-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer0
3.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Kampania zapnij pasy
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <n1o7ql$nlh$1@pippin.nask.net.pl> <n1o8mc$vjl$1@dont-email.me>
<17mydo06inhp3.m1fzfqfhx3po$.dlg@40tude.net> <n1ocfv$g4a$1@dont-email.me>
<n1ocst$4tg$1@node2.news.atman.pl> <n1od8r$fu3$1@node1.news.atman.pl>
<n1odoh$gf5$1@node1.news.atman.pl> <n1oeq8$6ub$1@node2.news.atman.pl>
<n1of8s$i4i$1@node1.news.atman.pl> <n1ofvu$ir4$1@node1.news.atman.pl>
<n1ohdm$9hn$1@node2.news.atman.pl>
<m0pmbe4das3u$.12euhxrntjt97.dlg@40tude.net> <n1qdbe$111$1@dont-email.me>
Date: Tue, 10 Nov 2015 00:33:34 +0100
Message-ID: <b...@4...net>
Lines: 48
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1447112014 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 678 89.77.179.152:4595
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3576
X-Received-Body-CRC: 3090439926
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2572060
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 9 Nov 2015 15:15:58 -0000 (UTC), masti napisał(a):
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> Dnia Sun, 8 Nov 2015 23:12:49 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
>>
>>> On 2015-11-08 22:48, Czesław Wiśniak wrote:
>>>>> aby nie mozna było odrzucić skrzydeł w ten sam sposób w atmosferze, no
>>>>> może poza faktem że odstrzał musi rowniez solidniej skrzydlo odepchnąć
>>>>> aby nie pocharatało lakieru kadluba przy takim tarciu atmosfery.
>>>> Jakoś sobie tego nie wyobrażam w zastosowaniu komercyjnym z wiadomych
>>>> przyczyn. W porównaniu do kapsuły to całkowita mrzonka :)
>>>
>>> a) kapsuła bedzie cieżka bo musi być hermetyczna i mieć zapasy tlenu
>>
>> To chyba nie jest konieczne.
>> Na czas tego spadania każdy ma wystarczające zapasy własnego tlenu.
>> A dzięki niskiej gęstości powietrza duża prędkość względem powietrza też
>> nie powinna zrobić niczego złego.
>
> zdecydowanie jest konieczne. dekompresja na dużej wysokości jest
> szkodliwa
Nikt nie mówi że jest prozdrowotna, ale nie wydaje się to jakiś wielki
problem dla organizmu, zwłaszcza że w samolocie ciśnienie jest nieco niższe
niż na ziemi.
Te maski tlenowe które wypadną z sufitu, które mają również piloci są
właśnie na okoliczność dekompresji po to żeby się dało ją przetrwać.
Wbrew obiegowej opinii człowiek nie wybucha, ani krew sie nie gotuje.
Chociaż pewnie oddechu lepiej nie wstrzymywać.
Na dłuższą metę żeby funkcjonować trzeba oddychać czystym tlenem żeby
zapewnić jakieś ciśnienie cząsteczkowe tlenu.
A ofiary katastrof lotniczych, również tych polegających na fragmentacji
samolotu w dużej ilości umierają od uderzenia o ziemię. Ale pani Vesna
Vulovic np. przeżyła.
Natomiast tak czy owak próba zapewnienia pasażerom masowych lotów drogi
bezpiecznej ewakuacji na spadochronach to praktycznie mrzonka.
Pomijając już koszta takiego systemu (powodowane przez objętość, ciężar i
konieczność zupełnie innej konstrukcji samolotów), pozostają pytania kto i
kiedy miałby taki system uruchamiać, jakie straty wśrod pasażerów byłyby
akceptowalne, czy czekać z uruchomieniem aż wszyscy wrócą z toalet (a może
sedesy katapultować na własnych spadochronach?), czy wszyscy cały lot będą
przypięci min. czteropunktowym pasem do fotela i czy będzie z tego więcej
pożytku czy problemów?
I czy tych ofiar których dałoby się dzięki czemuś takiemu uniknąć to jest w
ogóle dużo w porównaniu z ogółem?
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.15 00:59 Tomasz Pyra
- 10.11.15 01:07 Tomasz Pyra
- 10.11.15 01:11 Tomasz Pyra
- 10.11.15 07:00 Shrek
- 10.11.15 07:40 Liwiusz
- 10.11.15 08:28 Shrek
- 10.11.15 08:48 sirapacz
- 10.11.15 09:47 RoMan Mandziejewicz
- 10.11.15 11:14 elmer radi radisson
- 10.11.15 12:32 elmer radi radisson
- 10.11.15 13:38 J.F.
- 10.11.15 15:12 elmer radi radisson
- 10.11.15 15:18 masti
- 10.11.15 15:34 J.F.
- 10.11.15 15:35 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa