  • 1. Data: 2013-04-27 16:30:22
    Temat: Analiza schematu
    Od: Bool <n...@n...com>

    Analizuję podłączenie zasilania awaryjnego w pewnym układzie zasilanym z akumulatora,
    który pracuje
    buforowo. Tak na szybko narysowałem schemat w Eagle.
    http://oi39.tinypic.com/24lvsbt.jpg
    Źródło lewego tranzystora jest połączone do plusa akumulatora zasilanego z
    przetwornicy, a źródło
    tranzystora po prawej jest zasilane z drugiej przetwornicy. Obie przetwornice mają
    chyba takie same
    parametry. Napięcie z dzielnika, który jest umieszczony pośrodku podłączone jest
    pewnie do ADC.
    Mikrokontroler sterujący tranzystorami jest zasilany ze stabilizatora podłączonego do
    prawego
    Mosfeta (S).
    Tranzystor z lewej jest czymś oczywistym i służy do odcinania akumulatora, w
    przypadku gdy jego
    napięcie spadnie poniżej pewnego poziomu. W pozostałym przypadku powinien być non
    stop włączony.
    Zastanawiam się po co właściwie jest ten tranzystor po prawej.

  • 2. Data: 2013-04-27 17:44:52
    Temat: Re: Analiza schematu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 16:30:22 +0200, Bool napisał(a):

    > Mikrokontroler sterujący tranzystorami jest zasilany ze stabilizatora podłączonego
    do prawego
    > Mosfeta (S).

    Ale do którego końca tego mosfeta?
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2013-04-27 17:55:07
    Od: Bool <n...@n...com>

    > Ale do którego końca tego mosfeta?

    Do źródła (S)

  • 4. Data: 2013-04-27 18:49:45
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 27.04.2013 16:30, Bool pisze:
> [...]
    > poziomu. W pozostałym przypadku powinien być non stop włączony.
    > Zastanawiam się po co właściwie jest ten tranzystor po prawej.

    Może konstruktor założył, że przetwornica też może mieć jakiś problem i
    w jakiś warunkach po prostu nie należy z niej korzystać.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2013-04-27 21:05:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 17:55:07 +0200, Bool napisał(a):

    > Do źródła (S)

    No to może ten tranzystor jest tak na wszelki wypadek? :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2013-04-27 22:10:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    stop włączony.
    > Zastanawiam się po co właściwie jest ten tranzystor po prawej.

    Hm, podobny uklad jest np. baterii notebooka, czyli miedzy
    akumulatorem a reszta laptopa. jeden tranzystor zabezpiecza przed
    nadmiernym rozladowaniem i zwarciem, drugi przed przeladowaniem.

    Moze te twoje przetwornice wcale nie sa jednakowe ?

    J.