-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!85.1
2.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futt
er-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Kable. Regulator.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
<pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2eab6f$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Sat, 23 Jun 2018 23:27:58 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b2eab6f$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 60
Message-ID: <5b2ebb7c$0$676$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 37.128.4.7
X-Trace: 1529789309 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 676 37.128.4.7:4893
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4467
X-Received-Body-CRC: 27653230
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634497
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-23 o 22:19, Uzytkownik pisze:
> W dniu 2018-06-23 o 12:05, LordBluzg(R) pisze:
>
>> Ale jak już wyżej napisałem, uszkodzenie REGULATORA nie nastąpi i
>> jeśli ktoś jest fajnym debilem, to może się kłócić ze schematem
>> elektrycznym a nie z tym co napisałem :)
>
> Ja proponuję, abyś trochę się douczył zanim zaczniesz filozofować i
> wymyślać innym od debili
No to lecim :)
>
> Uszkodzenie regulatora napięcia nie polega na tym, że jest on wpięty
> szeregowo w układ ładowania akumulatora i zostanie przeciążony, ale na
> tym, że jego uszkodzenie może być skutkiem uszkodzenia diód przy
> alternatorze, które zostaną przeciążone prądowo.
Pojebało? Jak diody z ZUPEŁNIE osobnego obwodu, jakim jest obwód
wzbudzenia, mogą zostać przeciążone prądowo, skoro maksymalny prąd jaki
tam płynie wynosi MAX 2A i WIĘKSZY NIE BĘDZIE, bo to jest obwód
wzbudzenia, zasilany przez szczątkowy magnetyzm i KONTROLKĘ (żarówka 5W)
która prędzej się kurwa spali nim poda więcej niż 2A.
Wiedziałem że na schemat plujesz jadem i go nie odczytasz :)
> Dioda może się uszkodzić na jeden z dwóch sposobów:
> 1. Przestanie przewodzić w obydwu kierunkach - i takie uszkodzenie nie
> jest groźne dla regulatora napięcia.
> 2. Zacznie przewodzić w obydwu kierunkach (zwarcie) - wtedy nie tylko
> regulator może ulec uszkodzeniu, ale wiele innych urządzeń włącznie z
> akumulatorem i samym alternatorem.
Ok, istnieje prawdopodobieństwo zwarcia diody ale tylko w przypadku,
kiedy dioda jest wadliwa a nie w przypadku wymyślonego przez Ciebie
przeciążenia, które NIE istnieje w tym obwodzie. Uszkodzenie diody
(zwarcie) spowoduje że w obwodzie pojawi się napięcie zmienne, które
spowoduje że regulator nie zostanie "wysterowany" prawidłowo lecz z
zaniżeniem. Dlaczego zaniżeniem a nie zawyżeniem? No dawaj wiedzę
dlaczego. Nie wiesz?...Wiedziałem :] Efekt taki, że alternator nie
będzie ładował prawidłowo, znaczy nie będzie miał max 14,5V lecz mniej.
Znasz w ogóle działanie zwykłego tranzystora? Mało tego, skoro zaczynamy
wkraczać w elektronikę to rozwinę: Alternator może być sterowany
(regulator) na kilka sposobów.
W przypadku regulatora "wewnętrznego", który jest prostym obwodem
elektronicznym wbudowanym/zabudowanym w alternatorze,
zewnętrznego...również prostego i zewnętrznego...sterowanego komputerem
(ten ostatni czasem jest pojebany i często dochodzi do przepięć bo jego
praca jest zupełnie inna niż poprzednich) W przypadku klasycznego
regulatora o którym rozmawiamy, jak wyżej...NIE MA MOŻLIWOŚCI
uszkodzenia diód w obwodzie wzbudzenia z powodu przeciążenia.
Teraz kuwra napisz w jaki sposób się te diody przeciążą :)
Lecisz gościu...
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.18 23:39 Marek S
- 24.06.18 10:17 Uzytkownik
- 24.06.18 10:40 sirapacz
- 24.06.18 10:41 sirapacz
- 24.06.18 10:59 Budzik
- 24.06.18 12:45 J.F.
- 24.06.18 14:20 Zenek Kapelinder
- 24.06.18 14:26 Zenek Kapelinder
- 24.06.18 14:28 Zenek Kapelinder
- 24.06.18 14:58 RadoslawF
- 24.06.18 15:33 Zenek Kapelinder
- 24.06.18 15:38 RadoslawF
- 24.06.18 16:23 J.F.
- 24.06.18 16:48 sirapacz
- 24.06.18 16:49 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=