  • 41. Data: 2009-09-04 11:42:36
    Temat: Re: Jeszcze raz o żarówkach 100W
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Ale u nas tez mozesz kupic tanio swietlówki kompaktowe:
    > http://yfrog.com/56apolloj

    Nie polecam ich - kupiłem kilka lat temu ponad 10 sztuk. Średnio wytrzymały
    około 8 miesięcy (na każdej napisałem datę zakupu ołówkiem, gdyż zapewniano
    mnie o 6 miesięcznej gwarancji). Po spaleniu jeszcze łączyłem sprawną
    elektronikę ze sprawną rurką. Te które przetrzymały tą operację świecą
    prawie 3 rok.

    Pozdrrr... Reksio

  • 42. Data: 2009-09-04 12:11:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > przykro mi bardzo z tego powodu...
    > ...choc problem jest pewnie gdzies indziej. Trzeba tez pamietac ze spadek
    > poboru energii, powoduje spadek dochodów panstwa z tytulu podatków i
    > akcyz.

    Pod warunkiem, ze kase zaoszczedzona na energii kolesie zapakuja do
    skaprety, a nie wydadza np. na fajki i jabole (bo wtedy panstwo zyska).

  • 43. Data: 2009-09-04 12:23:22
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

> [...]
    -CERAM-E27-100W-MATOWA%284,26559,7563%29.aspx

    > I kosztują 10 razy tyle, co zwykłe żarówki. I o to właśnie chodzi.

    Nie 10 razy, a 29 razy...
    Zwykła 100 kosztuje 1 zł.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 44. Data: 2009-09-04 12:37:29
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 3 Sep 2009 23:16:08 +0200, "wt" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >A mi się słyszało, że unijne dyrektywy to są tylko zalecenia, a nie rozkazy.
    >Jak do tej pory jest jeszcze w użyciu prawo weta. Nawet takie małe
    >świetlówki migają, my tego nie zauważamy, ale oko to odbiera z niedobrym dla
    >siebie skutkiem.
    >Używam energooszczędnej żarówki diodowej. Drogo kosztowała, a świeci może
    >jak mała lampa naftowa ósemka. Miała zasąpić czterdziestkę żarówkę, ale
    >daleko jej do czterdziestki.

    ja tam zawsze patrze ile lumenow jest. Tanie swietlowki daja mniej lm
    niz te lepsze, a biora tyle samo pradu lub wiecej niz te drozsze. Np.
    Osram lekko zielony - made in chine, cienazielen-granat - made in
    germany

    --
    ThinkXtra

  • 45. Data: 2009-09-04 12:40:07
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 4 Sep 2009 11:52:22 +0100, "Cezar" <c...@B...pl> wrote:

    >przykro mi bardzo z tego powodu...
    >...choc problem jest pewnie gdzies indziej. Trzeba tez pamietac ze spadek
    >poboru energii, powoduje spadek dochodów panstwa z tytulu podatków i akcyz.

    ale rosnie sprzedaz lcd/plasma - wiec wyjda na swoje.

    --
    ThinkXtra

  • 46. Data: 2009-09-04 12:57:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Friday, September 4, 2009, 2:23:22 PM, you wrote:

    -CERAM-E27-100W-MATOWA%284,26559,7563%29.aspx
    > Nie 10 razy, a 29 razy...

    To akurat te. Ale można kupić halogeny w cenie 10 razy wyższyj od
    zwykłych.

    > Zwykła 100 kosztuje 1 zł.

    Nawet mniej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 47. Data: 2009-09-04 13:11:44
    Od: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>

    nuclear2001 <n...@p...onet.pl> wrote:

    > moim zdaniem (pomysłów się narobiło) zrobi się popyt na podgrzewacze np do
    > terariów o duzej (100W) mocy z gwintem standardowej żarówki ;P na dodatek
    > 2w1 bo jeszcze oswietla zwierzaka ;P

    Ja *naprawde* ogrzewam i oswietlam zolwie w terrarium zwykla zarowka... ;)
    i to juz od dluzszego czasu...
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa
    r...@a...krakow.pl
    --
    Zapraszam na moja nowa strone: http://www.ap.krakow.pl/~raj/

  • 48. Data: 2009-09-04 14:17:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Padre napisał:

    > Kolejna urban legend, od zawsze księgowym psuje się wzrok od małych
    > cyferek...

    Ale już nie urban legend jest zakaz oświetlania stanowisk pracy z
    maszynami wirującymi jednofazowo zasilanymi lampami wyładowczymi.

    Tak, wiem ze są świetlówki przetwornicowe które nie migają - ale
    każdorazowo dla takiego oświetlenia będzie wymagane dopuszczenie wsparte
    pomiarami - czy na stanowisku pracy czy jako certyfikat konkretnego
    wyrobu zrównujący je z oświetleniem żarowym/wyładowczym wielofazowym. I
    pozostaje ryzyko że przy świetlówkach E27 jakaś dziunia z zaopatrzenia
    kupi zamiast właściwej niemigającej najtańszą chińszczyznę a potem nam
    się tokarz na wrzeciono nawinie.

    --
    Darek

  • 49. Data: 2009-09-04 14:25:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Właściwie nie wiem czy prokuratora, ale kogoś to z pewnością zainteresuje.

    Po prostu musi i tę przetwornicę i całą obudowę zrobić tak (i podpisać
    na to deklarację CE, nie wiem czy na takie napięcia i wydajności prądowe
    w sprzęcie powszechnego użytku można samemu deklarację podpisywać czy
    wymagane są już badania w akredytowanym ośrodku certyfikacyjnym) żeby
    użytkownik był skutecznie odizolowany od podwyższonych napięć. A żarówki
    w oprawie będzie oficjalnie mógł zmieniać wykwalifikowany pracownik
    serwisu...

    --
    Darek

  • 50. Data: 2009-09-04 14:40:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Robert_J pisze:

    > Rozumując w Twój sposób to każda
    > żarówka ma moc od 0 do np. 100 W.

    Doprawdy genialne odkrycie. Widziałeś kiedyś ściemniacz fazowy?

    > Przecież zawsze możesz obniżyć
    > napięcie ;-). Przeczytaj sobie definicję "napięcia znamionowego".

    Quote:

    Wartość znamionowa (nominalna, normalna, typowa) jest to wartość, przy
    której urządzenie pracuje zgodnie z normami lub zaleceniami producenta.
    Przekroczenie tej wartości powoduje nieprawidłową pracę urządzenia,
    zmianę parametrów lub uszkodzenie.

    End Quote.

    W rozpatrywanym przeze mnie przypadku chodzi o "zmianę parametrów" po
    przekroczeniu napięcia znamionowego.