  • 61. Data: 2011-10-05 19:19:39
    Temat: Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert,

    Wednesday, October 5, 2011, 5:37:29 PM, you wrote:

    > Nie, aż taki perfidny nie jestem.
    > Chciałem zamówić sobie ten katalog, zarejestrowałem się
    > na stronie i zamówiłem go ale przy płaceniu trzeba podać
    > numer karty. A ja mam tylko kartę debetową z mBanku, i
    > to wystarczy?

    Wystarczy.

    > Jak zrobi się przelew jak ja mam tylko konto

    Jaki przelew?

    > złotówkowe i w euro? Po prostu nie za bardzo rozumiem jak
    > mam za to zapłacić? Bo chyba raczej nie przy odbiorze.

    Najpierw wejdź na konto w mBanku, z menu po lewej wybierz karty,
    kliknij na swoją kartę i sprawdź, czy masz ustalony limit na
    transkacje internetowe. Jeśli nie masz, to je sobie ustaw. Na kwotę
    niezbyt dużą.

    Potem przy zamówieniu wybierzesz płatność kartą Visa, podasz dane
    karty (kod CVV/CVV2 z tyłu - trzycyfrowy, nadrukowany zazwyczaj na
    pasku podpisu lub tuż obok). Takie dane jak imię i nazwisko czy dane
    adresowe własciciela karty podaje się bez polskich liter

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 62. Data: 2011-10-05 19:33:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > pasku podpisu lub tuż obok). Takie dane jak imię i nazwisko czy dane
    > adresowe własciciela karty podaje się bez polskich liter

    A precyzyjniej - literami bez polskich ogonków :-)
    Z polskimi literami zastąpionymi literami z alfabetu łacińskiego.
    To co napisałeś brzmi jakby zamiast "Łaciński" miał wpisać "aciski" :-)

    Niby to oczywiste ale widać że mamy do czynienia z początkującym ;-)

  • 63. Data: 2011-10-05 19:57:50
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    > Znaczy jak się naładuje, to potem już będzie normalnie działać?
    > Rejestrator
    > ten pojeździł ze mną z godzinę w aucie i cały czas z ikonką USB na
    > wyświetlaczu. Wduszanie wszelkich przycisków, odłączanie, podłączanie nie
    > przyniosło skutku.

    Przez USB nie naładujesz, ani nie będzie to pracowało.
    USB jest tylko do ściągania danych.

    Trzeba podłączyć zasilanie dedykowanym złączem do zasilania
    i wyłączyć rejestrator przyciskiem power (będzie mrugać czerwonym ledem
    podczas ładowania).
    Co ciekawe, na obudowie jest napisane 5VDC, a zasilacz z kompletu daje 6.25
    :)
    Niby rejestrator to łyka i pracuje, ale gdzieś czytałem że po jakimś czasie
    te urządzonka siadają, więc dla pewności zrobiłem własny zasilacz na 5V.

    Pozdr. TC

  • 64. Data: 2011-10-05 21:50:12
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 5/10/2011 11:37 PM, Pszemol wrote:
    > Ludzie w USA od 50 lat przyzwyczajeni do kupowania "mail order".
    > Jeszcze tak było w erze przed-internetowej: firmy wysyłały do ludzi
    > papierowe katalogi i zamawiało się produkty przez internet...

    Tak cierpliwie czekali z zakupami az internet :)

    Tomek

  • 65. Data: 2011-10-05 22:23:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2011 07:50:12 +1000, Tom napisał(a):

    > Tak cierpliwie czekali z zakupami az internet :)

    Aczkolwiek pamietam serwer Motoroli.
    Mozna bylo zamowic przez internet datasheet, a przysylali ... faxem :-)

    J.

  • 66. Data: 2011-10-06 06:41:35
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    O ile dobrze zrozumiałem VAT wraz z dokumentem naliczy celny i na tej
    podstawie możesz go odliczać jak zapłacisz, a w koszty to na podstawie
    faktury i poświadczeń z celnego...

    MH

    Nie rozumiem problemu... Może dlatego że nie
    > jestem księgową ;-)

    No wuaśnie :D

  • 67. Data: 2011-10-06 07:03:53
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > pasku podpisu lub tuż obok). Takie dane jak imię i nazwisko czy dane
    > adresowe własciciela karty podaje się bez polskich liter

    Dzięki za objaśnienie. Wieczorkiem spróbuję zamówić i dam znać
    jak poszło.
    Ale mam jeszcze jedno pytanie, czy jak mi już wyślą ten katalog,
    to da się śledzić tę przesyłkę w internecie, gdzie aktualnie
    jest przesyłka?

    Robert

  • 68. Data: 2011-10-06 07:06:08
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > To co napisałeś brzmi jakby zamiast "Łaciński" miał wpisać "aciski" :-)
    >
    > Niby to oczywiste ale widać że mamy do czynienia z początkującym ;-)

    No bez przesady ;)
    Ale początki bywają podobno najtrudniejsze.

    Robert

  • 69. Data: 2011-10-06 07:12:11
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 06.10.2011 09:03, Robert pisze:

> [...]
    > Ale mam jeszcze jedno pytanie, czy jak mi już wyślą ten katalog,
    > to da się śledzić tę przesyłkę w internecie, gdzie aktualnie

    Tak. Przesyłka jest przesyłana Fedexem i dostaniesz od TI link z
    trackingiem.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 70. Data: 2011-10-06 08:11:32
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > faktury i poświadczeń z celnego...
    >
    > MH
    >
    > Nie rozumiem problemu... Może dlatego że nie

    No właśnie ja nie do końca rozumiem tę księgowość.

    Właśnie, a Wy kupujecie na firmę np. w USA jakieś sprzęty do elektroniki?
    Opłaca się to kupować, jeżeli cena jest niższa tylko o 20%?

    Robert