  • 161. Data: 2012-12-19 23:58:43
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2012 19:56:00 +0100, Cavallino napisał(a):

    > To co?
    > Znaczy że nabywasz pierwszeństwa, bo ruszysz o 1 s szybciej?

    Pierwszeństwo ustalone jest w chwili _zbliżania_ się do skrzyżowania i
    dalej zazwyczaj pozostaje już niezmienne.
    Natomiast jadąc przed stojącym pojazdem który ma pierwszeństwo, nadal
    ustępujesz mu pierwszeństwa.
    Tak długo jak mający pierwszeństwo nie musi zmieniać kierunku, pasa lub
    prędkości, tak długo możesz robić co tylko uważasz cały czas zgodnie
    pierwszeństwem przejazdu.

    Dlatego _wolno_ przejechać przed pojazdem który uprzejmie puszcza, a
    ewentualne uwalenie kogoś na egzaminie za to, że skorzystał z uprzejmości
    mającego pierwszeństwo to błąd egzaminatora, bo żaden przepis nie został
    złamany.

  • 162. Data: 2012-12-20 00:01:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2012 23:11:07 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Ciekawe, ja co rusz zdaję karniaki za punkty i przechodzę bez żadnych
    > problemów. Czary? Czy może umiejętność jazdy i znajomość przepisów?

    Naciaganie rzeczywistosci ? Raz nie zdales :-P

    J.

  • 163. Data: 2012-12-20 00:02:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2012 22:43:29 +0100, Smok Eustachy napisał(a):

    > Ponoć w krajach cywilizowanych można sobie kupić autko o jakiejś
    > śmiesznej pojemności i jeździć bez prawka. Że nie powiem że masz takie
    > magnesy z literką L, doczepiasz do auta i jeździsz z kimś ,kto umie.

    W Polsce też tak jest - musisz być pełnoletni, albo mieć kartę
    motorowerową. I są nawet takie śmieszne autka do 50ccm.

  • 164. Data: 2012-12-20 00:04:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Dec 2012, Adam Płaszczyca wrote:

    > W jaki sposób możesz zatem wymusić pierwszeństwo na pojeździe, który stoi?

    Tam jest "lub".
    Wcale nie musi nastąpić zmiana prędkości, wystarczy że nie będzie mógł
    jechać tam gdzie chce (a może) lub nie tym pasem co chce (a może).
    Jakbyś zechciał odnieść się do tego co pisałem w poście:
    ... do RedLite (w tym wątku), przypomnę: trzy pojazdy do skrętu
    w lewo na równorzędnym "przecięciu", dwu musi się zatrzymać,
    ergo po przejechaniu pierwszego jest ktoś, kto ma po prawej
    STOJĄCY pojazd :>

    Powiem tak: co najwyżej wyjdzie, że PoRD (khem... "jak zwykle"? :>)
    jest gdzieś niekompletny i wypadnie się posłużyć uzupełnieniem
    z innych ustaw (mam na myśli ustawę ratyfikacyjną do konwencji
    o ruchu drogowym :P), albo że jeszcze nie mamy na wierzchu
    jakiegoś drobiazgu dającego się wywieść z "zasad prawnych",
    ale teza że "jak stoi to nie ma pierwszeństwa" prowadzi prosto
    do absurdów.
    Nie ma pierwszeństwa pojazd wyłączony z ruchu, ale nijak nie
    przekłada się to na samo "stanie".
    Trzeba palcem pokazać, co zrobił "wyłączony" kierowca, że
    został uznany za "wyłączonego". A on będzie się bronił :>

    pzdr, Gotfryd

  • 165. Data: 2012-12-20 01:11:50
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.12.2012 00:04, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tam jest "lub".
    > Wcale nie musi nastąpić zmiana prędkości, wystarczy że nie będzie mógł
    > jechać tam gdzie chce (a może) lub nie tym pasem co chce (a może).

    Wydaje mi się, że jednak nie - nie ma w PoRD nic o chęci.

