  • 11. Data: 2013-04-29 17:21:36
    Temat: Re: Kable telekomunikacyjne i energetyczne blisko siebie
    Od: "CQ" <C...@a...org>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:a74enbvmiyc9$.t6ferzwivk8w.dlg@40tude.net...

    > Ja tu bym jeszcze wskazał na trudności z znalezieniem odpowiednich
    > fachowców. Tacy od drutu są wszędzie, od szkła już trochę trudniej
    > znaleźć.
    > --
    > Jacek

    Doskonałe spostrzeżenie. Bo, żeby "robić w szkle" trzeba zainwestować. A w
    kładzenie miedzi moze się zabawić każdy. Ale czy jest fachowcem? Żeby
    położyć i rozszyć kat. 6? To trzeba mieć sporo doświadczenia.

  • 12. Data: 2013-04-29 17:43:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Apr 2013 17:21:36 +0200, CQ napisał(a):

    > Doskonałe spostrzeżenie. Bo, żeby "robić w szkle" trzeba zainwestować.

    Na poziomie podstawowym niewiele.
    Ktos wie ile teraz kosztuje taki zestawik do wklejania swiatlowodow we
    wtyczki ?

    > A w
    > kładzenie miedzi moze się zabawić każdy. Ale czy jest fachowcem? Żeby
    > położyć i rozszyć kat. 6? To trzeba mieć sporo doświadczenia.

    A jak ma byc z pomiarami to znow cena rosnie :-)

    J.

  • 13. Data: 2013-04-29 19:20:45
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 29.04.2013 17:43, J.F. pisze:

    > Na poziomie podstawowym niewiele.
    > Ktos wie ile teraz kosztuje taki zestawik do wklejania swiatlowodow we
    > wtyczki ?

    Raz takie coś robiłem, bo trzeba było założyć nową złączkę na kabel
    (oryginalną ktoś po prostu bezczelnie urwał) ale metodą mocno
    chałupniczą - ostry skalpel, szczypce, pęseta, ostre obcęgi, szkło
    powiększające i ... distal jako spoiwo zamiast "tego specjalnego
    cholernie drogiego kleju do światłowodów" a także latarka z telefonu do
    "sprawdzania przejścia". Wszystko robione w dwie osoby stojąc na fotelu
    maszynisty w kabinie szynobusu :D I działa jak ta lala. Więc w bardziej
    komfortowych warunkach przy niewielkiej ilości złączek można spróbować
    walczyć... choć oczywiście nie polecam i jednak zrobiłbym to porządnie
    albo z pomocą firmy, albo samemu położył cat6.

    Jakub Rakus

  • 14. Data: 2013-04-30 01:31:37
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik CQ napisał:

> [...]
    > w kładzenie miedzi moze się zabawić każdy. Ale czy jest fachowcem? Żeby
    > położyć i rozszyć kat. 6? To trzeba mieć sporo doświadczenia.

    A ile trzeba zainwestować w "robienie w szkle" w dobie "spawów
    mechanicznych"? Tauzena na całe wyposażenie? Cztery spawy mechaniczne
    zepsuliśmy z kumplem zanim załapaliśmy jak to robić - ot ze czterdzieści
    złotych kosztów nauki... Naprawdę póki nie próbować spawania łukowego to
    nie ma w tym szkle żadnych wielkich tajemnic - wystarczy umieć czysto
    pracować (spaw mechaniczny daje się zrobić w samochodzie przy
    zewnętrznej temperaturze -15 i silnej śnieżycy...)

    --
    Darek

  • 15. Data: 2013-04-30 01:36:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Na poziomie podstawowym niewiele.
    > Ktos wie ile teraz kosztuje taki zestawik do wklejania swiatlowodow we
    > wtyczki ?

    A po psi ch... wklejać światłowody a potem pół godziny toto szlifować?
    Albo kupuje się gotowe pigtaile i łączy "spawami mechanicznymi" z
    magistralą albo kupuje za trzynaście złotych według list price (po
    upustach - dziewięć złotych) wtyczki żelowane - uciąć równo włókno,
    wetknąć, zacisnąć osłonkę... Pół godziny ręcznego szlifowania jest warte
    więcej jak te dziewięć złotych za żelową wtyczkę.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2013-04-30 10:29:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2013 01:36:15 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
> [...]
    > wetknąć, zacisnąć osłonkę... Pół godziny ręcznego szlifowania jest warte
    > więcej jak te dziewięć złotych za żelową wtyczkę.

    Ale pol godziny to za 8 wtyczek. A jakosc z tego wychodzi najlepsza,
    no i klient widzi ze cos robisz :-)

    J.