  • 171. Data: 2012-12-20 10:21:17
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-12-20 10:08, Roman Stachowiak pisze:

    > Nieprawda. Wystarczy skończone 13 lat.

    PS. od 19 stycznia - 14 lat.

    > I są nawet takie śmieszne autka do 50ccm.

    Zwane czterokołowcami lekkimi.

    --
    RomanS
    ___________________

  • 172. Data: 2012-12-20 10:41:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2012 10:21:17 +0100, Roman Stachowiak napisał(a):

    > PS. od 19 stycznia - 14 lat.

    Doczytaj do końca zdanie :-)
    ALBO 18 lat, ALBO karta motorowerowa.

    > Zwane czterokołowcami lekkimi.

    Nie wiem jak "zwane", ale są to motorowery dwuśladowe.

  • 173. Data: 2012-12-20 10:49:14
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-12-20 10:41, Tomasz Pyra pisze:

    > Doczytaj do końca zdanie :-)
    > ALBO 18 lat, ALBO karta motorowerowa.

    Doczytaj.
    Posiadana przed wejściem w życie ustawy karta motorowerowa obowiązuje do
    ukończenia 18 lat. Potem trzeba ją wymienić na prawo jazdy kategorii AM.
    Jeśli ktoś miał 18 lat PRZED wejściem ustawy w życie, wówczas karty
    motorowerowej ani prawa jazdy AM nie potrzebuje.

    Art. 117.
    2. Karta motorowerowa wydana na podstawie przepisów ustawy z dnia 20
    czerwca 1997 r. - Prawo
    o ruchu drogowym, zachowuje ważność do czasu ukończenia przez jej
    posiadacza 18 roku życia.
    Karta motorowerowa podlega wymianie, na koszt osoby uprawnionej, na
    prawo jazdy kategorii
    AM, o ile osoba ma ukończone 14 lat.
    3. Osobę, która przed dniem wejścia w życie ustawy ukończyła 18 lat,
    uznaje się za uprawnioną do kierowania motorowerem na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej. Wobec tej osoby nie stosuje się obowiązku
    uzyskania dokumentu potwierdzającego to uprawnienie.

    > Nie wiem jak "zwane", ale są to motorowery dwuśladowe.

    Zwane w ustawie.

    Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:
    1) kategorii AM:
    a) motorowerem,
    b) czterokołowcem lekkim;

    --
    RomanS
    ___________________

  • 174. Data: 2012-12-20 11:11:17
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > 20 godzin i zadnej dodatkowej, ani wczesniej ani w trakcie z tatusiem itp?

    Tatusiem? LOL Zdawałem PJ w wieku 30 lat, nigdy nie jeżdziłem samochodem
    jako kierowca, zawsze miałem kierowców, wolałem imprezować i nie jeździć po
    pijaku. Zanim drugi raz zaczałem chodzić na kurs, bo pierwszy olałem zanim
    się zaczał, jeździłem pare godzin po zamkniętym parkingu żeby nie wyjść na
    kompletnego lamera. Jeździłem po to żeby ogarnąć samochód, teraz każdy
    szczyl to zanim idzie na kurs już jest mistrzem kierownicy. Wtedy uważałem,
    że w moim wypadku bardzo wygodne było nie mieć PJ, nie musiałem wozić
    nawalonych kumpli, w pracy nikt mi nie truł dupy o aucie służbowym, czasy
    były takie, że wszędzie dało się bez problemu dojechać autobusami albo PKP.
    /jedno i drugie miałem 'pod nosem'/

    > btw jakie miasto?

    Rybnik, wtedy jedyny ośrodek który miał prawo do prowadzenia egzaminów w
    moim rejonie, a drugą stronę Bielsko.

  • 175. Data: 2012-12-20 15:10:38
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Thu, 20 Dec 2012 09:47:23 +0100, Ghost napisał(a):

    > 20 godzin i zadnej dodatkowej, ani wczesniej ani w trakcie z tatusiem itp?

    Dokładnie tak miałem.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską,
    zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 176. Data: 2012-12-20 16:26:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

    > jeździłem pare godzin

    znaczy od ZERA

    > Rybnik

    znaczy miasteczko

  • 177. Data: 2012-12-20 17:42:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ioxbu5lwb1dn$.1l1znsoj6va5s$.dlg@40tude
    .net...

    > Pierwszeństwo ustalone jest w chwili _zbliżania_ się do skrzyżowania i
    > dalej zazwyczaj pozostaje już niezmienne.
    > Natomiast jadąc przed stojącym pojazdem który ma pierwszeństwo, nadal
    > ustępujesz mu pierwszeństwa.

    Ale o tym nie mówimy, bo jak będzie stał, to nie będzie wypadku.

    > Tak długo jak mający pierwszeństwo nie musi zmieniać kierunku, pasa lub
    > prędkości, tak długo możesz robić co tylko uważasz cały czas zgodnie
    > pierwszeństwem przejazdu.
    >
    > Dlatego _wolno_ przejechać przed pojazdem który uprzejmie puszcza,

    O ile puszcza - oczywiście tak.

    > ewentualne uwalenie kogoś na egzaminie za to, że skorzystał z uprzejmości
    > mającego pierwszeństwo to błąd egzaminatora, bo żaden przepis nie został
    > złamany.

    A to inna sprzawa.

  • 178. Data: 2012-12-20 17:44:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >>
    > Zwane w ustawie.
    >
    > Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

    A to ostatnie to nie są auta na B1?

  • 179. Data: 2012-12-20 18:15:59
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-12-20 17:44, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A to ostatnie to nie są auta na B1?

    Do 18 stycznia 2013. Potem AM.

    --
    RomanS

  • 180. Data: 2012-12-20 18:20:51
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-12-20 18:15, Roman Stachowiak pisze:

    .pl...

    > Do 18 stycznia 2013. Potem AM.

    PS. B1 zostaje dla pojazdów do 550 kg. AM na czterokołowce do 350 kg.

    --
    RomanS