eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeszcze o elektrycznychRe: Jeszcze o elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!eternal-september.org!feeder.eternal-sep
    tember.org!reader01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Date: Thu, 2 Jul 2020 09:16:33 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 30
    Message-ID: <rdk1kh$guo$1@dont-email.me>
    References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net> <rd2se8$j5o$1@dont-email.me>
    <9656927402$20200626092554@squadack.com> <rd4beu$unl$1@dont-email.me>
    <1...@4...net> <rd5mup$nsp$1@dont-email.me>
    <9156689722$20200628004238@squadack.com> <rdfsnh$9s9$1@dont-email.me>
    <4551538586$20200701093719@squadack.com>
    <tf33ne62q35$.1cbsdp99wxt80.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 2 Jul 2020 07:16:33 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="4b252f6ab9aa5b46191b9f73bf568ad3";
    logging-data="17368";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19l5F98amscg/Czpxx17E1C"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    Cancel-Lock: sha1:+xyKqQh+/GmptXhiYKziTxEqsUA=
    In-Reply-To: <tf33ne62q35$.1cbsdp99wxt80.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680991
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 01.07.2020 o 10:58, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Wed, 1 Jul 2020 09:37:15 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    >
    >>> W układach ładowania samochodów elektrycznych są jakieś inne prawa
    >>> fizyki?
    >>
    >> Nie. Inne konstrukcje zasilaczy. Uzyskanie na samej przetwornicy DC/DC
    >> dużej mocy sprawności rzędu 98% nie jest obecnie czymś nieosiągalnym.
    >> Obecnie najwięcej strat jest na prostowaniu na wejściu - bez PFC i
    >> aktywnego zarządzania mocą ani rusz. W efekcie osiąga się 95-96%
    >
    > Dyskutując o sprawności energetycznej zapominacie o najważniejszym celu,
    > mianowicie o zaprzestaniu wytwarzania CO2.
    nie. nie zapominamy. i nie jest to najważniejszy cel. Emisja CO2 nie
    jest niczym dobrym, ale rośliny mają szanse sobie z tym poradzić.
    emitujemy dużo gorszych trucizn, o których tutaj nikt nie wspomina. Tych
    trucizn powstaje o wiele więcej przy produkcji akumulatorów litowo
    jonowych niż przy budowie innych akumulatorów czy elektrowni. a cały
    wątek jest o tym, czy w 2020roku jazda elektrykiem jest ekologiczna,
    wygodna, czy tylko nam się to wmawia. ja twierdzę że mogłaby być, ale
    nie jest.
    Co do samego środowiska - OZE w dającym się przewidzieć horyzoncie
    czasowym nie osiągnie 100%. w bezwietrzną noc będziemy musieli się
    oprzeć na tym co zgromadzimy w akumulatorkach. celowo to zdrobnienie bo
    w kolejny bezwietrzny pochmurny dzień przemysł wyssie całą energię z
    tych akumulatorków w parę godzin. musielibyśmy mieć elektrownie
    szczytowo pompowe zajmujące znaczącą część terenu karaj. I to nie jest
    nierealne, ale kosz tego będzie musiała ponieść ludzkość. Może jednak w
    byłych kopalniach stawiać niewielkie elektrownie jądrowe?
    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: