  • 11. Data: 2010-12-27 19:41:05
    Temat: Re: Kamera z wejściem mikrofonowym
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > $ man mencoder

    czyli tłumacząc na polski jezyk: wiem jak to zrobić ale Ci nie powiem bo
    filozofia linuksa na to nie pozwala.

    do wątkotwórcy: najlepiej by było zebyś obejrzał materiał wideo który Ci
    sie podoba, a potem szukał kamery która go nagrała. ja ze zdziwieniem
    stwierdziłem ze kamerka (wielkość: paczka papierosów)HD daje duuuuzo
    lepszy obraz niż super hiper kamera za całą wypłatę górnika z przed 10 lat.
    JAsne ze ta druga ma lepszą optykę ( pierwsza niema wcale) , hiper
    żywotne przyciski, złącze na lampę, dodatkowy akumulator, jak i tak sie
    kręci filmy u cioci na imieninach.

    ToMasz

    PS do mencodera są "nakładki" gdzie wszystko mozna wyklikać. nie wiem
    czy aż tak rozbudowane.

  • 12. Data: 2010-12-27 20:30:53
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Mirek wrote:

    > Dźwięk z in.avi wgrywasz do programu np. Audacity - tej ścieżki nie
    > ruszasz, bo ona jest zsynchronizowana z obrazem. Drugą ścieżkę
    > wczytujesz z pliku i zgrywasz (przesuwasz, miksujesz) z pierwszą. Jak
    > nie masz dźwięku oryginalnego to pozostaje zgrać z obrazem (np. klaps na
    > początku ujęcia).
    >
    > Mirek.

    Właśnie, mam zamiar w ogóle 'wyciąć' dźwięk z kamery i zamiast niego dać
    dźwięk z wave'a. mencoder OK, ale coś pod Windows też bym jednak prosił
    o polecenie...

  • 13. Data: 2010-12-27 21:01:42
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    wrote:

    > czyli tłumacząc na polski jezyk: wiem jak to zrobić ale Ci nie powiem bo
    > filozofia linuksa na to nie pozwala.

    filozofia leniucha chyba.
    btw. sa progsy typu virtualdub (pojdzie pod wine) ew np 'lives' do prostej
    obrobki video, gdzie mozna sobie klikac do woli.

    troche roznego softu jest tez w http://www.dynebolic.org/ , mozna sobie
    zbootac z cd, poprobowac i ew. pozniej zainstalowac co trzeba.

  • 14. Data: 2010-12-27 21:09:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.12.2010 21:30, R. P. pisze:
    > mencoder OK, ale coś pod Windows też bym jednak prosił
    > o polecenie...
    Ale mencoder działa też pod windą ;)

    Michoo

  • 15. Data: 2010-12-27 21:14:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > czyli tłumacząc na polski jezyk: wiem jak to zrobić ale Ci nie powiem bo
    > filozofia linuksa na to nie pozwala.

    Bardzo kiepskie tłumaczenie. Już Google Translate by to lepiej zrobiło.
    Cytowane polecenie po prostu przekleiłem ze skryptu, który robi dla mnie
    podobną rzecz. Z pamięci bym tego nie napisał -- nie uczę się opcji rzadko
    używanych poleceń na pamięć. Mówiąc inaczej -- "nie wiem jak to zrobić".
    Ale jak mi było potrzebne, to sobie z napisaniem skryptu poradziłem
    metodą "man mencoder". Gdybym teraz potrzebował opóźnienia, to bym do
    tego podszedł w ten sam sposób.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2010-12-27 21:21:32
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    R. P. wrote:

    > Właśnie, mam zamiar w ogóle 'wyciąć' dźwięk z kamery i zamiast niego dać
    > dźwięk z wave'a. mencoder OK, ale coś pod Windows też bym jednak prosił
    > o polecenie...

    Nie ma problemu - jak już dopasujesz ścieżkę do tej z kamery, to tą z
    kamery wyciszysz do zera i już - jednak dźwięk z kamery się przydaje, bo
    inaczej musisz to synchronizować z obrazem a to już takie proste nie
    jest. Audacity jest też pod windowsy, mencoder również.

    Mirek.

  • 17. Data: 2011-01-01 18:45:42
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 27 Dec 2010 12:16:39 +0100 "R. P."
    <r...@w...to.wp.pl> napisał:

    >Poszukuję kamery amatorskiej z wejściem mikrofonowym

    To teraz już kamery takiego wejścia nie mają? O ludzie...

    Kup używaną kamerę MiniDV na Allegro, będzie taniej, będzie wejście
    mikrofonowe (upewnij się, możliwe że niektóre modele już wtedy nie
    miały) i obraz będzie przyzwoitej jakości (z reguły znacznie lepszy
    niż w tych tanich gówienkach na karty pamięci).