eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa tesląRe: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
  • Data: 2025-01-07 20:15:18
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 07-01-2025 o 16:48, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 07.01.2025 o 12:23, Cavallino pisze:
    >
    >>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności + ogrzewanie/klima + spadek 20%
    >>> pojemności w mroźny dzień. Spalina ma ogrzewanie za free
    >> Tyle że tylko w marzeniach miłośników smrodowozów:
    >>
    >> https://elektrowoz.pl/porady/auta-spalinowe-traca-zi
    ma-srednio-15-proc- zasiegu-elektryki-11-37-proc-tesla-blyszczy-dzieki-p
    ompom-ciepla/
    >>
    >> Cyt:
    >> "Elektryki wcale nie tracą dużo więcej zasięgu zimą niż samochody
    >> spalinowe, o ile tylko producent zadba o właściwą pompę ciepła, wynika
    >> z badań Recurrent Auto.
    >>
    >> Według danych amerykańskiego Departamentu Energii, zasięgi samochodów
    >> spalinowych przy około -7 stopniach Celsjusza (20 stopni Fahnreheita)
    >> spadają od dziesięciu do ponad 20 procent w porównaniu do pomiarów
    >> przy 25 stopniach Celsjusza.
    >
    > https://elektrowoz.pl/wp-content/uploads/2022/12/Zas
    iegi-samochodow-elektrycznych-zima-503x720.jpg
    >
    > Czyli dokładnie to co napisałem, że bateria "siada" 20% przy mrozie.

    A potem cytujesz, że jednak 9%....



    > Proszsz:
    > "Zużycie energii było jednak aż o 60% większe niż latem (wyniosło 27
    > kWh/100 km). W dodatku z baterii wyciągnęliśmy o 9% mniej energii
    > elektrycznej niż w wyższych temperaturach.

    Nie wstydzisz się takiego mijania się z prawdą?

    > Ale jak jeździć długie dystanse zimą, kiedy 20% strat to spadek na
    > parkingu w nocy,

    Coś Ci się pieprzą fakty, mniejsza pojemność nie oznacza straty.
    Mniej wyjmiesz, ale też mniej włożysz.


    > potem jazda z grzaniem baterii (jeśli jest grzałka) +
    > PC czy inne ogrzewanie, to następne 20% ubytku energii i zasięg krótki.

    Tak.
    Przy dużych mrozach może tak wyjść.
    Ale okres grzewczy trwa już 4 miesiąc, a jeszcze takiego dnia nie było.....

    To jest więc zdecydowanie powód do hejtu......
    Jak ktoś ma beret zryty oczywiście.

    >
    > Generalnie dzień w dzień masz straty w elektryku 40% w porównaniu do
    > +25C.

    Tak, w ten jeden dzień w roku może tak wyjść.
    No chyba że taki dzień nie nadejdzie.

    Nie zapominając, że w ice też tak będzie.


    Czegoś takiego nie zauważyłem w spalinowych

    I po to są te badania, żeby nie opierać się na "obserwacjach"
    pojedynczego hejtera.

    Ja również jeszcze nie zauważyłem wzrostu zużycia większego niż
    kilkanaście %, ale nie twierdzę, że nie może być więcej, bo 3 lata temu
    tak było....



    , żeby mi grzanie czy
    > stanie na mrozie pobierało paliwo i to prawie 40% zbiornika! Ok, jazda
    > na ssaniu to 5 min

    No popatrz, a mi kiedyś ice przełączył się na gaz już po 30 kilometrach.
    Dopiero wtedy reduktor dał radę się odpowiedni nagrzać.
    Tyle że trasa miała 45 km....

    Ogarniasz jaki to było komfort grzewczy w kabinie?

    > Na dodatek jeśli startujesz z parkingu rano do ładowarki a bateria ma
    > -7C to ładowanie musi być powolne, małym prądem, bo zajebiesz tą baterię.

    Dlatego w mrozy nie ładuje się w ten sposób, tylko dokładnie odwrotnie.

    > Na dodatek brednia, że spalinowy traci 15% zasięgu, no chyba że odpalany
    > na 10km i startowany na zimnym ponownie

    Dokładnie tak wygląda typowa eksploatacja samochodu.
    Nie każdy jeździ ciężarówką po kilkaset km dziennie, to są wyjątki
    niegodne wzmianki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: