eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeszcze o elektrycznychRe: Jeszcze o elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
    stu.neva.ru!aioe.org!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader0
    1.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Date: Sun, 28 Jun 2020 10:24:48 +0200
    Organization: Bambucco.Corp.Ltd
    Lines: 65
    Message-ID: <1mnyxo52es19w$.i4o70l6rvnuw.dlg@40tude.net>
    References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net> <rd5mup$nsp$1@dont-email.me>
    <fsfmqpxe7839.1oaky23c4rgv8$.dlg@40tude.net>
    <5ef71a03$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ef71ea3$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ef73c11$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ef750d0$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <1f3ejzyq6hkja$.wm9tphfrbhaj.dlg@40tude.net>
    <5ef76d1e$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5ef783c3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5ef795ee$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <wj3z2glyuucs.xnop9s3jg51w$.dlg@40tude.net>
    <5ef79b13$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <qo812zwf8jg7.1saw3a1p9y21c$.dlg@40tude.net>
    <5ef7a88d$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <a1ixmredd96e$.wqu208kgb8qs$.dlg@40tude.net>
    <5ef822c7$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <1f2t72bo4d1jw.1qupi9dredv0w$.dlg@40tude.net>
    <5ef845e2$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="27129b805f5f861c99995c5768b5f06c";
    logging-data="12653";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19MKlbTsqLBMLjWPjr1NxGJ"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:8GhkYY9rMNQgYADEe41OIxF+LnI=
    X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
    t.<O
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680650
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 28 Jun 2020 09:25:22 +0200, Shrek napisał(a):

    > W dniu 28.06.2020 o 07:53, Jacek Maciejewski pisze:
    >
    >>> System jest zrównoważony wtedy kiedy ilość energii wytwarzanej równa się
    >>> zużywaniej.
    >> Weź to lepiej przemyśl sobie jeszcze raz :)
    >
    > A co tu myśleć? Jak masz za dużo albo za mało energii w systemie to ci
    > się częstotliwość rozjeżdza.
    W dowolnym momencie dowolnej sieci ilość energii wytwarzanej jest
    dokładnie równa ilości energii pobieranej. Zatem w myśl twojej definicji
    każdy system w każdej chwili jest "zrównoważony" :) Zapewne ci chodzi o
    zbilansowanie, a to coś deko innego. Moce zainstalowane nie powinny być
    mniejsze niż maksymalny przewidywany jej odbiór oraz średni w założonym
    czasie.
    >
    >>> Widać ministerstwo aktywów państwowych kłamie. W polse jest
    >>> kilkadziesiąt klastrów.
    >> W Polsce. Być może klaster wg. mnie i ministerstwa to dwie różne rzeczy.
    >> A poza tym, rządy zawsze kłamią :)
    >
    > To weź wytłumacz co to jest twoimm zdaniem ten klaster, skoro ci
    > oficjalna definicja nie odpowiada.
    Moja definicja (po zapoznaniu się z definicją ministerstwa) specjalnie
    nie różni się. Z tym, że ja stawiam nacisk na zbilansowanie oraz duży
    udział magazynowania energii w bilansie a ministerstwo uwzględnia je
    nieco śladowo. Ponadto, moja definicja schodzi nieco niżej w strukturze
    społecznej. Operuje na bazie takich jednostek jak osiedle, dzielnica,
    wieś a to ułatwia samoorganizację, podnosi poczucie sprawczości i
    identyfikację z przedsięwzięciem oraz operatywność. Zatem, niby mamy
    klastry ale jak zabraknie energii w sieci ogólnej, to te klastry
    wymiękną. Ale wszystko przed nami, idea się upowszechnia i istniejące
    klastry będą uzupełniane o magazynowanie w miarę wzrostu dostępności na
    rynku magazynów. I w to właśnie się wpisuje motoryzacja elektryczna.
    Każdy elektryk to magazyn energii, zatem im więcej elektryków tym
    silniejsze klastry.
    >
    >>> Super - mamy jeden. eksperymentalny de facto u wybrzeży afryki. Sorry,
    >>> ale to jakbyś ogłosił plan emerytalny dla polski, żeby każdy został
    >>> sobie mistrzem olimpijskim;)
    >> Chciałeś przykładu to dostałeś. Nie grymaś, poszukaj sobie innych sam.
    >
    > Dostałem jeden, zrobiony wielkim wysiłkiem, akurat na wyspie z górką na
    > oceanie obok sachary na 10k osób, gdzie najdłuższa trasa to 32 km. No
    > bardzo reprezentatywny przykład dla kalastra ogarniającego elekteryczne
    > samochodry. I zapomniałeś najważniejszego - to jest wyspa, dlatego tak
    > kombinują. Jakby to było zadupie górne, to by to podłączyli do ststemu i
    > nikt by się w żadne bilansowanie na poziomie lokalnym nie bawił.
    Bynajmniej. Mogli dalej spokojnie poganiać swoją elektrownię dieslowską.
    I nie marudź na temat samochodów. Jak poczytasz to się dowiesz że mają
    ich całkiem sporo i to EV. W końcu towary trzeba rozwieźć po sklepach
    itd. Aby wprowadzić w życie ideę wykorzystywania w klastrach aku w
    samochodach, musi ich być dużo i muszą być opracowane indywidualne
    ładowarki z możliwością programowania i dwukierunkowością przepływu
    energii, i to na razie jest w powijakach. Sądzę jednak że w miarę wrostu
    ilości EV producenci opracują i rzucą na rynek takie. Na wspomnianej
    wyspie magazynują enegię inaczej bo mają po temu warunki a na
    magazynowanie w aku samochodowych nie mają choćby z uwagi na ich małą
    ilość i brak ładowarek na rynku.


    --
    Jacek
    I hate haters.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: