-
Data: 2010-06-27 18:24:24
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
news:i07p9o$erk$1@inews.gazeta.pl...
> Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
>
>> Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
>> news:
>>
>> > Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość
> skręcenia.
>> > W
>> > żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi
>> > o
>> > tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo!
>>
>> Dokładnie.
>> Nie mówi też że nie.
>> A co nie jest zabronione, to jest dozwolone.
>
>
> Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w
> takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?
Nie rozumiem pytania.
Jeśli chodzi Ci o to czy obowiązują to oczywiście że tak i za skręt z
niewłaściwego pasa mandat się należał, zakładając że nie udałoby się obronić
wersji o omijaniu unieruchomionej przeszkody.
Ale to nie znaczy, że wytyczne dla drogowców obowiązują bezpośrednio
kierowców.
Przykład - Poznań, rondo Śródka.
Tam były dwa pasy do skrętu w prawo jeszcze rok temu, z zieloną strzałką
rzecz jasna.
Lata całe wszyscy skręcali na strzałce zielonej, bo inaczej się nie dało,
jako że zielone światło tam się pali TYLKO gdy skręt w prawo jest
zablokowany ruchem pieszych, a ten ruch pieszych występuje CIĄGLE na ich
zielonym.
Do dziś zresztą wielu jeździ na pamięć i skręca w prawo z obu pasów.
Jeśli twierdzisz, że zawsze skręt z drugiego pasa na zielonej strzałce był
niezgodny z przepisami, to się po prostu w tym względzie nie zgodzimy.
To że by błąd w oznakowaniu (który ostatecznie został naprawiony, kosztem
dużego pogorszenia warunków ruchu na tym skrzyżowaniu) to problem drogowców
i tylko ich.
>
>>
>> Natomiast między sformułowaniami "stosować" a "montować" postawiłbym w
>> tym
>> momencie znak równości.
>>
>
> A zasady według których są montowane?
Dotyczą drogowców i kierowcy ani ich nie potrzebują, ani nie muszą znać.
> Te określenia dotyczące ilości pasów i
> rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia???
Mają.
Ale dla innej grupy docelowej.
Tak jak przepisy regulujące działalność banków nie pozwalają karać klientów
banków, za to że skorzystali z tego, iż jakiś bank ich nie przestrzegał, a
żaden inny przepis takiego skorzystania nie zabraniał.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.06.10 20:09 *Ewa*
- 27.06.10 21:28 Cavallino
- 27.06.10 21:31 Adam Płaszczyca
- 28.06.10 08:28 szerszen
- 28.06.10 15:47 r...@k...pl
- 28.06.10 15:55 r...@k...pl
- 28.06.10 16:14 szerszen
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=