  • 21. Data: 2013-09-15 22:16:25
    Temat: Re: Już po wakacjach, moje wnioski z obserwacji
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> writes:

    > Komórki przy swojej wygodzie zaczynają
    > zapewniać wystarczający dla Kowalskiego obraz (który bije na głowę
    > popularne swego czasu analogowe małpki).

    A nawet analogowe lustra 35 mm - zwłaszcza, jeśli docelowym formatem
    jest cyfrowy i mamy dużo światła.

    Przewaga nie-komórek objawia się w nieoptymalnych warunkach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 22. Data: 2013-09-15 23:13:36
    Od: "user" <b...@d...com>

    4) jeżeli lustro to numerem jeden były tańsze Nikony oczywiście z kitem.
    Zestaw uniwersalny - nawet podczas wchodzenia w górach po łańcuchach
    niektórym nie przeszkadzał taki zestaw ocierający się o skały.

    Co ty masz do kitów ? ja mam d90 z kitem 18-108 od 3 lat i dopiero teraz
    będę go wymieniać na coś lepszego z szerokim kątem ;p
    Nie każdego stać na początek obiektyw za 3k zaraz po zakupie stosunkowo
    drogiej lustrzanki.

  • 23. Data: 2013-09-16 22:23:53
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 15.09.2013, o godzinie 22.16.25, na pl.rec.foto.cyfrowa, Krzysztof
    Halasa napisał(a):

    > A nawet analogowe lustra 35 mm - zwłaszcza, jeśli docelowym formatem
    > jest cyfrowy i mamy dużo światła.
    > Przewaga nie-komórek objawia się w nieoptymalnych warunkach.

    Nie ma optymalnych warunków, bo te zależą od aparatu. Ale podejrzewam, że
    robiący zdjęcia komórkami mają gdzieś warunki - ich interesuje, żeby na
    zdjęciu było coś widać.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 24. Data: 2013-09-17 11:35:26
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    > Ja akurat nie używam Nikona ale spora lustrzanka z jeszcze większym
    > obiektywem nie przeszkadza mi w górach jakoś specjalnie :-)
    > Z kitem to nie, bo jakby miała być z kitem, to lepszy byłby kompakt
    > (chyba że ten kit to jakaś wersja specjalna).

    A to Cie podziwiam.
    Ostatnio poszukuje wlasnie fajnego kompaktu, bo juz mam dosc plecaka na
    plecach (z gratami swoimi i synkow - siakies tam przeciwdeszczowe kurtki
    i takie tam) oraz torby z lusterkiem i 3 szklami bo czasem nie da sie
    podejsc blizej bo juz jest przepasc, a czasem nie da sie cofnac dwa
    kroki bo tez jest przepasc :)

    --
    jarek

  • 25. Data: 2013-09-17 21:12:20
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-09-15 23:13, user pisze:

> [...]
    > będę go wymieniać na coś lepszego z szerokim kątem ;p
    > Nie każdego stać na początek obiektyw za 3k zaraz po zakupie stosunkowo

    A Ty co masz do tych kitów? W moim zestawie kitowy obiektyw kosztował
    2500zł. Ci, których nie stać na kit'a kupują na początek nie-kitowe :-D

    Marek

  • 26. Data: 2013-09-18 12:40:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Hej, wprawdzie nie robiłem badań ale bywało się tu i ówdzie w sezonie
    >letnim. I co zaobserwowałem w związku z posiadanym przez przeciętnego
    >Kowalskiego sprzętem. Moje wnioski:
    >1) komórkami robi się zdjęcia wszystkiego i wszystkich

    Jak sie nie ma pod reka nic lepszego ... a i aparaty w tych komorkach
    czesto coraz lepsze.

    >2) kompakty też są w użyciu ale komórki szturmem je wypierają!

    Jesli zaciera sie roznica miedzy tanim kompaktem a droga komorka ... a
    zdugiej strony pewnie wielu mysli ze jak ma w komorce, to
    niepotrzebuje juz aparatu.

    >3) jest trochę ultrazumów w użyciu - dużo widziałem np.Fuji i Sony

    Ktos to robi, wiec ktos kupuje. I widac.
    W sumie ... piekna sprawa na wakacje ... gdyby to bylo dobre.

    Zreszta niewykluczone ze to sie wszystko da pogodzic
    http://www.swiatobrazu.pl/samsung-gtaxy-s4-zoom-z-mo
    dulem-lte-30371.html

> [...]
    >skały. >Naprawdę miałem wrażenie, że kupujący przed wakacjami są
    >mocno nakłaniani przez sprzedawców to kupna właśnie Nikonów!

    Ciekawe ..

    >W dalszej kolejności są ex-aequo tanie Canony i Sony z kitem. Innych
    >marek np.Pentax praktycznie nie uświadczyłem.

    Wyniki sprzedazy powinny to potwierdzic.
    Pentax ... to w ogole jakas marka jest ? :-)

    >5) Jeżeli chodzi o bezlusterkowce to ja specjalnie ich nie widziałem.
    >Ktoś tam chodził z NEXem, innych sobie nie przypominam. Jednak chyba
    >pokutuje przeświadczenie, że dobre zdjęcie to musi koniecznie być z
    >lustra :)

    Moze, a moze po prostu musi sie rozpowszechnic.
    Fakt ze ten wielki obiektyw odstrecza zwolennikow porecznych
    kompaktow, a brak nazwy "lustrzanka" odstrecza zwolennikow luster :-)

    Zaraz ... autofocus w tym rownie dobry jak w lustrzance ? Moze to
    przeswiadczenie nie jest takie glupie ?

    J.

