  • 11. Data: 2011-12-30 12:33:08
    Temat: Re: Jazda z Unią
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 30 Gru, 12:37, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:
    > W dniu 2011-12-30 08:09, Punge pisze:

    > ciekawe, jak sobie poradzą w pogotowiu, policji i różnego rodzaju
    > strażach wiejsko-gminnych: pijanego nie będą w stanie przewieźć?

    e tam...jesli same opary alko w samochodzie beda powodowaly blokade
    zaplonu, to
    bedzie lista uprzywilejowanych (bez czujnika) np. ww. sluby,
    (p)oslowie... ;)
    no i oczywiscie obowaiazkowy punkt przetargu na pojazdy dla nich
    "usuniecie blokady..." platny extra ;)

    a plyn do spryskiwaczy oparty na alkoholu okaze sie nieekologiczny,
    wywolujacy efekt cieplarniany i zastapi sie go jakas opatentowana
    mieszanka w cenie 100Eu/litr ;)

    WS

  • 12. Data: 2011-12-30 12:55:27
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 30 Dec 2011 12:37:48 +0100, Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    wrote:

    [...]
    > ciekawe, jak sobie poradzą w pogotowiu, policji i różnego rodzaju
    > strażach wiejsko-gminnych: pijanego nie będą w stanie przewieźć?

    To dla kierowcy ma być, więc żaden problem.

    [...]
    > ciekawe, jak to skodyfikują. Czy np. irc-owanie uwzględnią? Albo
    > "panie władzo, ja tylko po X.11 się łączyłem z serwere. Internet? Ależ
    > żadneg interneta nie przeglądałem".

    TCP/IP było? Było. No to mandacik. ;-) (A tak ogólnie, to raczej zakaz
    korzystania z urządzeń wymagających spoglądania na ekran do wprowadzania
    tekstu, a to czy podczas jazdy wysyłasz SMSa czy piszesz powieść to jakby
    nie ma znaczenia)

    I akurat to bardzo sensowny postulat, ludziom, którzy klikają SMSy czy
    e-maile czy inne gtalki podczas prowadzenia pojazdu należałoby zabierać
    prawo jazdy, a za drugim razem ucinać prawą rękę, to się może nauczą.

    Na szczęście prędzej czy później zabronią ludziom prowadzenia samochodów
    i będzie spokój, automatyczny samochód nie będzie robić sobie makijażu
    podczas prowadzenia albo wyprzedzać na czwartego "bo co, ja nie dam
    rady?!".
    I wnuczki będą potem przychodzić i mówić "dziadku, dziadku, opowiedz jak
    to jeździłeś samochodem ręcznie po ulicach, w czasach kiedy spływały
    one krwią".

    [...]
    > Nie można po prostu rozwiązać dobrowolnie tej Unii tylko koniecznie
    > trzeba w ten sposób prowadzić do jej upadku?

    Tak, jestem pewien że zwiększanie bezpieczeństwa na drogach doprowadzi do
    upadku Unii, tak samo jak wcześniej wprowadzanie obowiązku jazdy w pasach
    doprowadziło do upadku państw, które je wprowadzały.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 13. Data: 2011-12-30 12:58:16
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-30 13:55:27 +0100, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> said:

> [...]
    > tekstu, a to czy podczas jazdy wysyłasz SMSa czy piszesz powieść to jakby

    I tu się rodzi pewien problem - spróbuj obsłużyć GPSa, choćby
    montowanego fabrycznie, bez spuszczania z oczu drogi.

    de Fresz

  • 14. Data: 2011-12-30 13:09:19
    Od: duddits <p...@N...fz6.pl>

    On 30.12.2011 13:58, de Fresz wrote:
    > I tu się rodzi pewien problem - spróbuj obsłużyć GPSa, choćby
    > montowanego fabrycznie, bez spuszczania z oczu drogi.

    HUD? I będziesz jak pilot myśliwca ... ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=Y6HtTFTqXlg

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 15. Data: 2011-12-30 13:24:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 30 Gru, 11:53, Nikanor <n...@g...pl> wrote:

    > A może my też powinniśmy? Przez ostatnie dwie dekady na naszych polskich
    > drogach straciło życie tyle Polaków, co w wyniku zbrodni sowieckich po 17
    > września '39, Katynia, Ostaszkowa, stalinizmu i stanu wojennego łącznie.

    ta... a 2-3 rzedy wielkosci wiecej starcilo zycie z powodu nowotworow,
    udarow mozgu, zawalow...
    gdyby "troche" kasy przeznaczyc na profilaktyke ... ale to kosztuje
    (przynajmniej na poczatku...), w odroznieniu od "zarabiania" na walce
    z piratami drogowymi ;)

    WS

  • 16. Data: 2011-12-30 13:26:50
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 30 Dec 2011 13:58:16 +0100, de Fresz <d...@n...pl> wrote:

    [...]

    > I tu się rodzi pewien problem - spróbuj obsłużyć GPSa, choćby
    > montowanego fabrycznie, bez spuszczania z oczu drogi.

