ssaniu i wydechu?...]
Dobre niby są dwuprzepływowe turbowentylatorowe -- ale są duże. ;)
(samolotowe i helikopterowe; ciekawe, dlaczego takich nie ma pociągowych czy
okrętowych)
Tam łopatki turbiny stale są optymalnie napędzane gazami spalinowymi...
Tłok:
- w korbowodowym pionie nie daje nic
- w 90 stopniach też nie daje nic
jest tylko jedna chwila (co by nie pisać 'moment')
gdy tłok dobrze daje, ale to kompromis... Wydajność
nawet idealnego silnika z posuwistym tłokiem nie
może być duża... Ideału nie ma -- efekt widzimy
w kieszeni...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/
Następne wpisy z tego wątku
- 19.12.19 06:32 Shrek
- 19.12.19 09:59 Budzik
- 19.12.19 17:33 Shrek
- 19.12.19 18:26 WS
- 19.12.19 19:48 TomN
- 19.12.19 20:06 Shrek
- 20.12.19 11:53 RoMan Mandziejewicz
- 20.12.19 14:09 J.F.
- 20.12.19 16:54 RoMan Mandziejewicz
- 20.12.19 18:00 Shrek
- 06.01.20 00:51 Lort
- 06.01.20 08:36 Shrek
- 18.01.20 03:38 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Zielona GĂłra => Konsultant wdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-03-05 Białystok => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie
- 2025-03-05 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=