  • 1. Data: 2009-01-25 10:12:57
    Temat: Kalibracja AF-ow (obiektywow) w D90
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    ... poniewaz mialem szumy odnosnie istnienia czegos takiego, a przeczytawszy
    ksiazke D90 ani slowka w temacie nie znalazlem, podobnie i poszukujac w
    internecie - wiec pytam: czy jest taka mozliwosc ???

    ...i pozdrawiam
    Krzys' - Radom

  • 2. Data: 2009-01-25 11:54:32
    Temat: Re: Kalibracja AF-ow (obiektywow) w D90
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Pikus' pisze:
> [...]
    > ksiazke D90 ani slowka w temacie nie znalazlem, podobnie i poszukujac w
    > internecie - wiec pytam: czy jest taka mozliwosc ???

    W serwisie tak. Z poziomu użytkownika tylko w D300 D700 i D3
    M..M

  • 3. Data: 2009-01-25 13:24:34
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Michał Grzelak:

    > W serwisie tak.

    Serwis kalibruje AF jakoś mechanicznie, czy przez "menu serwisowe"?

  • 4. Data: 2009-01-25 21:09:37
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Serwis kalibruje AF jakoś mechanicznie, czy przez "menu serwisowe"?
    A tego to już nie wiem
    M..M

  • 5. Data: 2009-01-25 21:48:49
    Od: PeJot <p...@w...pl>

    Michał Grzelak pisze:

    > A tego to już nie wiem
    > M..M
    Nie wiem czy serwis kalibruje D90 poprzez menu serwisowe.Ale wiem że w
    nikonach D80 i D90 jest odpowiednia śrubka do kalibracji AF dzięki niej
    nie musiałem odsyłać swojego body i obiektywu do kalibracji w
    serwisie.Pozbyłbym się wtedy aparatu przynajmniej na miesiąc.Z
    obiektywem 85/1.8 miałem koszmarny FF.Trzy następne miały tą samą
    przypadłość więc zakładam że to aparat miał coś nie tak z AF

  • 6. Data: 2009-01-26 04:51:54
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

[...]

    A zagadasz gdzie ta srubka?

  • 7. Data: 2009-01-26 07:11:54
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    ..a moze kto podpowie czy jest jakas mozliwosc w necie na dotarcie do
    instrukcji serwisowej (nie obslugi) D80 lub D90

  • 8. Data: 2009-01-26 13:13:20
    Od: PeJot <p...@w...pl>

    > A zagadasz gdzie ta srubka?

    Ustawiasz w menu uniesienie lustra,ściągasz obiektyw, wyjmjesz
    akumulatorek.Wtedy migawka zasłania Ci matrycę abyś niechcący jej nie
    uszkodził lub zabrudził.Po prawej stronie widać wtedy 2 śrubki.Ta bliżej
    matrycy jest właśnie od regulacji FF lub BF.Kiedyś widziałem schemat
    regulacji AF w necie ale niestety nie pamiętam już gdzie.Z rysunku widać
    ze te 2 śrubki regulacyjne to są mimośrody, więc przekręcenie ich o 360
    stopni da punkt wyjściowy..Ja swoją przekręciłem o około 1/5 obrotu i FF
    zniknął.Dodam tylko że ta korekcja wtedy dotyczy wszystkich posiadanych
    obiektywów, ale z moim drugim nikorem 16-85 nie zauważyłem żadnych
    widocznych zmian w ustawianiu ostrości.
    Dodam jeszcze ze potrzebny markowy klucz imbus nr 2 (samoróbki
    odpadają), mocne nerwy i nie trzęsące się ręce :)

  • 9. Data: 2009-01-26 14:38:15
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

[...]

    dzieki za ten cenny opis - wydrukuje sobie i sie przyda. Puki co mam lekki
    BF na pomiarach bliskich odleglosci rzedu 0,5 - 1mm z obiektywem 18-105 VR
    ale tu nic nie poradze bo jak na tym zekresie podkrece to reszta bedzie do
    kitu. Zobaczymy jak bedzie z 70-300 bo mam zamiar nabyc.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-01-26 14:50:30
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Pikus' pisze:

    > dzieki za ten cenny opis - wydrukuje sobie i sie przyda. Puki co mam lekki
    > BF na pomiarach bliskich odleglosci rzedu 0,5 - 1mm z obiektywem 18-105 VR

    Faktycznie, niesamowity problem. Fotografujesz zawodowo linijki?