eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
  • Data: 2010-06-27 14:10:39
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "*Ewa* " <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Akt prawny, kóry określa co i gdzie wolno zamontować. Nie co i gdzie wolno
    > stosować.

    Piszesz zamontować, a nie stosować... Rozporządzenie mówi o
    stosowaniu/montowaniu i dodatkowo określa zasady.

    A skoro już o samym rozporządzeniu i czy jest ono dla nas wykładnia wiedzy.
    W prawie o ruchu drogowym, w zasadach ogólnych widnieje

    Art. 7. 1. Znaki i sygnały drogowe wyrażają ostrzeżenia, zakazy, nakazy lub
    informacje.

    3. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem
    właściwym do spraw wewnętrznych, uwzględniając konieczność zapewnienia
    -------------------------------------
    czytelności i zrozumiałości znaków i sygnałów drogowych dla uczestników
    ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki
    techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa
    ruchu drogowego, a także warunki ich umieszczania na drogach.

    W wydanym rozporządzeniu są jasno określone zasady stosowania poszczególnych
    sygnalizatorów. To nie jest wiedza tylko dla organizatorów ruchu. Ona
    dodatkowo zapewnia czytelność i zrozumiałość sygnałów drogowych.

    > Tym bardziej, że inny przepis, który dotyczy bezpośrednio kierowców mówi co
    > innego.

    Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia. W
    żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
    tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo! Przy
    określeniu kogo dotyczy owa nieszczęsna zielona strzałka i kto ma zielone
    warunkowe światło należy sięgnąć po przepisy mówiące nam o organizacji ruchu
    na danym skrzyżowaniu. Sam sygnalizator nie załatwia sprawy. Ważne sa
    również znaki poziome porządkujące ruch na skrzyżowaniu. Pas do skrętu w
    lewo zezwala na jazde tylko we wskazanym kierunku i nijak nie mozna go
    traktować inaczej. Jest oddzielony ciagła linia od pasa prawego służącego do
    jazdy na wprost i skrętu w prawo i zielona strzałka tego pasa nie dotyczy.
    Gdyby ten lewy pas był również do skrętu w prawo kierowca na swoim torze
    jazdy nie trafiałby na linię P-2.
    Dodatkowym potwierdzeniem kogo obowiązuje zielona strzałka na tym
    skrzyżowaniu jest równiez rozporzadzenie, które podałam.

    To tyle w tym temacie. Nie czujesz się przekonany? Twój wybór. Ja jedynie
    staram się przekazać swoją dość rozbudowana aktualnie wiedzę w tym temacie i
    popieram ją przepisami. Znasz jakieś akty prawne, które obalaja to wszystko
    co napisałam? Chętnie je poznam.
    Czasami przepisy nie są spójne i można próbowac walczyć o swoje, ale w tym
    wypadku jednak doprecyzowania są. Gdyby było inaczej na skrzyzowaniach
    panowałaby wolna amerykanka i co drugi mistrz kierownicy śmigałby z
    dowolnego pasa w dowolnym kierunku, a policja nie miałaby żadnych podstaw do
    ukarania.
    I powiem szczerze mocno się zdziwie jeśli kolega uniknie odpowiedzialności
    za przejechanie na czerwonym świetle. To da mocne podstawy do jeszcze
    większego łamania przepisów.

    Pozdrawiam
    Ewa