  • 61. Data: 2012-02-18 19:20:41
    Temat: Re: Kable rozruchowe: spostrzezenie + sposobek
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dokładnie taki sam problem, jak Twój.
    Krokodylki są z blachy ocynkowanej.
    Grzeje się już miejsce zacisku grubego miedzianego kabla na krokodylku.
    Ostatnio próbowałem na dwie pary kabli.
    W dodatku coraz trudniej znaleźć miejsce na złapanie masy.
    W niektórych autach aku sa tak schowane, że jeden z biegunów w ogóle trudno
    złapać.
    Pomaga zdjęcie jednej klemy z rozładowanego aku (wtedy nie "kradnie" prądu).

    ----
    > mimo, ze kable grube, a dawca naladowany - problemem okazala sie zbyt mala
    powierzchnia styku.

  • 62. Data: 2012-02-18 19:33:35
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kolego, pod tymi ręcami akumulator tak pierd...ł (o ile pamiętam biały
    Bosch), że ledwo fartem przeżyłem.
    Klucz mi się się omsknął przy zdejmowaniu klemy i na ułamek sekundy zrobiłem
    zwarcie plusa i minusa, z iskrą zapewne.

    -----
    > śmiechu wartą teorię o wybuchającym wodorze.
    > Sprawny i rozładowany akumulator nie może wybuchnąć, pod warunkiem że ktoś
    nie wetknie zapałki do celi żeby sprawdzić czy jest jeszcze elektrolit.

  • 63. Data: 2012-02-19 16:37:17
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 16.02.2012 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:

    > Akumulator rozładowany do zera się wymienia - nie będzie już z niego
    > nic dobrego.

    Półtora roku temu rozładowałem akumulator do zera. W czasie ostatnich
    mrozów dieselka odpalał...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski