eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleJazda po TORZE LUBLIN 1 i 2 pazdziernika 2011Re: Jazda po TORZE LUBLIN 1 i 2 pazdziernika 2011
  • Data: 2011-10-07 07:12:38
    Temat: Re: Jazda po TORZE LUBLIN 1 i 2 pazdziernika 2011
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia (Thu, 06 Oct 2011 18:28:05 +0200) ktos podajacy sie za Norbi
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >>> No to gdzie i z kim zaczynać?
    >>> Ja chyba bym wolał zacząć właśnie od wolnego technicznego toru niż pchać
    >>> się od razu np. na Poznań...
    >>
    >> Poznan jest moim zdaniem bezpieczniejszy, bo jest wiecej miejsca, wybiegi
    >> itd.
    >>
    >
    > Jestes tego pewien ?
    > Ja bym nie byl - na Lublinie max predkosc ktora jestes w stanie uzyskac
    > to ok 110-120 km/h na prostej start-meta w zakretach roznie - ale to
    > predkosci rzedu 60-80 jak ktos potrafi - 30-50 jak nie.
    >
    > Czas 1 okrazenia to srednio ok 1:15-1:30 (tu strzelam bo raczej sie nie
    > mierzy czasow) - rekord to z 58 s czy jakos tak dla motocykli
    >
    > Z jakimi predkosciami lataja po Poznaniu ?

    Na prostej grubo ponad 200, zakrety najszybsze to 140-160.

    > Sugerujesz ze taki swierzak jadacy na Poznan i lecacy od biedy 80 w
    > winklu bedzie bardziej bezpieczny gdy bedzie go mijal ktos bardziej
    > zaawansowany z predkosciami 140-160 ?

    Zderzenia zawodnikow zdarzaja sie rzadziej niz wylot w zielone. I tu jest
    wlasnie roznica pomiedzy torem bezpiecznym i niebezpiecznym. W poznaniu
    jest gdzie wylatywac... Wole przy 140 wyleciec na zwir/trawe/piasek niz
    uderzyc w slup przy 60. Poza tym po to jest podzial na grupy, zeby sie nie
    mijac z taka roznica predkosci w zakrecie.

    > Po prostu skala zniszczen jak i obrazen bedzie znacznie wieksza niz w
    > wiekszosci drobne obcierki jakie sa na Lublinie.
    > Owszem zdarzaja sie sytuacje gdy goscie na Lublinie zaliczaja na tyle
    > powazne uslizgi ze wylatuja z moto (konczy sie to w wiekszosci
    > polamanymi obojczykami - rekord to chyba 3 w czasie jednego dnia :) ale
    > dzieki wlasnie nieduzym predkosciom ogolnie bezpieczenstwo jest wieksze...

    Prawde mowiac nie bylem w Lublinie, latalem w Nowodworze i na torze
    kartingowym w Koszalinie. Z tych trzech obiektow na ktorych bylem Poznan
    budzi najwieksze zaufanie po prostu. Co do zniszczen motocykla to
    oczywiscie masz racje im wieksza predkosc tym wiekszy rachunek w
    warsztacie :)

    > Dlaczego nie doradzisz na pierwsze moto litra?
    > Tutaj jest taka sama zasada - jak sie nauczysz na wolniejszych ogolnych
    > zasad, jak dobierac tor jazdy, nauczysz sie nie bac skladac - to na
    > innych, szybszych torach poradzisz sobie - bo tylko dochodzi Ci kwestia
    > hamowania odpowiednio poznego i mocnego, odwijania wczesniejszego w
    > winklu i takie tam... :)

    W Poznaniu na SpeedDay grupa amatorow pierwsza sesje przejezdza z
    niskimi predkosciami uczac sie toru jazdy itd. Nikt ich wtedy nie
    wyprzedza. Nikt tez nie wjedzie na tor bez zdania egzaminu z flag i ogolnego
    zachowania na torze.

    Jak juz napisalem nie bylem w Lublinie, jednak nie demonizowalbym
    Poznania. Poza tym Poznan jest uznawany za stosunkowo wolny techniczny tor
    :)

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: