  • 1. Data: 2012-02-12 19:25:08
    Temat: Kable rozruchowe: spostrzezenie + sposobek
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    2,5 tdi nie kreci po 3 dniach stania przy -20...hm coz poczac - bierzemy
    170ah z ciagnika + kable rozruchowe... nie kreci :(

    mimo, ze kable grube, a dawca naladowany - problemem okazala sie zbyt mala
    powierzchnia styku.

    rozklepano i wzmocniono miedziana blacha koncowki krokodylkow, usunieto
    kolce z tychze koncowek - a do zestawu pt. "kable rozruchowe" dodano
    szczotke druciana do czyszczenia powierzchni styku... i... pali od reki.

    wiem, ze grupowych elektrykow i ekspertow nie zadziwie - ale mimo wszystko
    polecam tym, ktorzy musza ladowac akumulator przez kable przez pol godziny,
    zamiast odpalic od reki. Ot, takie zimowe doswiadczenie :)

    A jakich Wy uzywacie kabli ? Seryjnych ?

    pozdr

  • 2. Data: 2012-02-12 19:58:59
    Temat: Re: Kable rozruchowe: spostrzezenie + sposobek
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A jakich Wy uzywacie kabli ? Seryjnych ?

    Mam swoje samorobki - fi kabla 0,5 cm na krokodylkach - wszystko odpala bez
    problemow :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 3. Data: 2012-02-12 20:36:34
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2012 19:25:08 +0100, marcin napisał(a):

    > A jakich Wy uzywacie kabli ? Seryjnych ?

    Z "seryjnych" mam tylko krokodylki - reszta to własna twórczość, która
    zresztą bardziej przydaje się innym aniżeli mi (jeszcze nie było mi dane
    odpalać z nich własnego auta). Ale ogólnie problemów brak - działają
    zgodnie z przezaczeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 4. Data: 2012-02-12 21:12:54
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > A jakich Wy uzywacie kabli ? Seryjnych ?
    banalne pytanie i banalna odpowiedź. Każdy elektryk będzie miał swoje
    kable, lub kupne porządne czyli drogie. ale to nawet nie o to chodzi.
    Jakby mi ktoś powiedział ze mi sprzeda za 10zł kable do podładowania
    akumulatora, nie rozruchowe, to bym może kupił. ale jak widzę kable
    które mają 1mm miedzi i 10 mm plastiku, 2m długości, a na mrozie
    zachowują się jak sprężyny... nic nie powiem

    ToMasz

  • 5. Data: 2012-02-12 21:16:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > A jakich Wy uzywacie kabli ? Seryjnych ?

    Kupiłem za 18PLN gotowe, obciąłem krokodylki, wstawiłem jak Bozia
    nakazała 16mm^2 o długości 1m i sprawują się świetnie.
    Wyszło mi, że za tą kwotę nie kupię dobrych krokodylków.
    Oryginalne nie miały 4mm^2, co przy długości prawie 3m było debilnym
    rozwiązaniem i dziwię się, że dopuszczono to do użytku (napisane miały
    600A! - to chyba ich prąd zwarcia).

    __
    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-02-12 21:32:11
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@m...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > godziny,
    > zamiast odpalic od reki. Ot, takie zimowe doswiadczenie :)
    >
    > A jakich Wy uzywacie kabli ? Seryjnych ?

    kolego ad reki to sie odpala do masy silnika
    bron boze do aku bo ci go wysadzi

    a jesli juz cchcesz do aku
    tao daj mu troche pradu z jakies 5-10minut na podladowanie
    nigdy nie startuje na pustym aku!

  • 7. Data: 2012-02-12 21:38:17
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "KrisPolska" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > kolego ad reki to sie odpala do masy silnika
    > bron boze do aku bo ci go wysadzi

    Dokładnie! W gazetach codziennie można poczytać o "wysadzonych"
    akumulatorach.
    Trzeba się strzec!

  • 8. Data: 2012-02-12 21:44:22
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > kolego ad reki to sie odpala do masy silnika
    > bron boze do aku bo ci go wysadzi

    Teoretycznie mozliwe - w praktyce zawsze odpalalem do aku i bylo git.

    Dysiek

  • 9. Data: 2012-02-12 22:00:38
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    KrisPolska <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > bron boze do aku bo ci go wysadzi
    >
    > a jesli juz cchcesz do aku
    > tao daj mu troche pradu z jakies 5-10minut na podladowanie

    Z jakiego powodu wysadzi?

  • 10. Data: 2012-02-12 22:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2012 21:16:40 +0100, Irek N. napisał(a):
    > Kupiłem za 18PLN gotowe, obciąłem krokodylki, wstawiłem jak Bozia
    > nakazała 16mm^2 o długości 1m i sprawują się świetnie.

    a ja mam 3m - przydaja sie.

> [...]
    > Oryginalne nie miały 4mm^2, co przy długości prawie 3m było debilnym
    > rozwiązaniem i dziwię się, że dopuszczono to do użytku (napisane miały

    Prawidlowo Irku - gdyby jakims cudem poplynelo 600A, przez czas dopuszczony
    instrukcja - np 30s, to kable sie nie zapala. i mamy prad dupuszczalny :-)

    J.