  • Data: 2013-01-02 22:59:56
    Temat: Re: Jestem pelen podziwu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-02 21:36, PeJot pisze:

    > ATSD, co prócz elektronicznego programatora, co takiego ciekawego przez
    > ostatnie 30 lat wymyślono w pralkach, prócz drastycznego obniżenia
    > trwałości ? Czekam na dozownik detergentu, działający na zasadzie:
    > zasypać proszek do białego i kolorów i zapomnieć na jakiś czas. I w
    > zmywarce też taki by się przydał.

    Ja podziwiałem niedawno u teściów w gównianym Whirpool AWM 6081 dozownik
    wody.
    Otóż od kilku lat lała wodę wszystkimi otworami. A już mój
    prehistoryczny Polar PS 663 S Bio, czy jak to się tam wabiło, umiał
    najpierw w pierwszą dziurkę, a potem w drugą.
    Ostatnio whirpoolowi urwał się cycek od amortyzatora. Jak już ją
    wydarłem na środek pomieszczenia na okoliczność wymiany tegoż
    amortyzatora (dużo powiedziane, pomieszczenie tak małe, że ma tylko sam
    środek ;) ), to przy okazji zdjąłem jej kapelusz, aby zobaczyć, dlaczego
    krzywo sika.
    Okazało się, że ma tylko jeden elektrozawór do wody, zaś nad szufladą
    dozownika proszku za dyszą wody jest fiutek, mechanicznie kierujący (w
    zamiarze jakiegoś "genialnego inaczej" konstruktora) strumień wody do
    odpowiedniej szczeliny nad szufladą. Owa konstrukcja rodem z Juliusza
    Verna napędzana jest linką idącą przez pół pralki do siłownika
    siedzącego blisko (mechanicznego zresztą) programatora.

    Czy nie prościej dać kilka elektrozaworów?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.