  • Data: 2009-08-16 08:45:30
    Temat: Re: Jednak s? dobre LCD!
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mirek" <m...@p...onet.pl> napisał:

    > Faktycznie xcalib mam nawet w repozytoriach. Temat jest dla mnie dosyć
    nowy, i
    > dlatego odpowiedzi rodzą tylko kolejne pytania ;) Czy taki profil musi być
    > zrobiony dla konkretnego egzemplarza monitora - aż taki rozrzut mają?

    Pewien rozrzut mają i warto zrobić dla konkretnego egzemplarza monitora i
    konkretnej karty graficznej. Co więcej - parametry monitora zmieniają się i
    zalecane jest powtarzanie kalibracji co pewien czas. Tym niemniej jeśli
    beziesz w stanie gdzieś znaleźć profil dla Twojego typu monitora - warto
    spróbować - jest prawdopodobne, że będzie lepiej niż bez żadnego profilu.

    > A czy nie można skądś ściągnąć taki profil choćby na próbę?

    Poszukaj na stronie producenta monitora, jak nie bedzie - spróbuj googlami
    po sieci - może ktoś gdzieś swój umieścił.

    > Gdzie załatwić taki kalibrator - u fotografa?
    >[...]

    Poszukać wśród znajomych. Daj znać na liście skąd jesteś - może ktoś mieszka
    blisko i pomoże.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)