eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa tesląRe: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
  • Data: 2025-01-07 20:47:19
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 07.01.2025 o 20:15, Cavallino pisze:
    [...]
    >> https://elektrowoz.pl/wp-content/uploads/2022/12/Zas
    iegi-samochodow-
    >> elektrycznych-zima-503x720.jpg
    >>
    >> Czyli dokładnie to co napisałem, że bateria "siada" 20% przy mrozie.
    >
    > A potem cytujesz, że jednak 9%....

    Wyżej masz tabelkę...że mataczysz, podając "najniższą" wartość :)
    >
    >
    >
    >> Proszsz:
    >> "Zużycie energii było jednak aż o 60% większe niż latem (wyniosło 27
    >> kWh/100 km). W dodatku z baterii wyciągnęliśmy o 9% mniej energii
    >> elektrycznej niż w wyższych temperaturach.
    >
    > Nie wstydzisz się takiego mijania się z prawdą?

    Ty się powinieneś wstydzić. Ja jedynie wskazałem wcześniej "średnią" i
    podałem jedną markę później ale masz tabelkę wyżej a Ty pisałeś o
    minimum jako maksimum.
    >
    >> Ale jak jeździć długie dystanse zimą, kiedy 20% strat to spadek na
    >> parkingu w nocy,
    >
    > Coś Ci się pieprzą fakty, mniejsza pojemność nie oznacza straty.
    > Mniej wyjmiesz, ale też mniej włożysz.

    Chyba nie rozumiesz. Zostawiasz na parkingu ciepłe auto z 100% zasięgu,
    naładowane i rano już masz 80% bez jazdy. To czysta strata.
    >
    >
    >> potem jazda z grzaniem baterii (jeśli jest grzałka) + PC czy inne
    >> ogrzewanie, to następne 20% ubytku energii i zasięg krótki.
    >
    > Tak.
    > Przy dużych mrozach może tak wyjść.
    > Ale okres grzewczy trwa już 4 miesiąc, a jeszcze takiego dnia nie było.....

    Akurat w Polsce tak nie było teraz. Od 2 lat niespecjalnie
    mrozi...chociaż na wschodzie 2 lata temu bywało -20C przez miesiąc a
    reszta też nie była ciepła. Osobiście bym nie liczył ta takie anomalie w
    przyszłości. Tydzień temu też było -20C w Polsce.

    cyt z 5 stycznia:
    "W nocy z soboty na niedzielę temperatura spadła do najniższego poziomu
    od początku tej zimy. Termometry pokazały nawet minus 20 stopni. Czy
    kolejne noce będą jeszcze zimniejsze?"
    https://www.twojapogoda.pl/wiadomosc/2025-01-05/najw
    iekszy-mroz-od-poczatku-zimy-nawet-minus-20-stopni/


    >
    > To jest więc zdecydowanie powód do hejtu......
    > Jak ktoś ma beret zryty oczywiście.

    Zwykłe ryzyko ale licząc na ciepłą zimę to zwykła jazda po krawędzi a
    nie bezproblemowe używanie.
    >
    >>
    >> Generalnie dzień w dzień masz straty w elektryku 40% w porównaniu do
    >> +25C.
    >
    > Tak, w ten jeden dzień w roku może tak wyjść.
    > No chyba że taki dzień nie nadejdzie.
    >
    > Nie zapominając, że w ice też tak będzie.

    Nie, nie będzie i nie matacz. Nigdy/przenigdy nie zdarzyło mi się, żeby
    spalinowiec stracił na zasięgu 40% nawet przy -30C.
    >
    >
    > Czegoś takiego nie zauważyłem w spalinowych
    >
    > I po to są te badania, żeby nie opierać się na "obserwacjach"
    > pojedynczego hejtera.

    Nie od dzisiaj kontroluję spalanie, nie tylko fabrycznym licznikiem. Nie
    zauważyłem zimą ŻADNEGO mocno zwiększonego spalania vs lato. Jeśli latem
    miałem 5,5L/100km to zimą może mam 5,7 i nigdy więcej ale bez problemu
    mógłbym wskazać że inni mają więcej. Kwestia głównie obsługi...bo na to
    mam wpływ ale nie miałbym żadnego wpływu, kiedy zostawiam naładowaną
    baterię i rano nie ma 20% zasięgu.

    > , żeby mi grzanie czy
    >> stanie na mrozie pobierało paliwo i to prawie 40% zbiornika! Ok, jazda
    >> na ssaniu to 5 min
    >
    > No popatrz, a mi kiedyś ice przełączył się na gaz już po 30 kilometrach.
    > Dopiero wtedy reduktor dał radę się odpowiedni nagrzać.
    > Tyle że trasa miała 45 km....

    Coś miałeś "niehalo". Jeden z moich ICE ma LPG i przy 20C różnicy LPG
    załącza się 500m dalej czyli 1km od startu ale nie spala wtedy 40%
    więcej nawet benzyny :) Latem 500m mu wystarcza...i robi to raz
    dziennie, później się już tak nie wychładza jak po 10h stania na mrozie.
    >
    > Ogarniasz jaki to było komfort grzewczy w kabinie?

    U mnie mam teraz po 500m ciepełko ale pamiętam jak było -30C. Zasłoniłem
    kartonem "grilla" i ciepełko było po 2km.
    >
    >> Na dodatek jeśli startujesz z parkingu rano do ładowarki a bateria ma
    >> -7C to ładowanie musi być powolne, małym prądem, bo zajebiesz tą baterię.
    >
    > Dlatego w mrozy nie ładuje się w ten sposób, tylko dokładnie odwrotnie.

    To znaczy jak? Szybko? Raczej się nie da bo elektronika pilnuje
    temperatury. Co innego jak bateria ma grzałkę. Wtedy tankujemy 120%
    :)...znaczy są straty na grzałce, za które płacimy.
    >
    >> Na dodatek brednia, że spalinowy traci 15% zasięgu, no chyba że
    >> odpalany na 10km i startowany na zimnym ponownie
    >
    > Dokładnie tak wygląda typowa eksploatacja samochodu.
    > Nie każdy jeździ ciężarówką po kilkaset km dziennie, to są wyjątki
    > niegodne wzmianki.
    >
    Bynajmniej. 150km/dziennie to u mnie normalna trasa, na zachodzie
    podobnie. Nienormalna trasa to 20km w jedną (Myjek tak jeździ hybrydą)
    to już bym wolał rowerem, bo więcej ruchu jest :)
    Samochód ma jeździć i na siebie zarabiać. Zobacz sobie jakie przebiegi
    mają w ofertach vs rocznika. Samochód 4 lata i 200tys to prawie "norma"
    i nie jeździł we flocie.

    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: