  • 1. Data: 2009-09-22 21:38:03
    Temat: Kable sieciowe w tynkach
    Od: Piotr Dworak <p...@i...pl>

    Witam,
    mam nie lada problem - jestem na etapie remontu domu i projektowalem
    sobie całą sieć komputerową. Niestety nie przewidziałem hydrauliki -
    między innymi rozmieszczenia grzejników. I tak, wyszło mi że całe 6
    kabli z różnych pokojów przechodzi mi po ścianie na której hydraulik
    wyznaczył grzejnik. Innymi słowy, zaraz za grzejnikiem, w tynkach, będą
    kable sieciowe.
    Czy jest to jakiś problem? Czy same sygnał może na tym ucierpieć, bądź
    same kable? Wyobraźcie sobie że w pokojach dokładnie za grzejnikiem, ale
    jakieś 1-2cm w ścianie lecą kable... Co z tym robić? Zrywać sieć i
    przekładać gdzie indziej? Tyle że kable już są określonej długości i
    zmusiłoby mnie to do innego rozmieszczenia routera w pokoju.

    Pozdrawiam,
    Piotr Dworak

  • 2. Data: 2009-09-22 21:50:19
    Temat: Re: Kable sieciowe w tynkach
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr Dworak" napisał:

    > w pokojach dokładnie za grzejnikiem, ale jakieś 1-2cm w ścianie lecą
    > kable... Co z tym robić?

    Zostawić.

    JoteR

  • 3. Data: 2009-09-22 21:57:03
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Dworak" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekładać gdzie indziej? Tyle że kable już są określonej długości i
    > zmusiłoby mnie to do innego rozmieszczenia routera w pokoju.

    Przestaw się na sieć bezprzewodową (np. wifi). Ewentualnie połącznie kablowe
    zostaw tylko tam gdzie ważna jest jak najwyższa prędkość.

  • 4. Data: 2009-09-22 23:29:57
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przestaw się na sieć bezprzewodową (np. wifi). Ewentualnie połącznie
    > kablowe zostaw tylko tam gdzie ważna jest jak najwyższa prędkość.
    A po co?

  • 5. Data: 2009-09-23 05:30:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 23:38:03 +0200, Piotr Dworak napisał(a):

    > Czy jest to jakiś problem?

    Ja nie widzę problemu, zostaw.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-09-23 06:41:50
    Od: "Schweinchen" <k...@i...de>

    "Piotr Dworak" <p...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > przekładać gdzie indziej? Tyle że kable już są określonej długości i
    > zmusiłoby mnie to do innego rozmieszczenia routera w pokoju.

    A ten kaloryfer to zasilany w.cz? Czy moze energia mikrofalową? No i jakby
    miał mały przenośny reaktor walizkowy, to też bym się obawiał zakłóceń.

    :))))))))))))))

  • 7. Data: 2009-09-23 18:19:30
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    maX pisze:
    > Przestaw się na sieć bezprzewodową (np. wifi).

    Możesz wytłumaczyć po co ma sobie robić gorzej?

    WiFi jest nie tylko wolne. Jest też *zawodne*.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-09-24 08:02:00
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

    > Możesz wytłumaczyć po co ma sobie robić gorzej?
    >
    > WiFi jest nie tylko wolne. Jest też *zawodne*.

    Co przez to rozumiesz? Mnie od lat dziala niezawodnie, a przy dzisiejszych
    cenach routerow mam drugi przechodzony w szafie, gdyby pierwszy jednak za
    kolejnych kilka lat mial zawiesc.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2009-09-24 10:30:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > cenach routerow mam drugi przechodzony w szafie, gdyby pierwszy jednak za

    Masz niskie wymagania, mały tłok w eterze albo jedno i drugie.

  • 10. Data: 2009-09-24 11:59:37
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "MC" <m...@g...pl> wrote in message news:h9fhed$t5v$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Masz niskie wymagania, mały tłok w eterze albo jedno i drugie.

    Do przegladania WWW i sciagania czego sie da z 20mbit wystarczy mi w
    zupelnosci. W okolicy 7-8 sieci sasiadow i dziala dobrze, a zmienic kanal
    zaden problem..

    Pozdrawiam
    Kamil