  • Data: 2012-12-23 11:39:11
    Temat: Re: Jebany system
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-23, HeniekMogiłko <h...@h...he> wrote:
    > A na wioskach czy w mieście to super rozwiązaniem jest skrzynia
    > automatyczna.

    Ale istotnie podnosi cenę samochodu (i oczywiście nie zawsze jest
    dostępna). Poza tym oczywiście masz rację - dla przeciętnego kierowcy
    automat jest po prostu lepszym rozwiązaniem.

    > No jak zwisa to po co to narzekanie na korki, że godzina na przejechanie
    > 5km?

    Korki nie biorą się z niedynamicznej jazdy. Korki biorą się ze zbyt
    dużej liczby samochodów na drogach oraz z wypadków, blokad, robót,
    zwężeń itp.
    Jeśli przepustowość dróg na jakiejś trasie jest za mała, to korki po
    prostu będą.

    > Skoro większości zwisa to czemo po powrocie z trzytygodniowego pobytu w
    > Oslo i ogólnie Norwegii (a tam to naprawdę większości zwisa) do Polski
    > miałem wrażenie, że wszyscy sa w jakimś amoku?

    Bo Norwegia to bardzo ułożony kraj. Poza tym generalnie wszystko
    wychodzi im lepiej niż większości innych narodów - także poziom
    kierowców mają znacznie wyższy niż w Polsce. Po prostu są wyluzowani.
    Może jak "wrzucisz na luz", to też Ci się poprawi odbiór :).

    Ale jeśli pytasz, czemu w Norwegii nie ma korków, to jest dużo
    prostsze wytłumaczenie:
    Polska: 123 os/km2
    Norwegia: 15 os/km2

    Poza tym przyznaję, że krótki pobyt w Norwegii zupełnie zmienił sposób,
    w jaki patrzę na świat :).

    pozdrawiam,
    PK