  • Data: 2020-06-29 15:53:48
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5e1ac7e6-70b9-4cd1-a81e-2c58d5ff9dd0o@g
    ooglegroups.com...
    >Z drugiej strony koszty społeczne są ważniejsze niż chwilowe zyski
    >sektora energetycznego.
    >Ze sto tysięcy ludzi pracuje bezpośrednio przy wydobywaniu węgla. Ale
    >na potrzeby przemysłu wydobywczego pracuje podobno cztery razy tyle
    >co jest zatrudnionych w kopalniach. Likwidacja kopalń to na początku
    >wzrost bezrobocia o pół miliona ludzi.
    >Nawet gdybyśmy przenosili tych ludzi do produkcji ogniw fv i
    >wiatraków to i tak pracy by nie wystarczyło dla wszystkich.

    Czemu nie .. czyzby te OZE byly faktycznie tansze od pradu z wegla ?
    :-)

    >Podstawowym powodem było by to że górnicy i robotnicy do elity
    >intelektualnej kraju nie należą. A wręcz przeciwnie. To betony.

    Do OZE trzeba troche intelektualistow, ale reszta moze byc betonowa.

    Myslisz, ze przy produkcji smigła trzeba jakis specjalnych
    umiejetnosci ?

    >W okresie przejściowym trzeba by na czymś zarobić na kupowany za
    >granicą brakujący węgiel i na wiatraki i ogniwa.
    >Do tego trzeba by wypłacać zasilki i dawać pomoc społeczna tym co się
    >nie potrafili dostosować.

    Zatrudnic cwierc do policji. Zeby rozganiali druga cwierc :-)
    Bo polowa to sobie prace znajdzie przy OZE ...

    >Sądzisz że bym nie chciał żeby w Polsce prąd był robiony z wiatru,
    >światła i na końcu z atomu? Chciałbym ale w tej chwili to zbyt drogie
    >społecznie i brak źródeł finansowania.
    >Jedyne według mnie rozwiązanie to powołanie spółki skarbu państwa
    >mającej produkować ogniwa fotowoltaiczne. Produkować od zera a nie
    >kupować komponenty jak to robi Selfa i dolutowywac do nich przewody.

    Jest to jakis sens, tylko pytanie, czy pielegniarka prezesa pisu da
    rade ogniwa w takiej spolce wyprodukowac.
    No i drugie pytanie - a czemu Mateusz nie powolal jeszcze takiej
    spolki ?

    No i jeszcze rachunek by trzeba zrobic ... czy chinskie ogniwa nie sa
    na tyle tanie, ze tylko kupowac - bo reszta kosztuje wiecej.

    Mielismy jeszcze krajowe pomysly p.t. perowskity. Chyba nieudane, ale
    kto wie ...

    >Cała wartość dodana ma zostać w kraju. Tylko wtedy ma to sens.
    >Ludzie z gebami pełnymi frazesów są tak głupi że nie dociera do nich
    >że aby mieć bezpieczeństwo energetyczne w Polsce musimy mieć z 80GW w
    >fotowoltaice, drugie tyle w elektrowniach wiatrowych
    >i ze 20GW rezerwy w elektrowniach atomowych i gazowych.

    Chyba nie starczy. Ze 35 GW na zime.

    I tu sie nie znam - czy atomowke mozna w miare prosto
    wylaczyc/odstawic do rezerwy na kilka godzin ?
    Natomiast ... doczytuje sie, ze to sie nie oplaca - elektrownia
    atomowa jest droga sama w sobie, i ma produkowac prad przez 24h
    dziennie, a nie 6 :-)

    J.