  • 120. Data: 2020-06-28 21:59:44
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > energii może, chociaż nie musi, zwiększać bezpieczeństwo
    > energetyczne kraju. Z drugiej strony koszty społeczne są
    > ważniejsze niż chwilowe zyski sektora energetycznego. Ze sto
    > tysięcy ludzi pracuje bezpośrednio przy wydobywaniu węgla. Ale na
    > potrzeby przemysłu wydobywczego pracuje podobno cztery razy tyle
    > co jest zatrudnionych w kopalniach. Likwidacja kopalń to na
    > początku wzrost bezrobocia o pół miliona ludzi. Nawet gdybyśmy
    > przenosili tych ludzi do produkcji ogniw fv i wiatraków to i tak
    > pracy by nie wystarczyło dla wszystkich.

    :)
    Nie wiem czy taki argument jest bardziej smieszny czy bardziej
    straszny.
    Musimy utrzymywac górnictwo bo lepsze i tansze rozwiazanie da mniej
    miejsc pracy? TEgo nie da sie obronic.

    > Podstawowym powodem było
    > by to że górnicy i robotnicy do elity intelektualnej kraju nie
    > należą. A wręcz przeciwnie. To betony.

    Przesadzasz. Nie wiem dlaczego górnik miałby sie jakos negatywnie
    wyrozniac w stosunku do milionów innych obywateli.

    > W okresie przejściowym
    > trzeba by na czymś zarobić na kupowany za granicą brakujący węgiel
    > i na wiatraki i ogniwa.

    Okres przejsciowy zrobi sie sam. Nie da sie przeskoczyc na OZE w 5 lat.

    > Do tego trzeba by wypłacać zasilki i dawać
    > pomoc społeczna tym co się nie potrafili dostosować. Sądzisz że
    > bym nie chciał żeby w Polsce prąd był robiony z wiatru, światła i
    > na końcu z atomu?

    Uff, ciesze sie ze bys chciał.
    Ale z tego co kojarze, zawsze podwazałes sens zakładania paneli.

    > Chciałbym ale w tej chwili to zbyt drogie
    > społecznie i brak źródeł finansowania. Jedyne według mnie
    > rozwiązanie to powołanie spółki skarbu państwa mającej produkować
    > ogniwa fotowoltaiczne.

    Było na 5 lat... Nie mam złudzen.
    Pytałem zreszta o to nie raz na grupach.

    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 122. Data: 2020-06-28 22:08:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tymi awaryjnymi trzema gigawatami przez kilka dni pierdolisz bo nie wiesz i sobie
    wymyslasz. Cały czas importujemy prąd. W tej chwili mamy zapotrzebowanie 16GW i
    importujemy 3 GW w tym od szwabow ponad półtora gigawata. 600 MW bierzemy od Szwedow
    . Resztę z Litwy i Ukrainy i o dziwo od Czechów też coś bierzemy. Całej mocy mamy ok
    40GW. Dostępnej ok 28GW. To jak potrzebujemy 16 to dlaczego z rezerwy nie bierzemy
    tylko od Szwabów.

  • 123. Data: 2020-06-28 22:09:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.06.2020 o 21:59, Budzik pisze:

    > Na terenie całej PL jednoczesnie chmury i brak wiatru.

    A czemu nie? Nocka bez wiatru następnego dnia nikt nie jedzie do pracy,
    bo przecież to głupota ładować akusy do pełna;)

    > I jednoczesnie za granica tez zeby nie było mozliwości zaimportowania
    > potrzebnej ilosci?

    To mówimy o niezależności energetycznej czy nie?

    > Moze i tak, jakos inni produkuja coraz wiecej z OZE i blackoutów nie
    > ma.

    A oni pozamykali swoją energetykę konwencjonalną, czy _dublują_ a nie
    zastępują ją OZE? Tyle że to kosztowne.

    --
    Shrek

  • 124. Data: 2020-06-28 22:26:33
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Pojedziesz taksówką :)

    Nie po to utrzymuje samochód aby niepotrzebnie jechać taksówką.

    > Plus godzina na dojazd do benzynówki w korkach. Oczywiście, możesz
    > zatankować wcześniej w dogodnej porze. Ale tak samo możesz włączyć
    > wcześniej automat ładujący do pełna twoje aku.

    Do pobliskich stacji mam półtorej minuty plus dwie czy trzy
    jakbym wybrał tę po drugiej stronie ulicy i musiał postać
    na światłach.

    No i zatankowanie pozwala mi przejechać dwa do trzech razy
    więcej kilometrów niż po naładowaniu akumulatora w elektryku.
    To fanboje też zręcznie pominą uważając za bardziej znaczącą
    informację o korkach przed stacją paliw.

    Pozdrawiam

  • 125. Data: 2020-06-28 22:27:42
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Zgadza sie, nie dostrzegasz :)

    Bo te koszty pomijacie w wyliczeniach. :-)

    Pozdrawiam

  • 126. Data: 2020-06-28 22:28:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakoś nie wyróżniam górników. Reszta to takie same batony jak górnicy. Już Ci kiedyś
    wytłumaczyłem na przykładzie że kurier to praca wymagająca inteligencji. Udowodniłem
    że IQ=90 dla kuriera to w sam raz bo o ile żeby zapierdalać z paczkami na piąte
    piętro potrzeba nie więcej niż 80 to żeby zdać na PJ trzeba minimum 90. Te dwie
    wartości się nie sumują. Żadnej tezy nie zamierzam bronic bo dla takich co mają max
    90 nie warto. Podważałem i poważam idee zakładania paneli bo to się zwyczajnie nie
    opłaca a na dodatek zubaża państwo bo sami nie produkujemy paneli. Jeśli coś ma być
    masowo sprzedawane w jakimś państwie to musi być w tym państwie masowo produkowane.

  • 127. Data: 2020-06-28 23:07:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2020 22:26:33 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > To fanboje też zręcznie pominą uważając za bardziej znaczącą
    > informację o korkach przed stacją paliw.

    Trudno się rozmawia z tępogłowymi do których należysz. Nie dostrzegasz
    konieczności przejścia na OZE nawet kosztem przejściowych utrudnień. I
    tak za parę lat przesiądziesz się do EV bo innych nie będzie a świat ma
    w d... twoje grymasy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 128. Data: 2020-06-28 23:09:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2020 21:53:27 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dalej możesz kupić taniej niż wiar i słońce.

    Więc co proponujesz? Wykaż się konstruktywnością. Czekam na propozycje.
    Zostajemy przy modelu węglowym energetyki i mamy w d... resztę świata?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 129. Data: 2020-06-28 23:10:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2020 22:27:42 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Bo te koszty pomijacie w wyliczeniach. :-)
    >
    > Pozdrawiam

    A mi się wydaje żeś ślepy. No, dosyć będzie dopieszczania niejakiego R,
    papatki :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 130. Data: 2020-06-29 00:12:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mamy jakieś zobowiązania do reszty świata? Może o czymś nie wiem to dawaj przykłady.
    Ja mam takie. 12 września 1939 roku Francja i Anglia uzgodniły że nie wywiążą się z
    zobowiązań sojuszniczych i o tym nas nie powiadomiły. Amerykanie sprzedali nas ruskim
    w Jałcie i Teheranie. Sypnij jak z rękawa przykładami zobowiązań jakie mamy względem
    innych w kontekście tego co ci inni nam zrobili.