-
131. Data: 2018-06-25 14:25:55
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>Czy zmierzenie oporności może dać jakąś odpowiedź?
>
> Moze, ale czy masz odpowiedni miernik ?
Jak puścisz odpowiedni prąd, to każdy będzie odpowiedni :)
--
[ Yaris I FL 1.3 '04 & Hayabusa '00 & Yamaha YP-125R '07 ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
[ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ]
-
132. Data: 2018-06-25 14:38:00
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
WS <L...@c...pl> wrote:
> z pradnica jest jednak toche inaczej
> po pierwsze nie opor tylko reaktancja
> napiecie (SEM) pradnicy w stanie zwarcia nie bedzie ~14V tylko znacznie mniej
> pracujac jako zrodlo pradowe osiagnie jakis tam prad i tyle...
We wspomnianych w wątku generatorach motocyklowych (ze wzbudzeniem przez
wirujący magnes) stan zwarcia jest normalnym stanem, bo regulator zwiera
tyrystorem uzwojenia jak napięcie przekroczy określoną wartość.
Przykład: https://i.stack.imgur.com/prQwz.png
--
[ Yaris I FL 1.3 '04 & Hayabusa '00 & Yamaha YP-125R '07 ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
[ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ]
-
133. Data: 2018-06-25 15:17:13
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:
> Z tego co piszesz auto GAŚNIE bo odbiorniki biorą więcej niż przewidział
> konstruktor.
Niż konstruktor alternatora, ale czy akumulatora? Przecież akumulator
powinien pomóc alternatorowi, jak napięcie przysiądzie.
--
[ Yaris I FL 1.3 '04 & Hayabusa '00 & Yamaha YP-125R '07 ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
[ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ]
-
134. Data: 2018-06-25 16:05:26
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pgqn0j$i81$3$g...@n...chmurka.net...
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>Czy zmierzenie oporności może dać jakąś odpowiedź?
>> Moze, ale czy masz odpowiedni miernik ?
>Jak puścisz odpowiedni prąd, to każdy będzie odpowiedni :)
Tak jest, ale jak rozumiem, to on chcialby ten miernik do sklepu
zabrac :-)
Ale nowoczesna technika otwiera i takie mozliwosci :-)
Hm, w sumie ... w supermarkecie powinien sie znalezc akumulator,
zarowka, i woltomierz cyfrowy, przy 5A
mamy 5mV/mohm ... wystarczy :-)
J.
-
135. Data: 2018-06-25 20:31:24
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:
> Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:5b2ebb7c$0$676$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2018-06-23 o 22:19, Uzytkownik pisze:
>>>
>>> Uszkodzenie regulatora napięcia
>>>
>>> jego uszkodzenie może być skutkiem uszkodzenia diód przy
>>> alternatorze, które zostaną przeciążone prądowo.
>>
>> Jak diody z ZUPEŁNIE osobnego obwodu, jakim jest obwód wzbudzenia, mogą
>> zostać przeciążone prądowo, skoro maksymalny prąd jaki tam płynie wynosi
>> MAX 2A i WIĘKSZY NIE BĘDZIE,
> Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
> przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze dawcy.
> Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
> dopuszczonej przez producenta.
>
Co mam Tobie udowadniać? Chyba twoją głupotę :D
Już Ci pisałem że na panią od fizyki rzucałeś kamieniami :)
Proszsz.
>
Debilu, prąd wzbudzenia nie może przekroczyć wartosci dopuszczalnej bo
jest kurwa ograniczony "diodą Zenera"/układem ograniczania, która
własnie doprowadza do tego, że napięcie i prąd NIE może wzrosnąc powyżej
14,5V dla obwodu ładowania. Jest to megaścisły związek z obwodem
wzbudzenia gdzie SEM jest ograniczana. Gdyby prąd wzbudzenia był
większy, to debilu, napięcie alternatora poleciałoby w kosmos, spaliło
akumulator, instalację samochodu, komputer, żarówki chuwiecojeszcze i
kurwa twój głupi łeb :)
Właśnie ograniczenie ścisłe, które NIGDY nie może być inne daje nam
maksymalny prąd wzbudzenia, NIGDY WIĘKSZY, który powoduje że SEM jest
ograniczona.
Przykład. Wyjeb wchuj regulator i jebnij tam tyle napięcia i prądu, że
ledwie cewka wzbudzenia to wytrzyma. Alternator ukręć do 5k obrotów i
przyłóż końcówkę z + do łba a ręką chwyć masę (-). 14V nic ci nie
zrobi...ale wyjebanie regulatora spowoduje że przy tych obrotach pojawi
się napięcie 200V i Cie jebnie dokładnie. Wtedy może zrozumiesz że od
początku napierdalasz megabzdury na temat regulatora :)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
136. Data: 2018-06-25 20:47:05
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Malkoit,
Monday, June 25, 2018, 10:32:47 AM, you wrote:
>>> Prąd wyjściowy regulatora nie jest stały, rośnie gdy napięcie spada,
>>> tzn. ze może przekroczyć wartość dopuszczalną przy uruchamianiu innego
>>> samochodu, no chyba, że udowodnisz, ze projektant uwzględnił takie
>>> uruchamianie.
>> Maksymalny prąd wzbudzenia jest
>> ograniczony rezystancją uzwojenia wzbudzenia.
> Udowodnij, że ten prąd nie wzrośnie ponad wartość dopuszczoną
> przez producenta.
Prawo Ohma wymaga dowodu? Jeśli napięcie w obwodzie spadnie, to i prąd
wzbudzenia spadnie.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
137. Data: 2018-06-25 20:47:30
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Malkoit,
Monday, June 25, 2018, 10:35:22 AM, you wrote:
>> Alternatora nie mozna przeciazyc pond moc na jaka zostal zaprojektowany.
> Udowodnij to z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
> przy pracującym silniku na wyższych obrotach.
Udowodnij, że nie jesteś kretynem.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
138. Data: 2018-06-25 20:50:09
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Monday, June 25, 2018, 11:58:21 AM, you wrote:
[...]
> Tyle, ze maksymalny prad to 222A i wystepuje przy 18k rpm
> (alternatora). 210A osiagamy przy 10krpm, a np przy 4000 mamy tylko 125A.
> To przy 13.1V obciazenia - jak zejdziemy np do 11V, to moze poplynac
> wiecej, ale IMO - niewiele wiecej.
Nie może popłynąć więcej - spadek napięcia oznacza spadek wzbudzenia -
prąd się sam ogranicza a nie rośnie.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
139. Data: 2018-06-25 20:51:30
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Monday, June 25, 2018, 12:02:56 PM, you wrote:
[...]
>>Wiem, że nigdy nie zrozumiesz czym jest "oporność wewnętrzna źródła
>>napięcia" i jaki jest jej wpływ podczas przeciążenia takiego źródła
>>na jego pracę, wydajność oraz podatność na uszkodzenie.
> A alternator zrodlo napieciowe czy pradowe ?
Prądowe z ograniczeniem napięcia przez regulator.
> Powaznie pytam ... i radze sie skonsultowac przed odpowiedzia.
Z kim?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
140. Data: 2018-06-25 21:19:44
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-06-25 o 20:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Malkoit,
>
> Monday, June 25, 2018, 10:32:47 AM, you wrote:
>
>>>> Prąd wyjściowy regulatora nie jest stały, rośnie gdy napięcie spada,
>>>> tzn. ze może przekroczyć wartość dopuszczalną przy uruchamianiu innego
>>>> samochodu, no chyba, że udowodnisz, ze projektant uwzględnił takie
>>>> uruchamianie.
>>> Maksymalny prąd wzbudzenia jest
>>> ograniczony rezystancją uzwojenia wzbudzenia.
>> Udowodnij, że ten prąd nie wzrośnie ponad wartość dopuszczoną
>> przez producenta.
>
> Prawo Ohma wymaga dowodu? Jeśli napięcie w obwodzie spadnie, to i prąd
> wzbudzenia spadnie.
>
On tego nie łapie, że jakiekolwiek obciążenie powoduje spadek a nie
wzrost napięcia.
Trzeba się go zapytać, może na coś z roweru :D
Jak mocno trzeba przeciążyć układ pedałów (ile nacisku) żeby jebła linka
od przerzutki z manetką włącznie? :D
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?