  • 1. Data: 2009-09-22 16:32:51
    Temat: Notebook z dobrym ekranem.
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Kolega stoi przed zakupem nowego laptopa, do wydania ok 2200-2500 PLN
    (2500 to górna granica). Komputer będzie w dużej mierze wykorzystywany
    do obróbki fotografii, stąd pytanie: jaki model wybrać żeby miał w miarę
    dobry ekran pozwalający na dobrą ocenę obrabianego zdjęcia (kolory,
    kontrast, balans bieli)?

    Wiem, że kwota jest niewielka, jednak w zasadzie jedynym kryterium jest
    ten dobry ekran, reszta względnie "nieważna".

    Doradzicie coś?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 2. Data: 2009-09-22 17:10:59
    Temat: Re: Notebook z dobrym ekranem.
    Od: BartekK <s...@N...org>

    marjan pisze:
> [...]
    >
    > Wiem, że kwota jest niewielka, jednak w zasadzie jedynym kryterium jest
    > ten dobry ekran, reszta względnie "nieważna".

    Kupić laptopa który ma wyjście hdmi/dvi, i pod to podłączyć porządny
    zewnętrzny monitor. Tyle że w tej cenie, to porządnego monitora "do
    fotografii" będzie ciężko znaleźć... ale przynajmniej będzie większy
    wybór i możliwość późniejszej zmiany.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-09-22 17:24:06
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wiem, że kwota jest niewielka, jednak w zasadzie jedynym kryterium jest
    > ten dobry ekran, reszta względnie "nieważna".

    Jesli ta obrobka to cos powazniejszego, gdzie bardzo liczy sie efekt
    koncowy, to laptop i jego matryczka odpada (jak dla mnie tylko za ostra kase
    panele albo z drugiej reki porzadne crtowskie monitory, ktorych nie przebije
    panel - koniec kropka, jesli nawet cos tam bedzie miec do powiedzenia to
    relacja cenowa rowna sie wyrazeniu - no comment :) ). Jesli to dla swoich
    wewnetrznych potrzeb to praktycznie kazdy za ta cene bedzie dobry + jakies
    presety ustawien.

  • 4. Data: 2009-09-22 17:24:12
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    BartekK jest autorem poniższej notatki:

    > Kupić laptopa który ma wyjście hdmi/dvi, i pod to podłączyć porządny
    > zewnętrzny monitor.

    to lepiej stacjonarny...

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 5. Data: 2009-09-22 17:30:56
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    marjan pisze:
> [...]
    > do obróbki fotografii, stąd pytanie: jaki model wybrać żeby miał w miarę
    > dobry ekran pozwalający na dobrą ocenę obrabianego zdjęcia (kolory,

    Niestety, nieowijając w bawełnę - to jest niewykonalne.
    To tak jakbyś chciał kupić samochód do 10 tysięcy zł, nowy, z silnikiem
    diesla spalającym poniżej 8l/100km w mieście i dysponującym mocą ponad
    170 KM :) Mało, że budżet absolutnie niewystarczający - ciężko będzie w
    ogóle znaleźć takie coś.

    --
    PSYLO

  • 6. Data: 2009-09-22 17:35:08
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    marjan napisał(a) w <h9au7d$nat$4@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > do obróbki fotografii, stąd pytanie: jaki model wybrać żeby miał w miarę
    > dobry ekran pozwalający na dobrą ocenę obrabianego zdjęcia (kolory,
    Jeśli ta obróbka fotografii to amatorsko - moim zdaniem Lenovo ma lepsze
    matryce od konkurencji. Kolory są bardziej naturalne.
    Jeśli profesjonalnie, to wolne żarty. Kwotę pomnożyć trzeba przez 4 i raczej
    nie myśleć o laptopie.

    --
    Maciek

  • 7. Data: 2009-09-22 17:39:07
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-22 18:32:51 +0200, marjan <k...@g...com> said:

> [...]
    > do obróbki fotografii, stąd pytanie: jaki model wybrać żeby miał w
    > miarę dobry ekran pozwalający na dobrą ocenę obrabianego zdjęcia

    Problem w tym, że bodaj wszystkie obecnie produkowane lapki mają
    matryce TN, które do obróbki zdjęć nadają się baaaardzo słabo (kiepskie
    kąty, 6-bitowa paleta). Jedne z niewielu chlubnych wyjątków to (zdaje
    się już nie produkowane) Thinkpady T42/43/60, ale dla utrudnienia tylko
    te z konkretnymi rozdzielczościami ekranu - one mają matryc IPS.
    Niestety, tych modeli trzeba szukać wśród używek.

    O, znalazłem linka:

    http://www.thinkwiki.org/wiki/Flexview#FFS_.28IPS.29

    de Fresz

  • 8. Data: 2009-09-22 17:45:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Maciek pisze:

    > Jeśli ta obróbka fotografii to amatorsko - moim zdaniem Lenovo ma lepsze
    > matryce od konkurencji. Kolory są bardziej naturalne.
    Prosiłbym o brak takich uogólnień. To że akurat lenovo _niektóre_ ładne
    są, to nie znaczy że wszystkie, i że o to chodzi w fotografii. Większość
    serii laptopów lenovo można kupić w różnych wersjach, z różnymi
    martrycami, z różnym typem podświetlania itp. i nie można nawet w ramach
    jednej rodziny np R500 porównywać efektu. A tym bardziej porównywać do
    innych laptopów. To tak jakby pisać "bo citroen robi szybsze samochody
    od innych producentów"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2009-09-22 17:51:53
    Od: marjan <k...@g...com>

    BartekK pisze:

> [...]
    > jednej rodziny np R500 porównywać efektu. A tym bardziej porównywać do
    > innych laptopów. To tak jakby pisać "bo citroen robi szybsze samochody

    No raczej amatorsko, fotografia rajdowa. Na stacjonarnym komputerze
    kolega posiada jakiegoś zwykłego LCD'ka na którym pracuje, więc nie
    chodzi o jakieś mocno wyśrubowane wymagania, a jedynie żeby wybrać coś
    najlepszego z możliwych. Piszecie, że niektóre lenovo - moglibyście więc
    podać, najlepiej przetestowane empirycznie, które z tych modeli by się
    nadały?

    Wszystkim oczywiście dziękuję w imieniu kolegi i swoim za
    zainteresowanie tematem i odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 10. Data: 2009-09-22 17:52:14
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    marjan pisze:
> [...]
    >
    > Wiem, że kwota jest niewielka, jednak w zasadzie jedynym kryterium jest
    > ten dobry ekran, reszta względnie "nieważna".

    rada: kup dowolny laptop za 2200 i monitor CRT 21cali (który kiedyś był
    dobrej klasy) za 200zł, na allegro. NA takim monitorze zobaczysz wiecej
    niż na ekraniku lapka... Nie trzeba go zawsze podłączac! tylko do
    obróbki zdjęc.
    ToMasz