> [...]
    > w lewo na równorzędnym "przecięciu", dwu musi się zatrzymać,
    > ergo po przejechaniu pierwszego jest ktoś, kto ma po prawej

    Na ile to rozumiem - póki oba pojazdy stoją to pierwszeństwa ustępują ma
    pojazdowi nadjeżdżającemu z ich prawej. Czyli żadnemu. Teraz najpierw
    rusza ten z lewej, a chwilę później ten z prawej:
    - jeżeli ten z lewej jest już na skrzyżowaniu to ten z prawej czeka
    - jeżeli żaden nie jest na skrzyżowaniu to ponieważ ten z prawej się
    porusza[*] to ten z lewej ma mu ustąpić pierwszeństwo przejazdu

    [*] "się porusza", bo "są w ruchu" oba skoro ich zatrzymanie wynikało z
    przepisów i/lub warunków na drodze

    Michoo

  • 166. Data: 2012-12-20 01:20:43
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2012-12-19 19:56, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:1h5zcyvyshlri.1jz2rkx5laei4$.dlg@40tude
    .net...

    > To co?
    > Znaczy że nabywasz pierwszeństwa, bo ruszysz o 1 s szybciej?
    > Poważnie w to wierzysz?

    > Tylko do momentu, w którym on też ruszy.
    > Gdy nie ruszy, to nie ma tematu i zdarzenia, ale jeśli to żadnego
    > pierwszeństwa nie miałeś.

    Troche inaczej - on nie ma prawa wjechac na skrzyzowanie skoro stal i w
    danej chwili nie ma tam warunkow do jazdy (a nie ma tych warunkow bo ten
    z podporzadkowanej juz ruszyl i sie wtoczyl/wtacza na skrzyzowanie). Tak
    wiec zgodnie z zaleceniami nalezy sie powstrzymac od jazdy az beda
    warunki do jej kontynuowania a nie sie pchac.

    To tak jak z zielonym - nie wynika, ze mozna jechac i staranowac to co
    np. nie zdazylo jeszcze zjechac ze skrzyzowania. Zielone wtedy jedynie
    zezwala na miniecie sygnalizatora i nie jest jedynym warunkiem
    kontynuacji jazdy.

    Ale tak czy siak istnieja pewne granice czasowe, ktore w razie czego
    okesli sobie sad na podstawie zeznan swiadkow i wlasnego widzimisie. Bo
    w koncu nie mozna prowadzic do absurdow, gdzie beda decydowaly ulamki
    sekund, kto pierwszy sie ruszyl.

    --
    mk4

  • 167. Data: 2012-12-20 02:20:43
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Ghost wrote:

    > W 20 godzin? Malo realne dla statystycznego.

    Ale to tylko świadczy o tym jak liberalne mamy państwo. Przecież mogłoby
    opierając się na statystyce przywalić 100h obowiązkowego szkolenia. A tak
    jest 20 dla orłów, a reszta niech się doszkala.

  • 168. Data: 2012-12-20 09:24:57
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > W 20 godzin? Malo realne dla statystycznego.

    Ja zdałem, czyli nauczyłem się na tyle ile wymagał tego egzamin. Jak
    patrzyłem jak jeździli ci co byli ze mna na egzaminie wcale się nie dziwie,
    że oblewali. Jeżeli przyjąć, że ja po zdanym egzaminie byłem słabym
    kierowcą, oni nie powinni jeszcze do niego podchodzić.

  • 169. Data: 2012-12-20 09:47:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że oblewali. Jeżeli przyjąć, że ja po zdanym egzaminie byłem słabym
    > kierowcą, oni nie powinni jeszcze do niego podchodzić.

    20 godzin i zadnej dodatkowej, ani wczesniej ani w trakcie z tatusiem itp?

    btw jakie miasto?

  • 170. Data: 2012-12-20 10:08:11
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-12-20 00:02, Tomasz Pyra pisze:

    > W Polsce też tak jest - musisz być pełnoletni, albo mieć kartę
    > motorowerową.

    Nieprawda. Wystarczy skończone 13 lat.

    I są nawet takie śmieszne autka do 50ccm.

    --
    RomanS