-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!feeder.us
enetexpress.com!tr3.eu1.usenetexpress.com!nntp.speedium.network!feeder01!2a00:1
d38:feed:2:a11:feed:feed:1.MISMATCH!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!p
eer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net>
<5ef71ea3$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<5ef73c11$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<5ef750d0$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
<1f3ejzyq6hkja$.wm9tphfrbhaj.dlg@40tude.net>
<5ef76d1e$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5ef783c3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5ef795ee$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<wj3z2glyuucs.xnop9s3jg51w$.dlg@40tude.net>
<5ef79b13$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<qo812zwf8jg7.1saw3a1p9y21c$.dlg@40tude.net>
<5ef7a88d$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<a1ixmredd96e$.wqu208kgb8qs$.dlg@40tude.net>
<5ef822c7$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
<1f2t72bo4d1jw.1qupi9dredv0w$.dlg@40tude.net>
<5ef845e2$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
<5ef9f829$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa1e7e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa2362$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa4652$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5efa4652$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
Date: Tue, 30 Jun 2020 12:17:43 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 73
Message-ID: <5efb1149$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.102.154
X-Trace: 1593512265 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 542 83.26.102.154:49305
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4736
X-Received-Body-CRC: 327678836
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680894
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5efa4652$0$544$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 29.06.2020 o 19:22, J.F. pisze:
>>> Jeśli trzeba mogę wytłumaczyć, ale dla mnie to nic ciekawego. Po
>>> prostu tak jest i wiem dlaczego.
>
>> Tlumacz. Tylko uprzedzam, ze ja dociekliwy jestem :-)
>W prostych słowach - generator to maszyna elekryczna napędzana przez
>turbinę. Połączona na sztywno, więc obroty generatora są takie same
>jak turbiny. Turbina jak to silnik ma obroty zależne od obciążenia.
>To tak z grubsza. Zapewne znajdziesz jakąś nieścisłość:P
Ba.
OK, mamy dwa "przekroje", gdzie moc musi sie zgadzac.
Jeden jest elektryczny, na wyjsciu generatorow, ile mocy sie odbiera,
tyle generator daje.
Jak sie odbiera za duzo ... powinno napiecie spasc, a wraz z nim moc
odbierana.
A drugi na wale generatora - jak moc obciazenia za duza, to turbina
zwalnia ...
Do tego mamy dwa regulatory .
Z grubsza - jeden stabilizuje napiecie, drugi - obroty.
Choc obroty nie bardzo jest jak stabilizowac - bo wszystkie
elektrownie kreca sie tak samo.
Tym niemniej - jak czestotliwosc spada, to cos tam odkreca zawor pary,
a moze dorzuca wiecej wegla do pieca, zeby wrocilo na 50.000Hz.
I teraz - odbiorcy biora wiecej niz zamowili.
To co sie najpierw obniza ? Na moj gust napiecie.
I co - generatory sa nadal przeciazone, turbiny przeciazone i kreca
sie wolniej ?
Jest taka rezerwa w generatorach, ze moga dostarczyc wiecej mocy, i
tylko turbina nie wyrabia ?
A regulator obrotow nie odkreca wtedy pary, zeby sie szybciej krecilo
?
Moze i nie daja rady nadgonic, ale przychodzi noc, pobor spada ... i
co robi regulator obrotow ?
Czy po prostu elektrownia wie, ze w nocy zamowiono/sprzedaje teraz
500MW i nie dorzuci ani jednej lopaty wegla wiecej, bo co ja
czestotliwosc obchodzi ?
Bo czestotliwosc i napiecie to niemal niezalezne parametry.
Gdzies nad tym jest "wrazliwosc" sieci na czestotliwosc.
Jak wlaczam zarowke, to jest jej wszystko jedno czy jest 50 czy 49Hz.
Bojlerowi czy kuchence elektrycznej tez.
Ale jakies nieregulowane silniki - przy 49Hz kreca sie wolniej, to i
mniej mocy biora.
A klient moze nie zauwazy, ze winda jedzie 2% wolniej.
W ten sposob elektrownie moga troche zmniejszyc pobor mocy sieci, ale
to raczej bedzie 0.1%, bo ta czestotliwosc spada minimalnie.
Ale co zrobi zarzadca sieci ? Jak odbiorcy biora mniej, to powinien
mniej zamowic.
I sie kolko zamyka - czyzby to byla przyczyna problemow, ze nikt nie
chce zaplacic za prawidlowa czestotliwosc ?
Bo ten ostatni kryzys to ponoc wywolalo jakies balkanskie panstewko,
ktore prad bralo, a placic nie chcialo ... tez dziwne, bo jak klient
nie placi, to mu sie raczej prad wylacza, i wtedy nic nie bierze :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.06.20 12:18 Shrek
- 30.06.20 12:25 J.F.
- 30.06.20 12:31 J.F.
- 30.06.20 12:38 Cavallino
- 30.06.20 12:40 J.F.
- 30.06.20 12:44 Shrek
- 30.06.20 12:46 Shrek
- 30.06.20 13:02 Shrek
- 30.06.20 13:08 Shrek
- 30.06.20 13:09 J.F.
- 30.06.20 13:24 Jacek Maciejewski
- 30.06.20 13:34 Zenek Kapelinder
- 30.06.20 18:40 J.F.
- 30.06.20 19:10 J.F.
- 30.06.20 19:18 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=