eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa tesląRe: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!eternal-september.org!
    feeder3.eternal-september.org!news.eternal-september.org!eternal-september.org!
    .POSTED!not-for-mail
    From: Jacek <j...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Date: Sat, 4 Jan 2025 19:51:49 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 26
    Message-ID: <vlc005$gkdu$3@dont-email.me>
    References: <vl9h00$krl$1@news.chmurka.net> <vl9k6s$2u18$1@dont-email.me>
    <63ia7p4w52rf.1b7ido1j9nrh4$.dlg@40tude.net>
    <vlb1gr$dlm0$1@dont-email.me> <vlbb8f$ff7j$1@dont-email.me>
    <vlbicn$gkag$1@dont-email.me> <vlbpfb$gkdu$1@dont-email.me>
    <vlbq5t$e3fp$1@news.icm.edu.pl> <vlbqlr$gnig$1@dont-email.me>
    <vlbsd6$e7d3$1@news.icm.edu.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 04 Jan 2025 19:51:50 +0100 (CET)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="0b05f97cfde1e9eefb7c01aef50ed545";
    logging-data="545214";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18OZ7xLhjy1qyDdjSxtVlDG"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:a1+yqEhdo9CfMNU2LPlgiRkxU+4=
    In-Reply-To: <vlbsd6$e7d3$1@news.icm.edu.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727545
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 4.01.2025 o 18:49, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 04.01.2025 o 18:20, Jacek pisze:
    >
    >>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności
    >> Kolejny matoł. Te 70% to jak wyliczyłeś? :)
    >>
    > Nie ja. Sprawdź sobie matole :]
    >
    > https://tinyurl.com/5ad27335
    >
    > Sprawdź obiektywnie, bo na elektrowozie podają COP5 :)
    >
    Dobrze, matole, ten jeden raz ci wytłumaczę. 70% to całkowita sprawność
    trakcji elektrycznej, czyli sprawność od pobrania energii z sieci do
    zuzycia jej w silniku. Kiedy już masz zmagazynowany prąd, straty masz
    jedynie na przetworzeniu stałego na zmienny w falowniku i na
    przetworzeniu zmiennego na ruch w silniku. Oba te procesy maja sprawność
    lepszą od 95%, co daje sumaryczną sprawność napędu ok. 90% a nie 70.
    Wartość 80 kWh podana przez heby, to energia już zmagazynowana w aku,
    więc nie dotyczy jej to co się dzieje podczas ładowania. Poza tym,
    wartości podane w twoim linku są właściwe dla konstrukcji sprzed 10 lat
    mniej więcej.

    --
    Jacek Maciejewski
    <I hate haters>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: