  • Data: 2011-03-21 09:09:43
    Temat: Re: KURS FOTOGRAFII - GDAŃSK
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I dokładnie tak jest. Twoja w sensie dosłownym i przenośnym, estetyka,
    > to wypadkowa wiedzy jaką zdobyłeś w życiu. To wypadkowa podobania
    > Twoich nauczycieli.

    Zatem dobry jesteś na tyle na ile potrafisz odwracać swój sposób myślenia,
    patrzeć na siebie z perspektywy.

    Dobry nauczyciel powinien mieć zdolność uczenia się od swojego ucznia czyli
    posiadać umiejętność słuchania. Dobry uczeń powinien potrafić powiedzieć co
    myśli.
    Dobry układ uczeń nauczyciel to układ równy z równym. Rolą nauczyciela jest
    utrzymywanie tego układu.

    > No i chciałbym wiedzieć, czy portretu, lub makro nie będzie mnie
    > przypadkiem uczył fotoreporter.

    W tym wypadku będzie

    > To jest podstawa. Mam kilku klientów, którzy na BBC wybierają zdjęcia w
    > zależności od nazwisk zasiadających w jury.

    Nie, to nie jest podstawa, to jedynie ma sens. Podstawą jest zainteresowanie
    fotografią, drążenie tematu..

    Gdyby

    > Ależ to jest oczywiste

    Albo ja mam problemy z myśleniem, co jest prawdopodobne bo akurat kuruję się z
    choroby albo Ty skaczesz do woli po problemie.
    Nie wsłuchujesz się w autorów tego kursidła, a twierdzisz, że to powinno być
    oczywiste. Nie łapię.

    > , wracając do analogii językowych, niewielu
    > Anglików jest w stanie nauczać angielskiego. Wielokrotnie lepiej zrobią
    > to polscy przygotowani pedagogicznie filolodzy. Ale jest jeden warunek.
    > Ci pedagodzy muszą znać angielski. Jak będą rusycystami, to niestety
    > wolę iść uczyć się od nieprzygotowanego anglika.
    > I analogicznie. Jeżeli fotografii portretowej będzie mnie uczył
    > świetnie przygotowany pedagog, ale pejzażysta, to będę wolał
    > portrecistę nie pedagoga. Przynajmniej będzie uczył na "temat".

    On będzie tylko mówił o temacie w żaden sposób w niego nie wnikając. Wyklepie
    swoją mantrę i pójdzie. Pedagog, ten od pejzażu, wysłucha Ciebie i postara się
    zareagować. No ale Ty też musisz być zdolny żeby to zrozumieć. Klasyczny adept
    fotografii w życiu tego nie pojmie bo klasyczny adept w ogóle nie wie po co mu
    fotografia.

    > To nie jest jednoznaczne. Wykształcenie pedagogiczne musi iść w parze z
    > przedmiotem.

    Tak jest najlepiej.

    > Najlepszy nauczyciel mechaniki płynów, nie wykształci
    > elektryka, a zwykły monter po zawodówce tak.

    Fotografia to nie elektryka. Jeśli przyjdzie ten o portretu po zawodówce to
    wykształci operatora aparatu portretowego a nie portrecistę.

    > A bez znaczenia jest czy w ogóle ma o czym pisać, czy jego wiedza w
    > temacie jest na tyle szeroka, że zajmie więcej niż dwa zdania?

    Nie jest bez znaczenia. Ja mówię, że znaczenie ma czy i jak pisze, że to jest
    znamienne.
    Gro z tych wykładowców fotografii jacy są na rynku nie umie wymówić otwartego
    zdania o sobie, a więc pokazać innym jak myślą. Problem polega na tym, że oni
    właśnie nie myślą. Klepią formułki, które spływają im pod czaszkę, a na samą
    myśl o odniesieniu się do nich swoja ułomną wiedzą dostają gęsiej skórki. To są
    wykładowcy, którzy będą bronić się przez uczniem rękami i nogami, udowadniać mu
    jak marny jest. Nauczyciel nie pedagog wyrządza szkody.

    > Obawiam się, że ich nazwiska (wykładowców), nie są nawet Nazwiskami. Są
    > tylko wpisem w dowody osobiste.

    Ty się nie obawiaj o ich nazwiska tylko poczytaj co mają do powiedzenia.

    > No chyba jednak zbyt uogólniasz.
    > Młyn i krzyż
    > Lech Majewski (ur. 30 sierpnia 1953 w Katowicach) ? reżyser filmowy i
    > teatralny, pisarz, poeta i malarz. Członek Gildii Reżyserów
    > Amerykańskich i Europejskiej Akademii Filmowej. Studiował na Akademii
    > Sztuk Pięknych w Warszawie oraz na Wydziale Reżyserii PWSFTviT w Łodzi.

    Widziałem tylko reklamówkę. Moja ocena musi być błędna;)

    marek