  • 51. Data: 2011-10-05 13:42:08
    Temat: Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message
    news:9f32npFjiiU2@mid.uni-berlin.de...
    > Mi to wygląda na księgową w stylu "ło jezu jak mi się nie chce". Import
    > spoza EU jest co prawda lekko upierdliwy, ale to nic w porównaniu z
    > polskimi fakturami/niefakturami czy innymi debilstwami.

    Pomyśl, że on chciał kupić ten katalog IT za 10 centów...
    Wyobrażasz sobie ile to roboty dla księgowej za 10 centów? :-)
    Ja bym to zamówił na jego miejscu do domu i zasponsorował
    swoją firmę na 33 groszy. :-)

  • 52. Data: 2011-10-05 13:42:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > Poległem również przy kupowaniu papierowego katalogu z TI
    > z bramkami (kilka tygodni temu był wątek na grupie).

    Tego za 10 centów?
    I Ty fatygowałeś księgową na taką transakcję?
    Wstydziłbyś się... ech, ty... ;-)

  • 53. Data: 2011-10-05 15:37:29
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > "Robert" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Tego za 10 centów?
    > I Ty fatygowałeś księgową na taką transakcję?
    > Wstydziłbyś się... ech, ty... ;-)

    Nie, aż taki perfidny nie jestem.
    Chciałem zamówić sobie ten katalog, zarejestrowałem się
    na stronie i zamówiłem go ale przy płaceniu trzeba podać
    numer karty. A ja mam tylko kartę debetową z mBanku, i
    to wystarczy? Jak zrobi się przelew jak ja mam tylko konto
    złotówkowe i w euro? Po prostu nie za bardzo rozumiem jak
    mam za to zapłacić? Bo chyba raczej nie przy odbiorze.

    Robert

  • 54. Data: 2011-10-05 15:47:21
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > mail-order ratuje, czyli dziś internet. Pooglądaj sobie ofertę typowo
    > elektronicznych sklepów wysyłkowych: DigiKey, Mouser, Farnell itp.
    > A jak nie u nich a wiesz co chcesz kupić kontretnie (producent i model)
    > i interesuje Cię najniższa na rynku cena to wtedy wyszukiwarka
    > Google Shopping Twoim przyjacielem. Zamówisz na adres przyjaciela
    > w USA lub bezpośrednio do domu, do Europy jak sklep to umożliwia.
    > Ale pewnie wysyłka do Polski Polamerem z Chicago będzie tańsza
    > mimo że to kurier Ci do domu zaniesie niż użycie poczty czy UPS do PL.

    Masz rację, ale po prostu myślałem że jest jakiś sklep nie wirtualny.
    Wydawało mi się również że można kupić w dużo niższej cenie tak jak markowe
    ciuchy i buty, części rowerowe (w performancebike), laptopy i aparaty fotograficzne

  • 55. Data: 2011-10-05 15:53:11
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Ta historia jest przykra. Tylko co zrobisz gdy jakiś złodziej wypatrzy w
    twoim wozie taką kamerkę??? Będzie dodatkowy koszt na nową szybę...

  • 56. Data: 2011-10-05 15:54:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > złotówkowe i w euro? Po prostu nie za bardzo rozumiem jak
    > mam za to zapłacić? Bo chyba raczej nie przy odbiorze.

    Niech Cię już o to głowa nie boli - banki sobie to wszystko
    przeliczą i naliczą Ci dodatkowo za fatygę parę dolarów extra :-)))
    Jeśli ta karta z mBanku nie ma ograniczeń na transakcje
    międzynarodowe to nie powinno być problemów. Ja swojej
    karty bankomatowej z USA używałem w Krakowie i Wiedniu.
    Nie było żadnych problemów z powodu tego że konto mam
    w dolarach a transakcje w złotówkach czy euro...

  • 57. Data: 2011-10-05 15:55:31
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]

    Masz rację, ale po prostu myślałem że jest jakiś sklep nie wirtualny.
    Wydawało mi się również że można kupić w dużo niższej cenie tak jak markowe
    ciuchy (w Marshalls) i buty (w Carnival Shoe), części rowerowe (w
    PerformanceBike), laptopy i aparaty fotograficzne (w MicroCenter).
    Najfajniesze w stanach (w zwłaszcza w Chicago, bo doświadczyłem tego
    na własne oczy) są przeceny. Bo to są prawdziwe przeceny, a nie takie
    symboliczne jak w Polsce. Tam to jest normalne, że markowe rzeczy ceny
    są na wyprzedaży. W Polsce nie ma szans na coś takiego.

    Robert

  • 58. Data: 2011-10-05 15:57:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > markowe
    > ciuchy i buty, części rowerowe (w performancebike), laptopy i aparaty

    No cóż Ci poradzę - co innego "markowe" buty i ciuchy które John Smith
    kupuje dla lansu powszechnie bo Mark Jones też sobie takie kupił, a co
    innego gdy mowa o specjalistycznym sprzęcie adresowanym do wąskiej
    garstki hobbystów i profesjonalistów... Ci zwykle wiedzą czego chcą
    i jak chcą kupić multimetr Fluka czy Techtronixa to wybierają się na
    witrynę producenta, wrzucają rzecz do koszyka i towar przychodzi pocztą.

  • 59. Data: 2011-10-05 16:03:29
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Nie rozumiem jaka lipa - przecież nie masz obowiązków brać faktur VAT.
    > Jedyna konsekwencja jest taka, że sobie VAT nie odliczysz od tego zakupu.
    > Ale w USA i tak nie ma VAT tylko jest "sales tax" (to NIE jest VAT!) więc
    > i tak nie ma co odliczać. Nie rozumiem problemu... Może dlatego że nie
    > jestem księgową ;-)

    Problem w tym, że na podstawie takiej faktury mogę sobie zakup takiego
    miernika wrzucić w koszty, przez co na koniec miesiąca zapłacę mniejszy
    bądź nie zapłacę wcale podatku. W tym właśnie cały problem, że czasami
    takie zakupy się nie kalkulują. Też nie jestem księgową i czasami nie
    do końca rozumiem co ona do mnie mówi ... ;)

    Robert

  • 60. Data: 2011-10-05 19:19:36
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-10-2011 o 18:03:29 Robert <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Problem w tym, że na podstawie takiej faktury mogę sobie zakup takiego
    > miernika wrzucić w koszty,
    A kto ci powiedział że nie wrzucisz? wrzucisz, i Vat do tego nic nie ma.

    --
    Pozdr
    JanuszK