  • Data: 2012-02-13 13:42:06
    Temat: Re: Kable rozruchowe: spostrzezenie + sposobek
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-13 00:13, AZ pisze:

    > Bo czy będziesz odpinał + czy - to zaiskrzy bo rozładowany biorca będzie ciągnął
    prąd a przy gwałtownym ładowaniu wydziela się wodór więc bezpieczniej iskrzyć jest
    zdala od akumulatora.

    Wodór i tlen wydzielają się w końcowym etapie ładowania pełnego akumulatora, gdy
    ładunek
    już nie ma się gdzie zmagazynować. Wtedy dopiero następuje jakaś istotna elektroliza.

    Jest jeszcze możliwe zagotowanie elektrolitu (ale takie prawdziwe zagotowanie!)
    jeśli będziemy ładowali poteżnym prądem i wydzieli się tyle ciepła. Tylko żeby
    wymusić aż taki prąd, to trzeba by naprawdę sporego napięcia i chyba małej
    elektrowni...
    Albo jakieś zwarcie w akumulatorze... wątpliwe bardzo.