  • 21. Data: 2010-09-11 11:10:04
    Temat: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:9d5f8a4b-7ef6-4a67-9392-42785534b75d@v23g2000vb
    i.googlegroups.com,
    Jan Górski <g...@o...pl> nabazgrał:
    (ciap)
    > Kontaktowałem się z konserwatorem telewizji kablowej, Pan stwierdził,
    > że problem nie leży po ich stronie, że antena jest uziemiona, a winny
    > jest komputer.
    (ciap)
    Wiara w to co mówią ludzie z kablówki jest nieuzasadniona.
    Piszę to jako były operator.

    --
    Włodek

  • 22. Data: 2010-09-12 02:14:45
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Nie wiem. Ale spotkałem tez nieraz komputery w obudowie z plastiku.
    > Też miały trójprzewodowe kable zasilające.

    Mylisz pojęcie obudowa z plastiku, a dostępne elementy metalowe.
    Nie ma obudów plastikowych komputerowych

    Ochrona przez izolowanie części czynnych jest sposobem stosowanym zwykle w
    procesie produkcyjnym przez wytwórcę urządzenia. Polega na całkowitym
    pokryciu części czynnych izolacją roboczą

    a obudowa komputera nie jest całkowicie plastikowa.

    > Z komputerami bym tego przyczynowo nie wiązał. Ale z unifikacją, to
    > i owszem.

    Może, trzebaby popatrzeć na TV z możliwością podłączania komputera.

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2010-09-12 08:50:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Mylisz pojęcie obudowa z plastiku, a dostępne elementy metalowe.
    > Nie ma obudów plastikowych komputerowych

    Jak nie ma, jak są?

    > a obudowa komputera nie jest całkowicie plastikowa.

    Zależy którego.

    > Może, trzebaby popatrzeć na TV z możliwością podłączania komputera.

    Robią jakieś inne?

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2010-09-12 09:27:26
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Jak nie ma, jak są?

    Trolujesz? widziałeś śledzia do karty grafiki plastikowego?
    Tą blaszkę na złącza?
    Tak laptopy są plastikowe, i spotkałem nawet takie które nie mają bolca
    uziemiającego.
    Zresztą chyba prawie żaden laptop nie jest uziemiony.

    > Robią jakieś inne?

    Ba, niedawno można było spotkać takie, do których nie można było podłączyć
    magnetowidu, antena i nic więcej.

    --
    Desoft

  • 25. Data: 2010-09-12 09:43:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Trolujesz? widziałeś śledzia do karty grafiki plastikowego?
    > Tą blaszkę na złącza?

    Komputerów bez śledzi trochę widziałem. Nie tylko laptopów.

    > Ba, niedawno można było spotkać takie, do których nie można było
    > podłączyć magnetowidu, antena i nic więcej.

    Jak bardzo niedawno? Są jeszcze na gwarancji? (Nowy magnetowid, to też
    nie jest coś, o czym można powiedzieć, że się spotkało "niedawno".)

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2010-09-13 03:59:49
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Komputerów bez śledzi trochę widziałem. Nie tylko laptopów.

    No dobra, powiem wprost:
    Na telewizorach tych z wtyczką dwubolcową (bez uziemienia)
    jest narysowany taki kwadracik w kwadracie. (dwa kwadraty jeden w drugim)
    Oznacza to, że obudowa ma własności izolujące. Czy widziałeś komputer z
    takimi kwadratami?

    Przyznam że nie widziałem komputera stacjonarnego spełniającego takie
    warunki.
    Dell, HP robią plastikowe, ale tył jest w metalu. Przemysłowe komputery
    widziałem bez śledzi, ale całkowicie metalowe...

    > Jak bardzo niedawno? Są jeszcze na gwarancji? (Nowy magnetowid, to też
    > nie jest coś, o czym można powiedzieć, że się spotkało "niedawno".)

    Nie wiem czy można jeszcze znaleźć CRT na gwarancji. Karierę "serwis RTV"
    zakończyłem razem z tymi telewizorami i o nich się wypowiadam.
    Do końca były robione bez izolacji. Koreańskie po taniości, europejskie po
    inności. Szczególnie Philips tu wymyślał: typu zasilacz i odchylanie na
    jednym tranzystorze.

    --
    Desoft

  • 27. Data: 2010-09-13 05:29:53
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości

    > O ile coś wiem o przepisach, to w pokojach nie ma obowiązku inastalowania
    > gniazdek z bolcem. I tak mam "fabrycznie" w mieszkaniu. Więc jak mam sobie
    > podłączyć TV?

    Masz bardzo nieaktualne informacje. Obecnie każde instalowane gniazdo musi
    mieć styk i przewód PE. Co więcej przewód musi być również obecny w puszce
    dla wyłącznika oświetleniowego. Gniazda "bez kołka" można już chyba tylko w
    starych, remontowanych instalacjach (nie mylić z modernizowanymi).

  • 28. Data: 2010-09-13 09:37:39
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]
    > dla wyłącznika oświetleniowego. Gniazda "bez kołka" można już chyba tylko
    > w starych, remontowanych instalacjach (nie mylić z modernizowanymi).

    Tylko że mam aktualne mieszkanie. I nie mam obowiązku przerabiać w nim
    instalacji elektrycznej.
    Zapis w papierach TV: podłączać tylko do gniazdka z bolcem może wymusić na
    mnie dorobienie dedykowanej instalacji, lub niekupowanu takiego TV.

    Przypominam, że pytający podał że _stary TV_ więc bez szans na bolec.

    --
    Desoft

  • 29. Data: 2010-09-13 10:29:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

> [...]
    > w drugim) Oznacza to, że obudowa ma własności izolujące.
    > Czy widziałeś komputer z takimi kwadratami?

    Też odpowiem wprost: a cholera wie. Rzadko przychodzi mi do głowy
    szukanie kwadracików na obudowach, a już żeby takie rzeczy latami
    pamiętać, to w ogóle.

> [...]
    > Dell, HP robią plastikowe, ale tył jest w metalu. Przemysłowe
    > komputery widziałem bez śledzi, ale całkowicie metalowe...

    Stoi koło mnie (w charakterze durnostojki) Macintosh Classic.
    Plastikowy cały, kabel klasyczny, komputerowy. Kwadracików brak.
    Żaden z iMaków też śledzi nie miał. Kwadracików raczej też.

    Obejrzałem dwa zasilacze (pudełeczko z podłączanym kablem sieciwym)
    o takim samym zastosowaniu i zapewne zbliżonej konstrukcji wewnętrznej.
    Jeden na klasyczny kabel komputerowy -- brak kwadratów. Drugi na kabel
    płaski, dwuprzewodowy -- kwadraciki są. Przypuszczam, że znaczek jest
    umieszczny w zależności od tego, jakie konstruktorowi złącze podpasowało,
    a nie od tego jakie własności ma obudowa.

> [...]
    > Do końca były robione bez izolacji. Koreańskie po taniości, europejskie
    > po inności. Szczególnie Philips tu wymyślał: typu zasilacz i odchylanie

    Ale teraz to chyba każden jeden telewizor ma jakieś HDMI czy inne cóś.
    Czyli jest możliwość kontaktu z bebechami, a to ma większe implikacje
    niż rodzaj obudowy. Nie znaczy to oczywiście, że musi być od razu
    bolec -- laptopy tez maja HDMI.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2010-09-13 18:47:35
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > umieszczny w zależności od tego, jakie konstruktorowi złącze podpasowało,
    > a nie od tego jakie własności ma obudowa.

    Te kwadraciki to właśności izolujące obudowy. I może obie nawet są
    izolujące, ale ta "bez" nie była na to sprawdzana, nie dostała kwadracików i
    musi mieć kabel z uziemieniem - z punktu widzenia ekonomii dopadła ją
    unifikacja.

> [...]
    > Czyli jest możliwość kontaktu z bebechami, a to ma większe implikacje
    > niż rodzaj obudowy. Nie znaczy to oczywiście, że musi być od razu

    Sprowadza się do jednego. Możliwości porażenia. Laptop zasilany niskim
    napięciem nie podpada pod ochronę. TV z odpowiednim zasilaczem też.

    --
    Desoft