  • 131. Data: 2018-06-25 14:25:55
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze, ale czy masz odpowiedni miernik ?

    Jak puścisz odpowiedni prąd, to każdy będzie odpowiedni :)

    --
    [ Yaris I FL 1.3 '04 & Hayabusa '00 & Yamaha YP-125R '07 ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 132. Data: 2018-06-25 14:38:00
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    WS <L...@c...pl> wrote:

    > z pradnica jest jednak toche inaczej
    > po pierwsze nie opor tylko reaktancja
    > napiecie (SEM) pradnicy w stanie zwarcia nie bedzie ~14V tylko znacznie mniej
    > pracujac jako zrodlo pradowe osiagnie jakis tam prad i tyle...

    We wspomnianych w wątku generatorach motocyklowych (ze wzbudzeniem przez
    wirujący magnes) stan zwarcia jest normalnym stanem, bo regulator zwiera
    tyrystorem uzwojenia jak napięcie przekroczy określoną wartość.

    Przykład: https://i.stack.imgur.com/prQwz.png

  • 133. Data: 2018-06-25 15:17:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > Z tego co piszesz auto GAŚNIE bo odbiorniki biorą więcej niż przewidział
    > konstruktor.

    Niż konstruktor alternatora, ale czy akumulatora? Przecież akumulator
    powinien pomóc alternatorowi, jak napięcie przysiądzie.

  • 134. Data: 2018-06-25 16:05:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak puścisz odpowiedni prąd, to każdy będzie odpowiedni :)

    Tak jest, ale jak rozumiem, to on chcialby ten miernik do sklepu
    zabrac :-)

    Ale nowoczesna technika otwiera i takie mozliwosci :-)

    Hm, w sumie ... w supermarkecie powinien sie znalezc akumulator,
    zarowka, i woltomierz cyfrowy, przy 5A
    mamy 5mV/mohm ... wystarczy :-)

    J.

  • 135. Data: 2018-06-25 20:31:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
    > przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze dawcy.
    > Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
    > dopuszczonej przez producenta.

    Co mam Tobie udowadniać? Chyba twoją głupotę :D
    Już Ci pisałem że na panią od fizyki rzucałeś kamieniami :)

    Proszsz.

    Debilu, prąd wzbudzenia nie może przekroczyć wartosci dopuszczalnej bo
    jest kurwa ograniczony "diodą Zenera"/układem ograniczania, która
    własnie doprowadza do tego, że napięcie i prąd NIE może wzrosnąc powyżej
    14,5V dla obwodu ładowania. Jest to megaścisły związek z obwodem
    wzbudzenia gdzie SEM jest ograniczana. Gdyby prąd wzbudzenia był
    większy, to debilu, napięcie alternatora poleciałoby w kosmos, spaliło
    akumulator, instalację samochodu, komputer, żarówki chuwiecojeszcze i
    kurwa twój głupi łeb :)

    Właśnie ograniczenie ścisłe, które NIGDY nie może być inne daje nam
    maksymalny prąd wzbudzenia, NIGDY WIĘKSZY, który powoduje że SEM jest
    ograniczona.

    Przykład. Wyjeb wchuj regulator i jebnij tam tyle napięcia i prądu, że
    ledwie cewka wzbudzenia to wytrzyma. Alternator ukręć do 5k obrotów i
    przyłóż końcówkę z + do łba a ręką chwyć masę (-). 14V nic ci nie
    zrobi...ale wyjebanie regulatora spowoduje że przy tych obrotach pojawi
    się napięcie 200V i Cie jebnie dokładnie. Wtedy może zrozumiesz że od
    początku napierdalasz megabzdury na temat regulatora :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 136. Data: 2018-06-25 20:47:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Malkoit,

    Monday, June 25, 2018, 10:32:47 AM, you wrote:

    > Udowodnij, że ten prąd nie wzrośnie ponad wartość dopuszczoną
    > przez producenta.

    Prawo Ohma wymaga dowodu? Jeśli napięcie w obwodzie spadnie, to i prąd
    wzbudzenia spadnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 137. Data: 2018-06-25 20:47:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Malkoit,

    Monday, June 25, 2018, 10:35:22 AM, you wrote:

    > Udowodnij to z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
    > przy pracującym silniku na wyższych obrotach.

    Udowodnij, że nie jesteś kretynem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 138. Data: 2018-06-25 20:50:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, June 25, 2018, 11:58:21 AM, you wrote:

    [...]

    > Tyle, ze maksymalny prad to 222A i wystepuje przy 18k rpm
    > (alternatora). 210A osiagamy przy 10krpm, a np przy 4000 mamy tylko 125A.

    > To przy 13.1V obciazenia - jak zejdziemy np do 11V, to moze poplynac
    > wiecej, ale IMO - niewiele wiecej.

    Nie może popłynąć więcej - spadek napięcia oznacza spadek wzbudzenia -
    prąd się sam ogranicza a nie rośnie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 139. Data: 2018-06-25 20:51:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, June 25, 2018, 12:02:56 PM, you wrote:

    [...]

    > A alternator zrodlo napieciowe czy pradowe ?

    Prądowe z ograniczeniem napięcia przez regulator.

    > Powaznie pytam ... i radze sie skonsultowac przed odpowiedzia.

    Z kim?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 140. Data: 2018-06-25 21:19:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Prawo Ohma wymaga dowodu? Jeśli napięcie w obwodzie spadnie, to i prąd
    > wzbudzenia spadnie.

    On tego nie łapie, że jakiekolwiek obciążenie powoduje spadek a nie
    wzrost napięcia.
    Trzeba się go zapytać, może na coś z roweru :D

    Jak mocno trzeba przeciążyć układ pedałów (ile nacisku) żeby jebła linka
    od przerzutki z manetką włącznie? :D

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?