    Ja na przykład obsługuję GPSa w ten sposób, że zanim odpalę motocykl to
    wprowadzam, gdzie chcę jechać, a potem chowam go do kieszeni. I patrz,
    JAKOŚ DZIAŁA. :-) A jak chcę coś zmienić, TO SIĘ ZATRZYMUJĘ.

    Zdumiewające, wiem.

    (No dobra, żeby nie było, czasem korzystam też z GPSa podczas jazdy
    samochodem. Ale wtedy też nie klikam w niego podczas jazdy, tylko albo
    każę go obsłużyć pasażerowi, albo się zatrzymuję)

    A niedługo to będzie niewielki problem, bo będzie rozpoznawanie mowy
    w miarę sensowne, więc do GPSa będzie można mówić.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 17. Data: 2011-12-30 13:59:02
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Dec 2011 13:06:26 +0100, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    >Raczej idzie o to, że kierownik będzie musiał chuchnąć coby silnik
    >odpalić, pasażerowie dalej będą mogli być najebani.

    hmmm, czyli wystarczy jeden trzeźwy (choćby dziecko) i system zostanie
    oszukany? Chyba producenci czujników chemicznych mają wydatki i
    szukają przychodów...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2011-12-30 14:05:25
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Dec 2011 13:55:27 +0100, "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
    wrote:

    >I akurat to bardzo sensowny postulat, ludziom, którzy klikają SMSy czy
    >e-maile czy inne gtalki podczas prowadzenia pojazdu należałoby zabierać
    >prawo jazdy, a za drugim razem ucinać prawą rękę, to się może nauczą.

    a nie można ich karać za to, co robią na drodze - z jakiegokolwiek
    powodu, a nie "łatać" dopisywaniem kolejnych czynności i protokołów do
    ustaw?
    Idea jest oczywiście słuszna: "skup się na drodze, kierowco", ale czy
    kolejne dziesiątki paragrafów to właściwa droga do celu?

    >Tak, jestem pewien że zwiększanie bezpieczeństwa na drogach doprowadzi do
    >upadku Unii, tak samo jak wcześniej wprowadzanie obowiązku jazdy w pasach
    >doprowadziło do upadku państw, które je wprowadzały.

    zwiększanie bezpieczeństwa oczywiście jest ze wszech miar słuszne, ale
    już dziesiątki tysięcy stron przepisów w randze ustaw i rozporządzeń -
    niekoniecznie. Być może więc kiedyś nastąpi krach ekonomiczny w
    państwach, w których mieszkają zdrowi i szczęśliwi ludzie wolni od
    niebezpieczeństw na drogach :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2011-12-30 15:21:47
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 30 Dec 2011 15:05:25 +0100, Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    wrote:

    [...]
    > a nie można ich karać za to, co robią na drodze - z jakiegokolwiek
    > powodu, a nie "łatać" dopisywaniem kolejnych czynności i protokołów do
    > ustaw?

    Oczywiście, można po prostu walić "nieostrożną jazdę", ale z jednej
    strony mamy policję, jaką mamy, z drugiej strony, mamy kierowców pieniaczy
    jakich mamy, dorzucenie do taryfikatora "500, 6 za korzystanie z terminala
    komunikacyjnego podczas prowadzenia pojazdu" będzie prostsze i mniej ludzi
    będzie się wykłócać.

    [...]

> [...]
    > niekoniecznie. Być może więc kiedyś nastąpi krach ekonomiczny w
    > państwach, w których mieszkają zdrowi i szczęśliwi ludzie wolni od

    No niestety, na minimalizację państwa nie mamy co liczyć, od pierwszej
    wojny światowej jest cały czas tylko gorzej. Ale przynajmniej teraz
    biurokracja państwowa stawia sobie na cel rozrastanie się i jakieś tam
    wspieranie ekonomii firm, które ją lobbują zamiast podbijania państw
    ościennych w walce o zasoby, więc jest to pewien postęp. ;-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 20. Data: 2011-12-30 15:24:26
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 30 Dec 2011 14:59:02 +0100, Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    wrote:

    [...]
    > hmmm, czyli wystarczy jeden trzeźwy (choćby dziecko) i system zostanie
    > oszukany?

    Wiesz, systemy zabezpieczeń nie muszą być skuteczne w 100% czy nawet
    w 90% żeby było warto je wprowadzić. Założenie jest takie, że jak
    jest ktoś trzeźwy, to mniejsza szansa, że dmuchnie a potem puści
    pijanego kierowcę, no i eliminujemy z ulic tak samotnego pana Zenka, co
    po bibie wraca do domu jak i samochód pełen 18-latków świeżo po
    imprezie i nawalonych w szpadel.

    Oczywiście, pan Zenek zawsze może zaczepiać przechodniów na
    ulicy "pppanie, dmuchnij mi no pan w samochód, nie bądź żyła" ale
    takie akcje mogą równie dobrze skończyć się tym, że ktoś powie
    że jednak niechętnie, a za zakrętem weźmie telefon i zadzwoni
    na policję.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650