    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: K-r vs D90
    Date: Thu, 15 Dec 2011 22:57:27 +0100

    W dniu 2011-12-15 21:56, Marcin [3M] pisze:

    > http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum
    =1021&message=39542704&changemode=1

    To jeszcze niczego nie dowodzi. Ktoś się przesiadł z jakiegoś nieznanego
    modelu Pentaxa na D300 i ma ładne zdjęcia motocykli. Jeśli ze starszego
    Pentaxa z AF takim, jak K10D czy K20D - nie dziwię się, że po przesiadce
    odczuł poprawę działania AF. Inny piszę, ze miał K-5, dokupił D300s i
    D700, ale K-5 nadal trzyma. Nie pisze nic o motywach dokupienia - może
    potrzebował pełnej klatki i chciał używąć tych samych szkieł na dwóch
    korpusach? A może po prostu skusił go wybór długoogniskowych obiektywów
    AF, ktory u Nikona jest faktycznie znacznie większy? Zauważ, ze niżej w
    tym wątku jeden z kolegów wspomina też o przesiadce dwukrotnej -
    najpierw z Pentaxa na Nikona, a później z Nikona spowrotem - na Pentaxa
    K-5 - ze względu na znacznie lepszą matrycę.

    > http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=102
    1&message=39706113

    Obawiam się, ze klient miał jednak niesprawny korpus. Jak już pisałem w
    pierwszych seriach produkcyjnych K-5 Pentax miał spore problemy z
    utrzymaniem jakości - objawiające się włąśnie brakiem precyzji AF oraz
    zabrudzeniami między matrycą a filtrem antyaliasingowym (zwanymi
    potocznie 'efektem gronkowca'.

    > btw, który to pentaks nie wyświetla aktywnych punktów af-a?

    K-X - za co był dość często krytykowany. Pentax tłumaczył się, że
    wyrzucił w K-X podświetlanie na matówce aktywnych punktów AF gdyż
    umożliwiło to dalsze zmniejszenie rozmiarów korpusu (i faktycznie K-X
    był bardzo mały - wydaje mi się, że chyba mniejszej lustrzanki APSC nikt
    nie wyprodukował). Jego następca - K-R jest już nieco większy i punkty
    podświetla.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)