eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
  • Data: 2010-06-27 21:31:40
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 12:10:39 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):

    > Piszesz zamontować, a nie stosować... Rozporządzenie mówi o
    > stosowaniu/montowaniu i dodatkowo określa zasady.

    Rozporządzenie mówi o tym, gdzie wolno zamontować, ale nie określa zasad
    stosowania się kierujących do sygnałów. Jeśli zarządca drogi zainstaluje
    sygnały wbrew rozporządzeniu, to co najwyżej mozna go ukarać. Nie mozna
    natomiast karać kierującego, który zastosował się do tego sygnału, o ile
    przepisy PoRD i pochodne nie nakazują inaczej.

    > W wydanym rozporządzeniu są jasno określone zasady stosowania poszczególnych
    > sygnalizatorów. To nie jest wiedza tylko dla organizatorów ruchu. Ona
    > dodatkowo zapewnia czytelność i zrozumiałość sygnałów drogowych.

    Oczywiście. I dalej nie zmienia tego, że masz dwa sprzeczne zapisy w
    rozporządzeniu.

    > Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia. W
    > żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
    > tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo! Przy

    Alez precyzuje. Tylko nie ten. Mówi o tym zapis, że sygnalizator z prawej
    dotyczy obydóch pasów.

    > na danym skrzyżowaniu. Sam sygnalizator nie załatwia sprawy. Ważne sa
    > również znaki poziome porządkujące ruch na skrzyżowaniu. Pas do skrętu w
    > lewo zezwala na jazde tylko we wskazanym kierunku i nijak nie mozna go
    > traktować inaczej.

    A ktoś traktuje go inaczej?

    > Dodatkowym potwierdzeniem kogo obowiązuje zielona strzałka na tym
    > skrzyżowaniu jest równiez rozporzadzenie, które podałam.

    Nijak nie potwierdza. Ono mówi gdzie ją wolno umieszczać, a nie gdzie
    obowiązuje.
    Zielona strzałka obowiązuje WSZYSTKICH skręcających w prawo.

    > To tyle w tym temacie. Nie czujesz się przekonany? Twój wybór. Ja jedynie

    Nie. To co piszesz to typowe prawniczenie i urzedniczenie. To przewalanie
    odpowiedzialności z urzędnika, na obywatela.

    > staram się przekazać swoją dość rozbudowana aktualnie wiedzę w tym temacie i
    > popieram ją przepisami. Znasz jakieś akty prawne, które obalaja to wszystko
    > co napisałam? Chętnie je poznam.

    Oczywiście. Przede wszystkim, jeśli nawet dopuścić to, co napisałaś, to
    mamy do czynienia ze sprzecznością między dwoma zapisami. A skoro mamy
    sprzeczność, to znaczy, że wątpliwości wynikające z tej sprzeczności należy
    brać na korzyść obwinionego.
    Natomiast mi nijak z przepisu mówiącego gdzie i co wolno umieszczać nie
    wynika powinnośc dla kierowcy.
    Tym bardziej, że znaków umieszczonych niezgodnie z przepisami mogę Ci
    pokazac mnóstwo. Choćby tabliczka pod zakazem ruchu na Rynku z napisem
    'dotyczy także inwalidów'.

    --