  • 21. Data: 2009-09-26 12:34:39
    Temat: Re: Kable sieciowe w tynkach
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:h9fmva$76l$1@inews.gazeta.pl...

    > Do przegladania WWW i sciagania czego sie da z 20mbit wystarczy mi w
    > zupelnosci. W okolicy 7-8 sieci sasiadow i dziala dobrze, a zmienic kanal
    > zaden problem..

    Być może, ale sieć nie służy tylko do ściągania z Internetu. Poza tym
    faktycznie zmiana kanału nie jest problemem, niemniej jednak trochę czasu
    zajmuje. Zwłaszcza jak się ma kilkuurządzeniową sieć. A w łączu kablowym nie
    musisz zmieniać kanału.

  • 22. Data: 2009-09-26 12:55:51
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zajmuje. Zwłaszcza jak się ma kilkuurządzeniową sieć. A w łączu kablowym

    Czasem ważna (przynajmniej w niektórych segmentach sieci) jest predkość,
    wtedy wifi oczywiście wysiada. Teraz powszechnie montuje się sieciówki 1GBit
    na płytach głównych, nawet low-endowych. I coraz częściej na płytach są po
    dwie sieciówki, które z reguły mozna agregować, co daje transmisję 2GBit/s,
    absolutnie nieporówywalną do domowych wifi. Ale do rozdzielania łącza 20
    Mbit spokojnie starczy wifi. Jak chcieć obejrzeć film składowany na innym
    kompie też strumień wifi powinien starczyć.

  • 23. Data: 2009-09-26 14:09:42
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > absolutnie nieporówywalną do domowych wifi. Ale do rozdzielania łącza 20
    > Mbit spokojnie starczy wifi. Jak chcieć obejrzeć film składowany na innym
    > kompie też strumień wifi powinien starczyć.

    20mbps, nawet na 802.11n wcale nie jest tak łatwo osiągnąć. Ludziom się
    wydają różne rzeczy ponieważ rzadko kto tak naprawdę mierzy rzeczywiste
    transfery. I swoje robi reklama. Wi-Fi jest w modzie, a tak naprawdę rzadko
    kiedy może wykazać swoją wyższość nad kablem.

  • 24. Data: 2009-09-26 14:53:32
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "maX" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 20mbps, nawet na 802.11n wcale nie jest tak łatwo osiągnąć.

    To postawi obok drugi router i wtedy wystarczy dwukrotnie mniejsza szybkość.

    > Ludziom się wydają różne rzeczy ponieważ rzadko kto tak naprawdę mierzy
    > rzeczywiste transfery. I swoje robi reklama. Wi-Fi jest w modzie, a tak
    > naprawdę rzadko kiedy może wykazać swoją wyższość nad kablem.

    Wielu ludzi ma łącze internetowe rzędu 6MB.

  • 25. Data: 2009-09-26 17:40:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Sep 2009, kamil wrote:

    > "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote

    > Co przez to rozumiesz? Mnie od lat dziala niezawodnie

    Popatrz na to z drugiej strony: *jeszcze* działa.
    Byłeś pionierem, wiec sąsiedzi jeszcze nie puścili "lodówki po wifi".

    Wtykam się, bo dywagacja jest ogólnej natury: to tak jak z samochodami.
    Jak się ma samochód, to "jest lepiej".
    Do czasu, aż na 100m pasa ruchu przypada 75 chętnych do przejechania.
    Piechotą przejdą (co to jest 75 chętnych na 100m i 3m szerokości?),
    rowerem przejadą, samochodem... kiedyś też się uda ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-09-26 18:47:22
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Sat, 26 Sep 2009 13:04:01 +0200, Piotr Dworak

    >Oki, wielkie dzięki za pomoc. W takim razie kabelki zostawiam.

    Tylko zwróć uwagę, żeby Ci tych kabelków, zgodnie z prawami Murphiego
    (czy jakoś tak), nie przewiercili przy zakładaniu grzejnika ;-)

    --
    A.

  • 27. Data: 2009-09-26 20:25:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > To postawi obok drugi router i wtedy wystarczy dwukrotnie mniejsza
    > szybkość.

    Oczywiście, a w razie potrzeby trzeci i czwarty. Tylko po to, żeby udowodnić
    rzekomą wyższość radia nad kablem.

