  • Data: 2015-09-01 19:47:15
    Temat: Re: Kalkulator z dużymi liczbami
    Od: szemrany <s...@o...off> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Sep 2015 19:31:05 +0200, AK wrote:

    > Normalnie: ~x

    -8

    Bartek pisał o nieskończoności integera, poza tym liczby ujemne są
    reprezentowane przez kod U2, więc jak rozumiem to co powyżej wkleiłem mam
    rozumieć tak:
    7 = 0b111
    ~7 = 0b(1)1000 - gdzie (1) oznacza nieskończoność jedynek "z przodu" liczby
    zatem konsola pythonowa obcina te wiodące jedynki i ogranicza się do
    pokazania znaku minus oraz liczby 0b1000 czyli 8, stąd -8

    dobrze kombinuję?

    Jeśli tak jest to imho kiepskie to jest, fajnie byłoby, gdyby python
    wyrównywał podaną wartość do najbliższej pełnej reprezentacji bajtowej, w
    tym wypadku do jednego bajta i tak też dokonywał operacji negacji, czyli w
    wyniku ~0b111 chciałbym mieć 0b11111000 - ale chcieć to ja sobie mogę ;-)

    > PS: Podaj zrodla twych prob na peirwszy ustawiony bit bo dalbym sobie brzuch uciac,
    > ze metoda szukania polowkowego da lepszy wynik niz zapodales (choc i tak nie
    jest zly).

    Chcesz źródła w pascalu?

    --
    howgh