  • 27. Data: 2013-09-18 22:52:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> writes:

    > A to Cie podziwiam.

    Eee tam, bez przesady. To jest naturalne.

> [...]
    > kurtki i takie tam) oraz torby z lusterkiem i 3 szklami bo czasem nie
    > da sie podejsc blizej bo juz jest przepasc, a czasem nie da sie cofnac

    Dlatego ja noszę jeden obiektyw, z dużym "turystycznym" zoomem. Szczerze
    mówiąc zmiana obiektywów w górach, często np. przy nieoptymalnej
    pogodzie itd, tak raczej średnio mi się widzi. No i ciężar. Natomiast
    aparat z jednym obiektywem, mały futerał, nie ma wielkiego problemu.

    Plusem jest to, że nie noszę już (np. sporej) kamery video.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2013-09-19 19:43:27
    Od: "user" <b...@d...com>

> [...]

    A Ty co masz do tych kitów? W moim zestawie kitowy obiektyw kosztował
    2500zł. Ci, których nie stać na kit'a kupują na początek nie-kitowe :-D

    -----------------------

    Ja się przymierzam do AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8 dla mojego Nikona
    D90.
    Potrzebuję w miarę uniwersalny obiektyw z szerokim kątem i jako takim
    zoomem.
    Wcześniej miałem Olympusa z kitem 14-54 /2.8 i ten zupełnie wystarczający.

  • 29. Data: 2013-09-20 00:26:18
    Temat: Który Olympus...
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Mam prośbę o poradę dotyczącą wyboru aparatu. Zaczynałem
    robić zdjęcia bardzo dawno, kiedy nowością był Zenit TTL
    - mam go jeszcze w zbiorach. Podstawową wadą była wielkość
    i masa aparatu, przez co był raczej stacjonarny. Dlatego,
    żeby mieć aparat zawsze przy sobie, przeszedłem na kompaktowe
    - amatorskie. Potem cyfrowy Casio QV4000, mały Canon,
    "turystyczny" Lumix TZ5. Jest już dosyć stary i chcę kupić
    coś nowszego. Ale oglądając próbki zdjęć z większości
    współczesnych aparatów kompaktowych jakoś nie zauważam
    różnicy jakości zdjęć względem tego Lumixa sprzed ponad
    5 lat... Za to zdjęcia archiwalne sprzed 12 lat (Casio
    QV4000) wyglądają jakby lepiej, chociaż są tylko 4-megapikselowe.
    Może dzięki minimalnie większemu sensorowi (QV4000 1/1.8",
    Lumix 1/2.33").

    Szukam czegoś, co daje lepszą jakość obrazu, jest przenośne
    i oczywiście w rozsądnej cenie. Przejrzałem mnóstwo próbek
    i najbardziej spodobały mi się zdjęcia z Olympusa: XZ-1,
    XZ-2 oraz Pen E-PL3 (to wszystko już przefiltrowane przez
    cenę, rozmiary, możliwości). Szczególnie dobrze wyglądają
    portrety. Zastanawiam się więc między XZ-2 a Pen E-PL3.
    Teoretycznie lepsze zdjęcia powinien dawać E-PL3 (znacznie
    większy sensor, wymienny obiektyw). Ale przyjrzałem się
    próbkom i zdjęcia ze standardowym obiektywem 14-42 mm
    wyglądają na nieostre. Innego obiektywu nie mam zamiaru
    kupować - są droższe niż aparat ze standardowym obiektywem,
    a noszenie kilku obiektywów zaprzecza mobilności.

    Czy ktoś może używał obu aparatów (XZ-2, Pen E-PL3) i może
    któryś polecić? Kryterium główne: jakość zdjęć (lubię
    oglądać powiększenie na ekranie w skali 1:1), zdjęcia typu
    "turystyczno-dokumentalnego" - ulice, krajobrazy, osoby,
    portrety.

    Czy jest możliwe użycie adaptera do wkręcenia do Olympusa
    zabytkowych obiektów M42 (oczywiście z ręcznym ustawianiem
    wszystkiego)? Interesuje mnie głównie teleobiektyw 300 mm
    do fotografowania gór, które widzę z okna.

    Pozdrawiam
    P.

  • 30. Data: 2013-09-21 13:37:33
    Temat: Re: Który Olympus...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotrne <p...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > QV4000) wyglądają jakby lepiej, chociaż są tylko 4-megapikselowe.
    > Może dzięki minimalnie większemu sensorowi (QV4000 1/1.8",

    To też, ale pewnie głównie dzięki mniejszej liczbie pikseli
    (= większa powierzchnia piksela) i może mniejszej kompresji JPEG
    (często da się ustawić stopień kompresji).

    Poza tym nie wiem co to znaczy "jakby lepiej". Mają mniej szumu,
    kolory są ładniejsze, zdjęcia są ostrzejsze?

> [...]
    > kupować - są droższe niż aparat ze standardowym obiektywem,
    > a noszenie kilku obiektywów zaprzecza mobilności.

    To by sugerowało, że lepszy będzie kompakt.

> [...]
    > oglądać powiększenie na ekranie w skali 1:1), zdjęcia typu
    > "turystyczno-dokumentalnego" - ulice, krajobrazy, osoby,

    Może truizm, ale napiszę: trzeba pamiętać o tym, że przy (dużej) różnicy
    w rozdzielczości (albo lepiej kąta przypadającego na jeden piksel) nie
    można bezpośrednio porównywać zdjęć 1:1 zrobionych różnymi aparatami.
    Trzeba przeskalować (tak, by obiekty były podobnej wielkości),
    oczywiście uważając, by nie zepsuć obrazka skalowaniem.
    --
    Krzysztof Hałasa