    > Wielu ludzi ma łącze internetowe rzędu 6MB.

    Powtarzam, działanie sieci nie ogranicza się do pobierania z internetu.
    Zwykle są wspólne dyski, drukarki i wiele innych wspólnych elementów.

  • 28. Data: 2009-09-26 20:36:44
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    > "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message
    >
    > albo nie jest dobry, albo ma spaprany soft, co lepsze linksysy
    > zwlaszcza z tomato chodza mi bezproblemowo miesiacami, a padaja
    > jedynie jak pradu brak

    Potwierdzam odczucie Radka. Niestety wiele ruterów, niekoniecznie Linksysów,
    przerywa pracę pod większym obciążeniem. Niekoniecznie się wiesza, czasem
    ruszają po wystygnięciu.

    > zdaza sie, ale czesto jest to kwestia sterownikow - lub
    > moze czegos nie teges w usludze w xp - mialem cos
    > podobnego z 4965, trzeba ja bylo wylaczyc i zalaczyc po
    > uruchomieniu systemu i co kilka godzin tak samo...

    A ja nie miałem nic takiego ani z Intelem 5100, ani 5300. Owszem,
    zatrzymywał się ruter, ale akurat nie karta w lapku.

    > ten sam sprzet po odpaleniu backtracka dzialal stabilnie
    > dniami

    Wyobrażam sobie, że sztuczne zwolnienie transferu może zapobiegać
    przegrzewaniu się i wieszaniu. Ale to następny gol do siatki bezprzewodowej.

    > u mnie okolo 10, na szczescie dalo sie znalezc kanal
    > z odpowiednim odstepem, fakt ze masa ap dziala z moca o wiele
    > wieksza niz potrzebna, ale w zastosowaniach domowych
    > zazwyczaj wifi sie sprawdza

    Wi-Fi jest mocno przereklamowane. Owszem wygodne, ale spotym kosztem.

  • 29. Data: 2009-09-28 10:49:52
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "MC" <m...@g...pl> wrote in message news:h9lhu0$6j2$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    >
    > Powtarzam, działanie sieci nie ogranicza się do pobierania z internetu.
    > Zwykle są wspólne dyski, drukarki i wiele innych wspólnych elementów.

    Mowimy tu o sieci domowej, a nie ploterach przemyslowych, do ktorych
    wysylasz kilka GB za kazdym razem..

    Najwiekszy problem moze byc z jakims serwerem plikow, ja akurat na laptopach
    nie trzymam nic waznego, a w desktopie mam RAID i nie zwyklem chomikowac
    setek filmow, wiec pojemnosc poki co wystarcza.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 30. Data: 2009-10-10 12:33:58
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    tg pisze:
    > albo nie jest dobry, albo ma spaprany soft, co lepsze linksysy

    Mnie to nie obchodzi. Kupiłem Linksysa, firma cieszy się
    dosyć dobrą opinią i ma związki z Cisco. AP nie kosztował
    wcale tak mało, a przy przesyłaniu kilkuset megabajtów
    danych wiesza się. Oczywiście, wina AP, ale takie problemy
    z sieciami WiFi to niestety nie kwestia kilku modeli AP,
    ale rzecz częsta.

    > zdaza sie, ale czesto jest to kwestia sterownikow - lub
    > moze czegos nie teges w usludze w xp - mialem cos

    Co nie zmienia faktu, że cały sposób transmisji danych jest
    niedopracowany w stosunku do sieci przewodowych, gdzie takie
    coś praktycznie się nie zdarza.

    > u mnie okolo 10, na szczescie dalo sie znalezc kanal
    > z odpowiednim odstepem, fakt ze masa ap dziala z moca o wiele
    > wieksza niz potrzebna, ale w zastosowaniach domowych
    > zazwyczaj wifi sie sprawdza

    Co w większej kamienicy, gdzie w odległości 100 m może być
    kilka mieszkań, już stanowi problem. Jeszcze gorzej jest
    z blokiem, odległości między sąsiadami jeszcze większe.

    > ma sie nad czym zastanawiac, ale i ap bywa wygodny kiedy
    > trzeba cos na szybko lub w bezkablowej okolicy podlaczyc

    Oczywiście. Ale tymczasowo lub doraźnie, albo dla urządzeń
    stricte przenośnych. Dla komputera stacjonarnego należy
    pociągnąć kabelek.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |