eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKable do odpalania przy rozładowanym aku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 220

  • 131. Data: 2018-06-25 14:25:55
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Czy zmierzenie oporności może dać jakąś odpowiedź?
    >
    > Moze, ale czy masz odpowiedni miernik ?

    Jak puścisz odpowiedni prąd, to każdy będzie odpowiedni :)

    --
    [ Yaris I FL 1.3 '04 & Hayabusa '00 & Yamaha YP-125R '07 ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
    [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ]


  • 132. Data: 2018-06-25 14:38:00
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    WS <L...@c...pl> wrote:

    > z pradnica jest jednak toche inaczej
    > po pierwsze nie opor tylko reaktancja
    > napiecie (SEM) pradnicy w stanie zwarcia nie bedzie ~14V tylko znacznie mniej
    > pracujac jako zrodlo pradowe osiagnie jakis tam prad i tyle...

    We wspomnianych w wątku generatorach motocyklowych (ze wzbudzeniem przez
    wirujący magnes) stan zwarcia jest normalnym stanem, bo regulator zwiera
    tyrystorem uzwojenia jak napięcie przekroczy określoną wartość.

    Przykład: https://i.stack.imgur.com/prQwz.png

    --
    [ Yaris I FL 1.3 '04 & Hayabusa '00 & Yamaha YP-125R '07 ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
    [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ]


  • 133. Data: 2018-06-25 15:17:13
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > Z tego co piszesz auto GAŚNIE bo odbiorniki biorą więcej niż przewidział
    > konstruktor.

    Niż konstruktor alternatora, ale czy akumulatora? Przecież akumulator
    powinien pomóc alternatorowi, jak napięcie przysiądzie.

    --
    [ Yaris I FL 1.3 '04 & Hayabusa '00 & Yamaha YP-125R '07 ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
    [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ]


  • 134. Data: 2018-06-25 16:05:26
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pgqn0j$i81$3$g...@n...chmurka.net...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>Czy zmierzenie oporności może dać jakąś odpowiedź?
    >> Moze, ale czy masz odpowiedni miernik ?

    >Jak puścisz odpowiedni prąd, to każdy będzie odpowiedni :)

    Tak jest, ale jak rozumiem, to on chcialby ten miernik do sklepu
    zabrac :-)

    Ale nowoczesna technika otwiera i takie mozliwosci :-)

    Hm, w sumie ... w supermarkecie powinien sie znalezc akumulator,
    zarowka, i woltomierz cyfrowy, przy 5A
    mamy 5mV/mohm ... wystarczy :-)


    J.



  • 135. Data: 2018-06-25 20:31:24
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:5b2ebb7c$0$676$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2018-06-23 o 22:19, Uzytkownik pisze:
    >>>
    >>> Uszkodzenie regulatora napięcia
    >>>
    >>>  jego uszkodzenie może być skutkiem uszkodzenia diód przy
    >>> alternatorze, które zostaną przeciążone prądowo.
    >>
    >> Jak diody z ZUPEŁNIE osobnego obwodu, jakim jest obwód wzbudzenia, mogą
    >> zostać przeciążone prądowo, skoro maksymalny prąd jaki tam płynie wynosi
    >> MAX 2A i WIĘKSZY NIE BĘDZIE,

    > Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
    > przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze dawcy.
    > Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
    > dopuszczonej przez producenta.
    >

    Co mam Tobie udowadniać? Chyba twoją głupotę :D
    Już Ci pisałem że na panią od fizyki rzucałeś kamieniami :)

    Proszsz.
    >
    Debilu, prąd wzbudzenia nie może przekroczyć wartosci dopuszczalnej bo
    jest kurwa ograniczony "diodą Zenera"/układem ograniczania, która
    własnie doprowadza do tego, że napięcie i prąd NIE może wzrosnąc powyżej
    14,5V dla obwodu ładowania. Jest to megaścisły związek z obwodem
    wzbudzenia gdzie SEM jest ograniczana. Gdyby prąd wzbudzenia był
    większy, to debilu, napięcie alternatora poleciałoby w kosmos, spaliło
    akumulator, instalację samochodu, komputer, żarówki chuwiecojeszcze i
    kurwa twój głupi łeb :)

    Właśnie ograniczenie ścisłe, które NIGDY nie może być inne daje nam
    maksymalny prąd wzbudzenia, NIGDY WIĘKSZY, który powoduje że SEM jest
    ograniczona.

    Przykład. Wyjeb wchuj regulator i jebnij tam tyle napięcia i prądu, że
    ledwie cewka wzbudzenia to wytrzyma. Alternator ukręć do 5k obrotów i
    przyłóż końcówkę z + do łba a ręką chwyć masę (-). 14V nic ci nie
    zrobi...ale wyjebanie regulatora spowoduje że przy tych obrotach pojawi
    się napięcie 200V i Cie jebnie dokładnie. Wtedy może zrozumiesz że od
    początku napierdalasz megabzdury na temat regulatora :)


    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?


  • 136. Data: 2018-06-25 20:47:05
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Malkoit,

    Monday, June 25, 2018, 10:32:47 AM, you wrote:

    >>> Prąd wyjściowy regulatora nie jest stały, rośnie gdy napięcie spada,
    >>> tzn. ze może przekroczyć wartość dopuszczalną przy uruchamianiu innego
    >>> samochodu, no chyba, że udowodnisz, ze projektant uwzględnił takie
    >>> uruchamianie.
    >> Maksymalny prąd wzbudzenia jest
    >> ograniczony rezystancją uzwojenia wzbudzenia.
    > Udowodnij, że ten prąd nie wzrośnie ponad wartość dopuszczoną
    > przez producenta.

    Prawo Ohma wymaga dowodu? Jeśli napięcie w obwodzie spadnie, to i prąd
    wzbudzenia spadnie.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 137. Data: 2018-06-25 20:47:30
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Malkoit,

    Monday, June 25, 2018, 10:35:22 AM, you wrote:

    >> Alternatora nie mozna przeciazyc pond moc na jaka zostal zaprojektowany.
    > Udowodnij to z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
    > przy pracującym silniku na wyższych obrotach.

    Udowodnij, że nie jesteś kretynem.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 138. Data: 2018-06-25 20:50:09
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, June 25, 2018, 11:58:21 AM, you wrote:

    [...]

    > Tyle, ze maksymalny prad to 222A i wystepuje przy 18k rpm
    > (alternatora). 210A osiagamy przy 10krpm, a np przy 4000 mamy tylko 125A.

    > To przy 13.1V obciazenia - jak zejdziemy np do 11V, to moze poplynac
    > wiecej, ale IMO - niewiele wiecej.

    Nie może popłynąć więcej - spadek napięcia oznacza spadek wzbudzenia -
    prąd się sam ogranicza a nie rośnie.

    [...]



    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 139. Data: 2018-06-25 20:51:30
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, June 25, 2018, 12:02:56 PM, you wrote:

    [...]

    >>Wiem, że nigdy nie zrozumiesz czym jest "oporność wewnętrzna źródła
    >>napięcia" i jaki jest jej wpływ podczas przeciążenia takiego źródła
    >>na jego pracę, wydajność oraz podatność na uszkodzenie.
    > A alternator zrodlo napieciowe czy pradowe ?

    Prądowe z ograniczeniem napięcia przez regulator.

    > Powaznie pytam ... i radze sie skonsultowac przed odpowiedzia.

    Z kim?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 140. Data: 2018-06-25 21:19:44
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-25 o 20:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Malkoit,
    >
    > Monday, June 25, 2018, 10:32:47 AM, you wrote:
    >
    >>>> Prąd wyjściowy regulatora nie jest stały, rośnie gdy napięcie spada,
    >>>> tzn. ze może przekroczyć wartość dopuszczalną przy uruchamianiu innego
    >>>> samochodu, no chyba, że udowodnisz, ze projektant uwzględnił takie
    >>>> uruchamianie.
    >>> Maksymalny prąd wzbudzenia jest
    >>> ograniczony rezystancją uzwojenia wzbudzenia.
    >> Udowodnij, że ten prąd nie wzrośnie ponad wartość dopuszczoną
    >> przez producenta.
    >
    > Prawo Ohma wymaga dowodu? Jeśli napięcie w obwodzie spadnie, to i prąd
    > wzbudzenia spadnie.
    >
    On tego nie łapie, że jakiekolwiek obciążenie powoduje spadek a nie
    wzrost napięcia.
    Trzeba się go zapytać, może na coś z roweru :D

    Jak mocno trzeba przeciążyć układ pedałów (ile nacisku) żeby jebła linka
    od przerzutki z manetką włącznie? :D

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: