  • 61. Data: 2009-01-19 10:47:45
    Temat: Re: Jest ?le (Nikon)
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Tylko że A200 jest podejrzanie tanie, jakby nie było przeznaczone do
    > zarabiania, a tylko do wyszarpania jak największego udziału w rynku.

    Czemu nie rozważasz scenariusza, że już tyle sie ich sprzedało, że koszty
    projektu juz sie zwróciły a w chwili obecnej to tylko koszt produkcji,
    dystrybucji i zysk?
    Pomijam, że w Polsce silna złotówka w połowie roku zrobiła swoje.

  • 62. Data: 2009-01-19 10:48:34
    Od: l...@o...eu

    On 19 Sty, 11:39, "tompac" <t...@a...pl> wrote:

    > Sony? Wymyśliło? Nie.
    > To Ty wkastrowałeś rzesze fotografów zawodowych - wszystkich rzemieślników
    > fotografujących w studio a nie na stadionach.

    Mea culpa. Rzeczywiscie nie wzialem pod uwage posiadaczy analogowych Minolt,
    ktorzy chca sie przesiasc na cyfre bez wymiany szkiel.
    Ale do "kastracji rzeszy" dalej nie przyznaje sie ;-)

    > Generalnie widac masz jakis uraz do Sony, chyba im za dobrze idzie skor o to
    > tak boli ;)

    Alez oczywiscie, ze mam. Mam im za zle, ze jeszcze nie wprowadzili do sprzedazy
    puszki semi-amatorskiej z matryca 60mpix za mniej niz 1000 zlotych. Normalnie
    skandal ;-)

    Pozdro

    L'e-szczur

  • 63. Data: 2009-01-19 10:55:40
    Temat: Re: Jest źle (Nikon)
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    "d'plus" <d...@t...pl> wrote in message

    > a te ceny spadły gdy dolar był słaby?
    > oraz jaki tu sens w tym, że USA ma problemy, a traci właśnie polska
    > waluta..?
    > to wszystko grubymi nićmi szyte i jak mówi mi moje doświadczenie, może to
    > być tylko mega spekulacja.

    Czy ty kiedykolwiek slyszales o opcjach walutowych jakie zaciagaja firmy
    importujace sprzet?

  • 64. Data: 2009-01-19 10:55:48
    Od: "L'e-szczur" <l...@o...eu>

    > A skąd pomysł że wogóle tracą?

    Stad, ze wlozenie kasy w R&D mialo byc argumentem jedynum za utrzymaniem
    biznesu.

    > Biorąc pod uwagę ile lat są na rynku? Żartowniś.

    Ale to ma w chwili obecnej niewielkie znaczenie. Poki co udzialy sa takie a nie
    inne. Zakladanie utrzymania trendu zwyzkujacego (nawet na obecnym poziomie)
    przez blizej nieokreslona przyszlosc - to dopiero jest zart.

    Pozdro

    L'e-szczur

  • 65. Data: 2009-01-19 10:57:42
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zresztą nie. Np. 40d/50d (odpowiednik A700?) u Canona sprzedaje się równie
    > dobrze co entry level.

    To wnioski z własnych obserwacji czy jakieś wiarygodne dane?
    Obstawiam to pierwsze ;)
    Sprzedaż najniższego segmentu jest o rząd (czasami bliżej dwu) wielkości
    wieksza niż segmentu dla zaawansowanych - bez wzgledu na producenta.

  • 66. Data: 2009-01-19 11:02:24
    Temat: Re: Jest źle (Sony)
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > I tu jest pies pogrzebany.
    > Target Sony to co innego niż target Canona czy Nikona. U tych drugich
    > mozna się spodziewać, że totalny amator który kupił 450D po pewnym czasie
    > zapragnie przejść na coś lepszego, dokupi jakies szkła itd.
    Znowu Ci się coś zdaje czy przytaczas jakieś wiarygodne dane?
    Bez wzgledu na producenta, nie wiecej jak 20% (10-20%) klientów skusi sie na
    zakup dodatkowego obiektywu (do posiadanego juz kita) a co tu dopiero mówic
    o bardziej zaawansowanych korpusach?

  • 67. Data: 2009-01-19 11:04:04
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-19 11:55:48 +0100, "L'e-szczur" <l...@o...eu> said:

    > Stad, ze wlozenie kasy w R&D mialo byc argumentem jedynum za utrzymaniem
    > biznesu.

    Ale co z tego wynika? Gdzie te straty?

    > Ale to ma w chwili obecnej niewielkie znaczenie.

    Bzdura. Ktoś kto ma w szufladzie choćby kilka sztuk obiektywów i innych
    akcesoriów do systemu którego używał od lat, najpewniej wybierze sprzęt
    tej samej firmy. Nie bez znaczenia jest też przyzwyczajenie do
    ergonomi. Minolta u nas i na świecie była równie popularna jak Pentax,
    C czy N mają znacznie większą bazę klientów. To oczywiście nie dotyczy
    tak bardzo segmentu entry-level, bo tu duże liczby sprzedaży robi się
    głównie ceną i marketingiem.

    > Poki co udzialy sa takie a nie inne.

    No ale jakie? Ile to ten "dramat", "tragedia", "porażka" w procentach?
    Jak nisko musi spaść sprzedaż, aby forma zwineła dział dslrów?

    > Zakladanie utrzymania trendu zwyzkujacego (nawet na obecnym poziomie)
    > przez blizej nieokreslona przyszlosc - to dopiero jest zart.

    W procentach czy sprzedanych sztukach?

    de Fresz

  • 68. Data: 2009-01-19 11:12:01
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-19 12:02:24 +0100, "tompac" <t...@a...pl> said:

    > Bez wzgledu na producenta, nie wiecej jak 20% (10-20%) klientów skusi
    > sie na zakup dodatkowego obiektywu (do posiadanego juz kita)

    Mam wrażenie że ciut więcej. Głównie długiego kita lub coś
    porównywalnej jakości lub super-zuma.

    de Fresz

  • 69. Data: 2009-01-19 11:14:11
    Od: d'plus <d...@t...pl>

    Virck pisze:
    > "d'plus" <d...@t...pl> wrote in message
    >
    > Czy ty kiedykolwiek slyszales o opcjach walutowych jakie zaciagaja firmy
    > importujace sprzet?

    Słyszałeś. Jakiś miesiąc lub dwa temu słyszałem podobne zapowiedzi
    podwyżek odnoszące się do tv lcd i podobnego sprzętu, a tu patrz, ceny
    lecą na łeb na szyję i to pomimo wzrostu kursu dolara.

    Od czasu rozpasania się spekulacji jako środka sprzedaży te wszystkie
    zapowiedzi traktuję jako niesmaczny żart.

  • 70. Data: 2009-01-19 11:22:22
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Mam wrażenie że ciut więcej. Głównie długiego kita lub coś porównywalnej
    > jakości lub super-zuma.

    Dobrze, że piszesz o wrażeniu ;)